دسته‌بندی نشده

بیوگرافی علی اکبر اصانلو و داستان زندگی حرفه ای او

بیوگرافی علی اکبر اصانلو

غلامرضا اصانلو (زاده – زنجان) بازیگر سینما اهل ایران است. او در دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم نگهبان شب در چهلمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

سوابق هنری علی اکبر اصانلو

از سال ۱۳۴۴ همراه گروه موسیقی و تئاتر فعالیت هنری خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۷۵ همکاری مداوم با صدا و سیما را آغاز نموده و با سریال ائل ناغیلی و چند برنامه دیگر ادامه دادم. همکاری اینجانب با مرکز با عناوین تهیه کنندگی ، بازیگری ، نویسندگی ، کارگردانی و گویندگی می باشد.

رتبه های کسب شده علی اکبر اصانلو

علاوه بر کارگردانی و بازیگری تئاتر رتبه های کسب شده در صدا و سیما عبارتند از:

  • · مقام برتر تهیه کنندگی در جشنواره بین المللی رضوی (از فردوس رضا) سیما
  • · مقام برتر تهیه کنندگی در جشنواره بین المللی رضوی (از اولدونبرگ تا خراسان) صدا
  • · مقام برتر نویسندگی جشنواره مراکز استانها
  • · مقام برتر بازیگری جشنواره مراکز استانها
  • · مقام برتر تهیه کنندگی جشنواره مراکز استانها
  • · مجری بازیگری جشنواره بین المللی ABU

علی اکبر اوصانلو اصانلو (زاده – زنجان) بازیگر سینما اهل ایران است. او در دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم نگهبان شب در ۴۰‌امین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

فیلم سینمایی نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی کارگردان زنجانی است که روایتی دقیق و جزیی نگرانه از زندگی طبقه کارگر جامعه است بدون اینکه بخواهد از فقر به مثابه عنصری تزیینی یا سانتی مانتال بهره ببرد. آنچه فیلم آخر رضا میرکریمی را غنی می‌بخشد به اندازه بودن روایت و عناصر و مولفه‌های دراماتیک است. گرچه ریتم قصه کمی کند است که شاید این کندی متاثر از وسواس و اهتمام فیلمساز به پرداختن جزییات در صحنه و کنش‌ها باشد. در واقع میرکریمی برای روایت قصه خود به واسطه تاکیدی که بر جزییات دارد مسیر آرامی را برای بیانگری و رسیدن به نقطه پایان طراحی می‌کند و چه پایان شاعرانه‌ای را با پرواز با چتر قهرمان بر می‌گزیند. ارجاعات فیلم به مسائل سیاسی و اقتصادی روز در پس زمینه و بافت درونی داستان نیز به قصه عمق و غنای بیشتری می‌بخشد.

علی اکبر اصانلو دیپلم افتخار جشنواره فجر را از آن خود کرد

فیلم نگهبان شب با حوصله ساخته شده و با حوصله باید به تماشای آن نشست. فیلم بدون اینکه دچار شعار زدگی بشود اخلاق را در جامعه بی‌اخلاق امروز برجسته می‌کند و گویی در پایان فیلم با پرواز رسول، احساس رهایی ناشی از کاترسیس را می‌توان تجربه کرد. چیزی شبیه به تجربه رستگاری. بدون شک یکی از نقاط عطف قصه شخصیت «رسول ابراهیم پور» است که سادگی و زلالی یک کارگر پاکدست را بدون شعار زدگی یا گل درشتی به تصویرمی کشد. تورج الوند در نقش رسول که به نظر می‌رسد نخستین نقش بلند سینمایی اوست تصویری ماندگار از خود به جای می‌گذارد که قابل تحسین است.

علی‌اکبر اصانلو بازیگر فیلم “نگهبان شب” که دیپلم افتخار نقش مکمل مرد را دریافت کرد در برنامه “بسته پیشنهادی” درباره انتخاب خود بیان کرد: این اولین بار است که در یک اثر سینمایی حضور دارم، من با میرکریمی همشهری هستیم و از سال‌های قبل مرا می‌شناخت. او بازی‌های مرا دیده بود و محبت کرد مرا انتخاب کرد. با آقای عسکری دستیار خود صحبت کرده بود و بنا شد ویدیویی از بنایی کردن و شبیه به نقش بفرستم که فرستادم و میرکریمی پسندید.

وی اضافه کرد: در حقیقت فکر نمی‌کردم که سینما این‌قدر سخت باشد و بسیار خوشحالم سینمایی کار کردم با توجه به اینکه ۵۴ سال کار تئاتر و سریال در صداوسیما انجام داده‌ام.

اصانلو درباره تفاوت بازی در سینما و تئاتر اظهار کرد: بازی سینما چیز دیگری است خیلی با تئاتر فرق دارد. راهنمایی‌های میرکریمی بسیار درخشان بود و امیدوارم توانسته باشم نظر او را جلب کنم.

وی درباره ادامه کار در سینما یا تئاتر نیز گفت: لذت تئاتر چیز دیگری است چون تماشاگر در سالن است و حس تداوم دارد، اما سینما هم پیشنهاد باشد ادامه می‌دهم.

بازیگر «نگهبان شب» درباره همکاری با میرکریمی نیز بیان کرد: همه کارها یک طرف و این همکاری با میرکریمی چیز دیگری بود او واقعاً درخشان است و من مثل او را ندیده‌ام.

separator line

بیوگرافی کامل حلیمه سعیدی از کودکی تا فرزندان و علت فوت این …

زندگی شخصی صدف اسپهبدی بازیگری که یک شبه ره صدساله رفت !

بیوگرافی و زندگی خصوصی نادر سلیمانی از ساعت خوش تا کسب …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا