دسته‌بندی نشده

بوی بد دهان کودک : علت بوی بد دهان کودکتان چیست ؟

بوی بد دهان کودک

داشتن فرزند آسان نیست و اگر یک نفس بدبو را به معادله اضافه کنید، سخت تر نیز می شود. داشتن تنفس بدبو چیزی است که همه ی ما حداقل یک بار در هر سنی تجربه کرده ایم. در بیشتر موارد، این وضعیت کوتاه مدت و موقتی است و در عرض یک یا دو روز از بین می رود. در موارد حادتر، مداخله دندانپزشک یا پزشک ممکن است مورد نیاز باشد. اگر متوجه شوید که به رغم رعایت بهداشت دهان و دندان، فرزندتان دچار مشکل بدبویی بازدم است، باید موضوع را جدی بگیرید

divider

علت بوی بد دهان کودک

خشکی دهان: اگر فرزندتان از طریق دهان نفس می کشد (برای مثال گرفتگی بینی دارد) بنابر این باکتری های موجود در دهانش به احتمال زیاد بدون دردسر رشد می کنند.
جسم خارجی:یک نخود، لوبیا، یک اسباب بازی کوچک، یا شی دیگری که فرزند خود را در بینی خود قرار داده ممکن است باعث بوی بد دهان او شده باشد. این اتفاق به ویژه در کودکان و نوپا ها که معمولا سراغ چیز هایی می روند متعلق به آنها نیست مشترک است!

بهداشت نامناسب:باکتری های طبیعی در دهان زندگی می کنند و روی باقی مانده ی ذرات غذا بین دندان ها، در خط لثه، بر روی سطح زبان و یا بر روی سطح لوزه در پشت گلوی فرزند تان تأثیر می گذارند. همین باعث بوید بد دهان می شود مخصوصا اگر غذا به مدت طولانی در دهان باقی بماند.

خوردن غذاهای تند: اگر فرزندتان از خوردن سبزیجاتی مانند پیاز و سیر لذت می برد، باید بدانید که آنها موقتا تا زمانی که در سیستم گوارش او وجود دارند، روی تنفش تأثیر می گذارند.

بیماری یا شرایط خاص: گاهی اوقات عفونت های سینوزیت، ورم لوزه ها و یا حتی آلرژی های فصلی می توانند باعث بوی بد دهان شوند. بعضی از کودکان مبتلا به ریفلاکس معده به مری نفس بدبویی دارند.

کرم خوردگی ها، جرم دندان یا آبسه های دندانی: این ها می توانند در هز سنی روی دندان بچه ها تأثیر بگذارند و باعث بوی بد دهان شوند. معمولا در بروز بیماری ها یا التهاب لثه بزرگسالان مقصر هستند اما بچه ها در این مورد تقصیری ندارند.

علت بوی بد دهان کودک: خلط پشت حلق که بدلیل آلرژی، سرماخوردگی ها مکرر و سینوزیت مزمن ایجاد می شود شایعترین علت بوی بد دهان می باشد.

دندان های خراب: می تواند بوی بد دهان ایجاد نماید. علت آن کرم خوردگی، لثه های متورم یا گیر کردن قطعه غذایی که گاهی این تکه های غذایی می تواند در لوزه ها گیر کرده و حتی سنگ لوزه دهد.

علت بوی بد دهان کودک:تنفس دهانی: بدلیل تبخیر بزاق ناشی از تنفس دهانی و بدلیل از بین رفتن اثر شویند گی بزاق ، میکروب ها رشد بیشتری می نمایندو بوی بد دهان ایجاد می شود.

علت بوی بد دهان کودک:جسم خارجی در بینی: گیر افتادن یک جسم خارجی می تواند سبب عفونت در بینی و بوی بد دهان گردد. و نشانه مهم آن تخلیه چرک فقط از یک سوراخ بینی صورت می گیرد. درمان مناسب بوی دهان بهداشت درست دهان است که شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، تمیز کردن قسمت عقبی زبان، مرطوب نگهداشتن دهان، شستشوی دهان، درمان آلرژی و سینوزیت است.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا