دسته‌بندی نشده

تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۲ اعلام شد !؟

عید فطر در سال 1402 چه روزی است ؟

عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است که روز اول ماه شوال و پایان یک ماه روزه‌داری ماه رمضان می باشد. این روز در بیشتر کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند.

در ادامه می خواهیم شما را با تاریخ عید فطر در تقویم 1402 آشنا کنیم.

تاریخ شمسی عید فطر 1402

تاریخ شمسی عید فطر 1402، مصادف است با شنبه دوم اردیبهشت ماه (1402/2/2).

تاریخ میلادی عید فطر 1402

تاریخ میلادی عید فطر 1402، مصادف است با 22 آوریل 2023.

تاریخ قمری عید فطر 1402

تاریخ قمری عید فطر 1402، مصادف است با 1 شوال 1444.

عید فطر چه روزی است ؟

عید فطر اولین روز ماه شوال است و با رؤیت هلال ماه شوال در پایان روز ۲۹ ماه رمضان و یا گذشت ۳۰ روز از اول ماه رمضان، اعلام می‌شود.

بر اساس برخی روایات، ماه رمضان پیوسته ۳۰ روز است و هیچ‌گاه کمتر از آن نمی‌شود. گروهی از علما نیز بدان قائل بودند، اما در مقابل، بعضی روایات بیان می‌کند که ماه رمضان همچون دیگر ماه‌ها در نوسان است و می‌تواند ۲۹ یا ۳۰ روزه باشد، بیشتر فقها قائل به این دیدگاه‌اند.

مفسران گفته‌اند که مقصود از «و لِتُکبِّرُ‌وا اللَّـهَ» در «وَ لِتُکمِلُوا الْعِدَّةَ وَ لِتُکبِّرُ‌وا اللَّـهَ عَلَیٰ مَا هَدَاکمْ وَ لَعَلَّکمْ تَشْکرُ‌ونَ» تکبیرهایی است که در شب عید فطر وارد شده است.

برخی روایات منظور از «تزکی» و «فَصَلَّیٰ» در آیات «‌قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَکیٰ»و «وَ ذَکرَ‌ اسْمَ رَ‌بِّهِ فَصَلَّیٰ» را دادن زکات فطره و خواندن نماز عید می‌دانند.

عید فطر 1402

آیا عید فطر 1402 تعطیل است؟

در تقویم ایران به مناسبت عید فطر دور روز تعطیل اعلام می شود، پس هم دوم و هم سوم اردیبهشت 1402 (شنبه و یکشنبه) تعطیل رسمی می باشد.

آیا سال 1402 دو عید فطر دارد؟

در سال 1402 دو ماه رمضان وجود دارد که یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال رخ می دهد اما سال 1402 دو عید فطر ندارد.

همچنین بخوانید:

22 گیف عید فطر جذاب و دیدنی

20 متن و پیام تبریک پیشاپیش عید فطر

20 متن تبریک عید فطر به مسلمانان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا