دسته‌بندی نشده

ترفند تهیه باقلا پلو ماهیچه مجلسی

ترفند تهیه باقلا پلو ماهیچه مجلسی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

باقلا پلو ماهیچه مجلسی

ترفند تهیه باقلا پلو ماهیچه مجلسی

باقلاپلو از غذاهای قدیمی ‌ایرانی و مختص كشور ماست و در هیچ كجای دنیا غذایی با این مشخصات نمی‌توان یافت؛ غذایی كه از مخلوط برنج و باقلا تشكیل شده باشد. برای تهیه این غذا که یكی از گزینه‌های مناسب برای سرو در میهمانی‌های ایرانی محسوب می‌شود، باید نکته‌هایی را رعایت كرد:

1 – حتما از باقلا‌هایی استفاده كنید كه پوست سبز رنگی دارند و البته به مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌مدت باقلا در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی می‌شود.

2 – بهتر است نصف مقدار برنج، باقلا اضافه كنید. یعنی در 4 پیمانه برنج، 2 پیمانه باقلا بریزید.

3 – بهترین گوشت‌ها برای صرف با باقلاپلو، گوشت‌های گردن و ماهیچه هستند البته این غذا با گوشت مرغ نیز خورده می‌شود. جالب است بدانید كه جنوبی‌ها این برنج مخلوط را با ماهی هم می‌خورند.

4 – قبل از افزودن باقلا به برنج آبكش‌شده، بهتر است آن را به مدت 5 تا 6 دقیقه در آب جوش قرار دهید و با دم كشیدن كامل برنج، باقلاها نیز مغزپخت خواهندشد.

یادتان باشد كه این مرحله نباید خیلی طولانی شود زیرا در صورت زیاد جوشیدن باقلاها در آب،‌ بعد از دم كشیدن همراه برنج، له خواهند شد. در ضمن، هنگام جوشیدن باقلا‌ها در آب، كفی روی آنها را می‌گیرد كه باید آن را بردارید زیرا در غیر این صورت باقلاپلو رنگ كدر و تیره‌ای پیدا می‌كند كه چندان خوشایند نیست.

5 – گاهی باقلاها به‌خوبی پخته نمی‌شوند. این نوع ناپز هستند و هر قدر روی حرارت بمانند، باز هم پخته نخواهند شد بنابراین بهتر است از حرارت دادن آنها خودداری و از خوردنشان صرف‌نظر كنید.

6 – سبزی مناسب این غذا شوید است كه توصیه می‌شود از نوع تازه آن استفاده كنید. در ضمن می‌توانید هنگام دم كشیدن برنج، یك شاخه سیر تازه در میان آن قرار دهید تا عطر منحصر بفردی بگیرد.

7 – اگر باقلاپلوی‌تان با گوشت گردن بود، برای طعم دادن بیشتر به این غذا می‌توانید روی برنج در حال دم كشیدن، دارچین بیفزایید و روی گوشت نیز كمی‌ دارچین بریزید. به این ترتیب غذا طعم متفاوت‌تری پیدا خواهد كرد.

8 – ته دیگ این غذا می‌تواند مخلوط برنج با باقلا یا نان، به‌خصوص نان تافتون، باشد. به این ترتیب دیگر با هیچ بهانه‌ای از خیر ته دیگ تهیه شده نخواهید گذشت.

9 – بهترین همراه غذایی كه به شما پیشنهاد می‌كنم، سالاد شیرازی و ترشی است البته بسته به ذائقه‌تان می‌توانید هر همراه غذای دیگری نیز انتخاب کنید.

10 – از نظر طعم، نوشیدنی مناسب می‌تواند یك لیوان شربت عرق نعناع یا گلاب باشد. البته شربت بهارنارنج نیز با این غذا طعم مناسبی ایجاد خواهد كرد.

نکته :
برای تهیه این پلو می توانید از باقلا خشک نیز استفاده کنید.در اینصورت سه الی چهار ساعت قبل از استفاده باقلا را خیس کنید و بعد به صورت جداگانه بپزید.برنج را نیز جدا آبکش کنید و بعد باقلا پخته و آبکش شده را با برنج آبکش شده مخلوط کنید و باقی مراحل را طی کنید.

در صورتی که از شوید خشک برای تهیه این پلو استفاده میکنید(که در اینصورت مجلسی تر نیز هست) از مقدار بیشتری آب و روغن هنگام دم کردن برنج استفاده کنید که پلو در انتها خشک نشود.لزومی به خیساندن شوید قبل از استفاده نیست .

برای تهیه مرغی که تو تصویر میبینید اول مرغها رو کامل سرخ کنید تو همون روغن پیاز داغ رو آماده کنید و کمی بهش زردچوبه و فلفل بزنید . به مقدار مناسب رب رو کاملا همراه با پیاز سرخ کنید تا بوی خامی رب گرفته بشه بعد تکه های مرغ رو روی پیاز ها بچینید . مقدار آبی که برای پخت این مرغ استفاده میشه خیلی مهمه .

این مرغ با آب کم و حرارت ملایم پخته میشه. هر وقت حس کردید آب مرغ در حال تموم شدنه دوباره مقداری آب به

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا