دسته‌بندی نشده

بیوگرافی و زندگی خصوصی حمید لبخنده + اینستاگرام

زندگی شخصی و بیوگرافی حمید لبخنده

حمید لبخنده متولد سال ۱۳۳۰ در اهواز فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او از جمله شاگردان زنده یاد حمید سمندریان بود و بعد از درگذشت سمندریان و همچنین زنده یاد هما روستا، مدیریت آکادمی سمندریان را عهده دار شد.

لبخنده در عرصه کارگردانی تلویزیونی نیز فعالیت داشت و آثار ماندگاری را برای مخاطبان خلق کرد که از جمله آنها میتوان به مجموعه های تلویزیونی پرطرفدار «در پناه تو» و «در قلب من» نام برد.

تحصیلات حمید لبخنده

حمید لبخنده فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنرهای زیبای تهران می‌باشد که در سال ۱۳۴۶ در کلاس‌های بازیگری دکتر حسینی طباطبایی شرکت کرد و وارد دنیای هنر شد

بعد از آن با شرکت دارد آموزشگاه بازیگری حمید سمندریان بازیگری را آموخته و اولین کار خود را در سال ۱۳۶۵ با کارگردانی فیلم راویان اخبار آغاز نمود.

حمید لبخنده و همسرش - گلناز لبخنده ویکی پدیا - حمید لبخنده خواننده - زندگینامه گلناز لبخنده

شروع فعالیت های هنری حمید لبخنده

حمید لبخنده کارگردان و بازیگر است. وی هم اکنون مدیر آکادمی سمندریان و آموزشگاه بازیگری سمندریان است . وی از سال ۱۳۴۶ با حضور در کلاس‌های بازیگری دکتر حسینعلی طباطبایی وارد وادی هنر شد. او فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا است.وی در سال 1359 با بازی در فیلم «ریل» سینما را تجربه کرد.

آثار هنری حمید لبخنده

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به کارگردانی سریال راویان اخبار، سریال در قلب من و سریال در پناه تو اشاره کرد.با اینکه حمید لبخنده را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. حمید لبخنده علاوه‌ بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، بازیگر و تدوینگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار حمید لبخنده در حرفه‌ی نویسنده، سریال دارگل، سریال ساعت بدون عقربه، سریال پیدا،‌ پنهان، فیلم آبی، سریال در قلب من، سریال مهر و ماه، سریال حکایت‌نامه (لطائف المتون) و سریال راویان اخبار است. مهم‌ترین آثار حمید لبخنده در حرفه‌ی بازیگر، سریال جاده، فیلم چون باد، سریال راویان اخبار و فیلم گمشدگان است. مهم‌ترین اثر حمید لبخنده در حرفه‌ی تدوینگر، سریال مهر و ماه است.

آدرس پیج اینستاگرام حمید لبخنده

اینستاگرام حمید لبخنده

حمید لبخنده خواننده - گلناز لبخنده اینستاگرام - گلناز لبخنده - گلناز لبخنده ویکی پدیا

ازدواج حمید لبخنده و نحوه آشنایی او با همسرش

حمید لبخنده در مصاحبه ای که به مناسبت سالروز تولد و درگذشت هما روستا با بولتن نیوز انجام داده بود در مورد همسر و نحوه آشنایی اش می گوید:

– همکاری‌تان با آقای سمندریان و خانم روستا به لحاظ کاری خیلی کوتاه‌مدت بوده اما به لحاظ دوستی، خیلی ریشه‌ای است…

به لحاظ دوستی خیلی عمیق و طولانی بود تا زمانی که هر دو (آقای سمندریان و خانم روستا) در قید حیات بودند، این دوستی عمیق ادامه داشت. حتی همین رابطه دوستانه سبب ازدواج من شد. زمانی که کاوه مهدکودک می‌رفت، اغلب مواقع من به دنبالش می‌رفتم و او را به خانه می‌آوردم. در آن مهدکودک خانمی را دیدم و در آنجا از طریق کاوه، این اتفاق افتاد! آقای سمندریان آن خانم را می‌شناخت و هما هم با او دوست بود. طبیعتا بعدا هم این دوستی تداوم پیدا کرد.

– پس کاوه باعث ازدواج شما شد..

(می‌خندد) دقیقا! در تمام عکس‌های ازدواج ما کاوه هست. کت و شلوار خوشگلی هم پوشیده بود.
بچه‌هایی مانند کاوه هم شرایط خاص خود را دارند با پدر و مادری که هر دو هنرمند، معروف و درگیر کار هستند. ظاهرا شما همیشه در کنارش بوده‌اید.

بله. تقریبا عمویی هستم که از روز اول زندگی‌اش همراهش بوده‌ام. البته در مقاطعی دور شده‌ایم و دوباره نزدیک شده‌ایم. در کارهایم دستیارم شده. در بعضی کارهایم بازی کرده. رفاقت عمیق بین ما از دوره کودکی او تا حالا که برای خودش شیرمردی است، ادامه دارد.

عکس جدید گلناز لبخنده - اینستاگرام گلناز لبخنده - حمید لبخنده در پناه تو - گلناز لبخنده کجاست

فرزندان حمید لبخنده

حمید لبخنده دارای دو فرزند دختر و پسر به نام های گلناز و نیما بود.

علت درگذشت حمید لبخنده

متاسفانه این چهره معروف سینما و تلویزیون ایران که باعث کشف بازیگران بزرگی همچون پارسا پیروزفر و لعیا زنگنه در سینمای ایران بود

در تاریخ شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ به دلیل عوارض ناشی از زمان جراحی دار فانی را وداع گفته و زمان خاکسپاری او به زوری اعلام خواهد شد.

نیما لبخنده فرزند حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون با تأیید این خبر به مهر گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعداز بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست.

او درباره زمان برگزاری مراسم به خاک سپردن این هنرمند فقید ادامه داد: بزودی زمان مراسم اعلام می شود.

separator line

بیوگرافی پارسا پیروزفر و دلیل ازدواج نکردنش

بیوگرافی بهنام تشکر

بیوگرافی حمیرا | زندگینامه و عکسهای قدیم و جدید حمیرا خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا