دسته‌بندی نشده

ترفندی برای بیشتر نوشیدن آب برای سلامت بدن

چگونگی بیشتر نوشیدن آب را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

صبح، هنگام بیداری از خواب یا شب‌ها، قبل از خواب بهترین زمان برای نوشیدن مایعات است اگر زیاد آب نمی نوشید بدانید بدنتان در معرض بیماری و چاقی قرار دارد پس با این ترفندها بدنتان را فریب دهید تا آب بیشتری وارد آن کنید.

نوشیدن آب به اندازه کافی آنطوریکه فکر میکنید کار راحتی نیست، باید حداقل یک لیتر آب در روز بنوشید، در اینجا برخی از روش های هوشمندانه است که شما می توانید خودتان را فریب دهید تا آب بیشتری بنوشید

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

انتخاب بطری مورد علاقه
بطری آب زیبایی بخرید که از آن خوشتان بیاید. اگر بطری را خیلی دوست داشته باشید خوشتان می آید که از آن آب بنوشید یک رنگی که دوستش دارید و یا یک عکس زیبا بر روی آن، شما را به آب نوشیدن بیشتر علاقمند میکند

همراه داشتن آب بیرون از منزل
وقتی که بیرون هستید،همیشه با خود آب به همراه داشته باشید اگر همراهتان آب باشید بیشتر آب می نوشید ولی اگر همراه نداشته باشید شاید حوصله تان نیاید که بروید از مغازه آب بخرید .

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

کنار رختخواب آب بگذارید
اگر کنار رختخواب آب باشد وقتی بیدار شدید از آن آب می نوشید. اگر سمت راست در کنار شما آب وجود داشته باشد کمتر احتمال دارد که از آن آب ننوشید و به این ترتیب صبح دچار کم آبی نمی شوید

علامت گذاری روی بطری
در طول روز، بطری آب را علامت گذاری کنید. نشانگر نوشیدن آب را به شما نشان میدهد. به عنوان مثال، بخش اول باید تا ساعت 11 صبح، بخش دوم تا 2 بعد از ظهر، و غیره باید نوشیده شود

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

بطری پر از آب
زمانی که در خانه یا در محل کار هستید، بطری آب را پر کنید به طوری که هرگز خالی یا نصفه نباشد. این کمک خواهد کرد که آب بیشتری بنوشید نوشیدن با یک نی با نی زیادتر آب می نوشید.

یافتن دما
دما باعث می شود تفاوت قابل توجهی در طعم و مزه آب حس کنیم. برخی از مردم ترجیح می دهند آب مناسب با دمای اتاق بستگی به عطش فرد دارد

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

آب طعم دار
اضافه کردن برخی از گیاهان یا قطعات میوه به آب عطر و طعم آن، را عوض میکند مثلا با. لیمو، پرتقال و نعناع آب را طعم دار کنید، و از طعم دهنده های مصنوعی و شکر استفاده نکنید

اگر عادت به نوشیدن نوشابه، آب، چای یا قهوه در طول روز دارید، سعی کنید به جای آنها از آب استفاده کنید. نوشابه و آب میوه های بسته بندی حاوی مقدار زیادی شکر هستند

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

خوردن غذاهای تند
خوردن غذاهای تند و غذاهای ادویه دار باعث می شود تشنه شوید،

بجای آب, میوه بخورید
اگر نمی خواهید با خود بیرون از خانه آب ببرید از میوه ها و سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، کرفس، هندوانه و توت فرنگی تمام غذاهایی که دارای محتوای آب بسیار بالا می باشد استفاده کنید.

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

سوپ خوردن
بجای آب میتوانید سوپ بخورید برای کاهش وزن ، خوب است و اشهایتان به غذای اصلی کمتر می شود.سعی کنید یک لیوان آب بعد از هر بار ادرار بنوشید این کمک خواهد کرد سطوح مایع بدن پر شود.

استفاده از برنامه برای پیگیری پیشرفت خود
امروزه برنامه های کاربردی برای همه چیز، وجود دارد. برنامه های مانند تنظیم آب روزانه به شما کمک میکند و حتی زمان نوشیدن آب را یاد آوری میکند.

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

فواید آب برای بدن

• کاهش وزن
نوشیدن آب کمک می کند که وزن بدن کاهش یابد چرا که ترکیبات جانبی ناشی از چربی ها را می شوید. نوشیدن آب اشتها را کم می کند و میل شما برای خوردن را متوقف می نماید. پس کمتر می نوشید. علاوه بر این، آب کالری صفر دارد.

• درمان طبیعی سر درد
به از بین بردن سر درد و دردهای پشت بر اثر کم شدن آب بدن، کمک می کند. دلیل اصلی سر درد هم همان از دست دادن آب بدن می باشد.

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

• جوانتر خواهید بود پوستی شاداب خواهید داشت.
زمانی که پوست شما آب دار باشد، شما جوانتر به نظر خواهید رسید. آب کمک می کند که بافت های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد.

• بازدهی در محیط کار افزایش می یابد.
حجم زیادی از مغز شما از آب تشکیل شده است. علاوه بر اینکه خوردن آب باعث می شود که شما بهتر فکر کنید، باعث می شود که هوشیارتر باشید و بهتر تمرکز کنید.

چگونگی بیشتر نوشیدن آب

• فعالیت بدنیتان را افزایش می دهد.
نوشیدن آب دمای بدنتان را تنظیم می کند شما احساس انرژی بیشتری می کنید، زمانی که در حال نرمش هستید و همچنین تغذیه عضلاتتان بهتر می شود.

• کمک کردن در هضم غذا و جلوگیری از یبوست.
خوردن آب به دلیل بالا بردن متابولیسم بدن در هضم غذا کمک می کند. فیبر و آب دست به دست هم داده و حرکت روده شما را راحتتر می کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا