دسته‌بندی نشده

تاثیر کندر بر هوش و حافظه کودکان

آیا مصرف کندر در کودکان، موجب تقویت حافظه است؟

کودکان و نوزادان می توانند کندر مصرف کنند ، اما زیاده روی در مصرف کندر در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیش فعالی را در نوزادان و کودکان، افزایش می دهد.
شما می توانید از سن 4 سالکی به بعد برای تقویت حافظه ، هفته ای 1 بار به کودکتان کندر و یا دمنوش آن را بدهید .

خواص کندر برای مغز و اعصاب و تقویت حافظه

کندر در تقویت مغز و هوش بسیار موثر بوده و از این رو از خواص کندر برای حافظه و تقویت آن استفاده می‌کنند.
به کمک آن از می‌توانید از بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر، پارکینسون و فراموشی‌های کوتاه مدت می جلوگیری کنید و سلامت اعصاب خود را افزایش دهید.

خواص کندر

از خواص کندر برای حافظه می‌توان برای افرادی که در سن بالا هستند و مستعد ابتلا به بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی هستند، استفاده نمود.کندر با عسل خورده شود تا فراموشی را درمان کند.از کندر می‌توان به‌عنوان ضد افسردگی استفاده کرد؛ زیرا اثر آرام‌بخشی آن در افسردگی بسیار موثر است.

کودکانی که از دوران بارداری مادر تا 2 سالگی، تغذیه مناسبی را دریافت نمی کنند، مغز انها کوچکتر از حد طبیعی است. این رشد مغزی ناکافی، منجر به مشکلات رفتاری و شناختی در دوران زندگی کودکان می شود. این مشکلات شامل IQ پایین تر، تکامل زبانی و حرکتی کند تر و عملکرد ضعیف تر در مدرسه است.کندر می تواند به تقویت و رشد مغز کودکان کمک کند.

خواص کندر برای کودکان

علاوه بر مصرف کندر منابع اسیدهای چرب امگا-3 را در رژیم غذایی فرزندان خود بگنجانید. این اسیدهای چرب، برای تکامل مغزی و عملکرد آن ضروری هستند. مطالعات نشان داده اند، در کودکانی که مقادیر کافی امگا-3 دریافت می کنند، خطر افسردگی و بیش فعالی کمتر است. منابع امگا-3 شامل بذر کتان، مغز گردو و ماهی است.

حتماً بخوانید:

مقدار قندهای تصفیه شده، نوشابه ها، کربوهیدرات های ساده و غذاهای فراوری شده را در رژیم غذایی کودکان خود کاهش دهید. این مواد غذایی، سیستم ایمنی را سرکوب کرده و میزان قند خون را تغییر می دهند، که همه اینها در تغییر خلق و خو، تمرکز و عملکرد کودکان مؤثر هستند.
میوه و سبزی را در برنامه غذایی کودکان خود قرار دهید. این مواد غذایی، به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای عملکرد مطلوب مغز لازم هستند.

منبع : محیا نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا