دسته‌بندی نشده

بیوگرافی گیتی رئوفی همسر جمشید مشایخی + علت فوت

بیوگرافی همسر جمشید مشایخی

گیتی (افروز) رئوفی در سال ۱۳۱۵ در متولد شد. پدر گیتی افروز رئوفی افسر شهربانی بود و زمانی که کودک بود و به همراه خانواده اش به تهران آمد

به گفته خودش پدرش مردی بسیار سخت گیر و متعصبی بود و اجازه نمی‌داد که او تنهایی به بیرون از منزل برود و می‌گفت اگر کاری داری به من یا برادرتان گرشا بگو تا همراهت بیاییم.

در یکی از قسمت‌های برنامه دورهمی که او و جمشید مشایخی میهمان برنامه بودند، ماجرای ازدواج آن‌ها از زبان خودشان گفته شد.

ماجرای ازدواج گیتی رئوفی با جمشید مشایخی

ماجرای ازدواج گیتی رئوفی با جمشید مشایخی

جمشید مشایخی درباره نحوه آشنایی با دختر عمه خود می‌گوید در سال ۱۳۳۶ به همراه برادرم به عیادت عمه رفتم که در آنجا برای اولین بار عاشق گیتی افروز رئوفی شدم و فردایش به همراه خانواده به خواستگاری اش رفتیم و بعد ازدواج کردیم مهریه مان را یک جلد قرآن کریم و یک شاخه گل سفید ثبت کردیم.

جمشید مشایخی در برنامه دورهمی از همسرش تقدیر کرد. “من به دلیل مسئله هنری که داشتم و باید به سر اجرا می‌رفتند بیشتر وقت‌ها بیرون از خانه بودم و همیشه اوضاع خانه در اختیار و کنترل همسرم بود. اگر به موفقیتی رسیدم بدون شک به پشتوانه همسرم بوده و از زحمات بسیار زیادی برای من و فرزندانم کشیده است. “

گیتی (افروز) رئوفی

گیتی رئوفی نیز در همان برنامه درباره ازدواجش با جمشید مشایخی و دوران کودکی‌اش گفت: پدرم افسر شهربانی بود. پدرم مردی بسیار سخت گیر و متعصب بود. یک روز پدرم از محل کارش که در اداره شهربانی بود، سر زده به خانه آمد و همین که خنده مرا که آن موقع ده ساله بودم، شنید، به شدت عصبانی شد، کتکم زد و گفت: صدای هیچ زن و دختری نباید از خانه بیرون برود. جمشید مشایخی پسر دایی من است. مایل به ازدواج با جمشید نبودم و عقیده داشتم او نمی‌تواند در آینده همسر خوبی برایم باشد.

یک روز جمشید با برادرش به خواستگاری آمد و فردای آن روز به همراه مادر و خواهرهایش آمدند و روز بعد باز خودش و پدرش و فردای آن روز خودش با عمه اش آمدند، اما چقدر اشتباه می‌کردم که تمایل به ازدواج با او نداشتم، چون تمام حرف‌هایی که امروز در عین پختگی می‌زند، آن روز‌ها در سن ۲۴ سالگی می‌زد. همسر من معلم بوده و در زندگی هم معلم خوبی بوده. من همیشه معتقدم قلب انسان باید برای یکی بتپد.

​ گیتی (افروز) رئوفی و جمشید مشایخی و فرزندان و نوه

گیتی رئوفی از روزهای تنهایی و بدون جمشید مشایخی می گوید

نمی‌دانید وقتی خانه بود چقدر خوب بود و وقتی رفت چقدر تنها شدیم. همه جای خانه حکایت از وجود جمشید دارد.

مشایخی وقتی نیست یعنی هیچی نیست. امروز هم ۸۵ ساله می‌شود. با بچه‌ها قرار گذاشتیم سر خاکش برویم؛ با کیک و شمع تولد. تا برایش بگویم «تولدت مبارک، قربانت بروم. جایت خالی است. خیلی. اصلاً صحبت از خیلی نیست. جای خالی‌ات آنقدر زیاد است که نمی‌توان اندازه‎اش گرفت.

جمشید مشایخی در شبانگاه ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۸ در بیمارستان درگذشت؛ و امروز نیز همسرش گیتی رئوفی با او پیوست.

فرزندان گیتی افروز رئوفی

حاصل ازدواجش با استاد مشایخی و فرزندان جمشید مشایخی سه فرزند به نام های نادر، نغمه و سامان است که هر سه در زمینه هنر فعالیت دارند

گیتی افروز رئوفی در سال ۱۳۱۵ در قزوین متولد شده و دارای دو فوق دیپلم در رشته های طبیعی و خانه داری هست.

همسر جمشید مشایخی که چند ماه قبل به همراه فرزندش نادر مشایخی به کرونا مبتلا شده بود، از این بیماری بهبود یافت، اما در چند هفته اخیر به دلیل عوارض کرونا در بیمارستان بستری شد و از دنیا رفت.

جمشید مشایخی همیشه از وابستگی اش و علاقه اش به همسرش می‌گفت. این بازیگر پیشکسوت ۱۳ فروردین ماه سال ۹۸ از دنیا رفت.

separator line

بیوگرافی مهسا ملک مرزبان | ماجرای طلاق و ازدواج مجدد وی

فاطمه معتمد آریا کیست + جنجال های وی در دوران بازیگری

بیوگرافی جوانه دلشاد بازیگر جذاب کشور + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا