دسته‌بندی نشده

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان

سیاره زمین میزبان زیبایی های دلفریب زیادیست که همه هنر یکتا پروردگار جهانیان است. زمانی که اراده کنید رویاهایتان را به وقوع بپیوندانید و به جایی بروید که فقط در تصورتان بوده است دقیقا می توانید تصورتان را جامه عمل بپوشانید چرا که فاکتورهای زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

معمولا با توجه به میزان تولید ناخالص داخلی کشورها آن ها را درجه بندی می کنند اما در این مقاله ما اینکار را انجام نداده ایم چرا که تولید ناخالص داخلی هر کشور میانگین درآمدهای داخلی را به صورت یکجا نشان می دهد بنابراین در آمد هر یک خانوار به صورت مجزا مشخص نمی شود. برای مثال اگر درکشوری از 10 خانوار 9خانوار در آمد بسیار کم و فقیرانه ای داشته باشند و فقط یک خانوار درآمد چشمگیری داشته باشد نرخ تولید ناخالص داخلی میانگین رضایت بخش و امیدوارکننده ای نشان خواهد داد.

کشورهای برتر در این لیست آن کشورهایی هستند که کارکردن در آن کشورها راحت و پردرآمد است، اقتصاد آن ها رقابتی تر است، امنیت در آن کشورها موج می زند و امید به زندگی در میان افراد آن جامعه بسیار بالاست.همچنین میانگین عمر افراد بالاست که خود نشان از سیستم بهداشت قدرتمند می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
10. فرانسه
فرانسه دهمین کشور برتر دنیا برای زندگی است چرا که کارکردن در این کشور بسیار عالی است. فرانسه یکی از معدود کشورهاییست که کارمندان آن 40 روز تعطیلات با حقوق دارند.همچنین شاغلان فرانسوی سالانه 200 ساعت کمتر از دیگر افراد در کشورهای دیگر کار می کنند.بنابراین فرانسوی ها خیلی راحت می توانند بین کار و اوقات فراغتشان تعادل ایجاد کنند و از هر دوی آنها لذت ببرند. اگرچه رتبه بندی ها و نرخ تولید ناخالص آمار دیگری نشان می دهند. میانگین عمر متوسط افراد در فرانسه 81.46 سال است که ازاین منظر فرانسه در رتبه چهاردم جهانی قرار گرفته است.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
9. هنگ کنگ
هنگ کنگ در لیست ده کشور برتر دنیا برای کارکردن قرار نگرفته است چرا که در اینصورت در آخر لیست قرا می گیرد. اما با این وجود اقتصاد رقابتی هنگ کنگ رتبه نهم دنیا را از آن خود کرده است و با شاخص امنیتی 83.43 سومین کشور امن و سالم در دنیا می باشد. هنگ کنگ از سیستم بانکداری کارامد و سازمانهای معتبر حمل و نقل، تلفن و برق قدرتمندی بهره می برد و همین به موفقیت این کشور کمک کرده است.علاوه بر این هنگ کنگ هشتمین کشوریست که با میانگین سنی 82.12 سال ساکنان آن امید به زندگی بالایی دارند.برای همین نهمین کشور برتر دنیا برای زندگی می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
8. ژاپن
ژاپن هم جز ده کشور برتر برای کار نیست اما به دلیل برخورداری از شاخص سلامت 86.89 در لیست امن ترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار گرفته است. از آنجا که ژاپن کشوری پیشرفته است و سیستم بهداشتی و پزشکی پیشرفته ای دارد با میانگین سنی 83.91 سومین کشوریست که امید به زندگی افراد در آن بسیار بالاست. همچنین ژاپن برتری چشمگیری در زمینه تجارت و نوآوری دارد که سبب شده ژاپن در دسته کشورهای با اقتصاد رقابتی موفق قرار بگیرد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
7. سنگاپور
اگرچه سنگاپور هم جزو کشورهای برتر برای کارکردن نیست اما اقتصاد رقابتی این کشور رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داده است و همچنین برای پنجمین بار متوالی بخش خصوصی و دولتی سنگاپور رتبه برتر دنیا را به خود اختصاص داد. جدیدترین تکنولوژی روز در سنگاپور موج می زند و سیستم آموزشی فوق العاده خوب این کشور سبب شده رتبه اول پربازده ترین بازار کار را از آن خود کند. شاخص امنیت در این کشور 80.02 است که با این شاخص رتبه دهم امن ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. سنگاپور با میانگین سنی 83.75 سال چهارمین کشور با امید به زندگی بالا می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
6. دانمارک
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، دانمارک را به عنوان اولین کشور برتر در ایجاد تعادل بین کار و اوقات فراغت کارمندان اعلام کرده است. مرخصی های چند ماهه زایمان و همچنین مرخصی 34 روزه با حقوق برای رفتن به تعطیلات، دانمارک را تبدیل به بهشت شاغلان کرده است. در زمینه شاخص ایمنی و متوسط طول عمر بایست گفت که امتیاز دانمارک در حد رضایت بخش است. شاخص امنیت این کشور 69.36 و متوسط طول عمر 78.78 می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
5. نروژ
نروژ یکی از بهترین کشورها برای کارکردن است چرا که مرخصی با حقوق برای افرادی که کودکی در خانه دارند بسیار عالی است. همچنین در نروژ 35 روز در سال مرخصی با حقوق برای گردش و رفتن به تعطیلات وجود دارد. در نروژ دانشگاه و بازار کار به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند و از آنجا که مسئولیت پذیری افراد در این کشور بسیار بالاست و همه کارها به طور منظم و برنامه ریزی شده صورت می پذیرد انسجام و یکپارچگی خاصی بین سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی این کشور موج می زند. در نروژ به طور جدی و هدفمندی تمام زیر ساخت ها و بنیان گذاری ها بر پایه تکنولوژی روز صورت می گیرد و هر لحظه در حال بروزرسانی می باشد. شاخص سلامت در نروژ 74.39 و متوسط عمر افراد 80.32 سال می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
4. آلمان
آلمان هم یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کارکردن است جایی که میانگین کارکرد روزانه افراد در آن هفته ای 27.8 ساعت است ضمن اینکه اقتصاد بسیار قوی و استاندارد بالای زندگی درا ین کشور بسیار چشمگیر است. آلمان جایگاه ششم اقتصاد رقابتی جهان را داراست. سیستم تجاری آلمان بسیار پیچیده و پیشرفته است جایی که از نوآوری استقبال زیادی می شود. شاخص سلامت آلمان 76.14 و میانگین عمر افراد 80.19 سال می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
3. سوئد
سوئد نه تنها یکی از بهترین کشورها برای زندگی است بلکه رتبه چهارم اقتصاد رقابتی جهان را از آن خود کرده است. سخاوت دولت سوئد در رابطه با کارمندانش زبانزد است چرا که 16 ماه مرخصی زایمان و 36 روز مرخصی برای رفتن به تعطیلات با حقوق و مزایای کافی در اختیار افراد قرار داده است. هر دو بخش دولتی و خصوصی سوئد آنقدر با تدبیر عمل می کنند که کارآمدی و کیفیت را در عمل می توان احساس کرد.توسعه و نوآوری در سوئد موج می زند و با آغوش باز از ایده های جدید استقبال می شود.شاخص سلامت در این کشور 68.19 و عمر متوسط افراد 81.18 سال می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
2. فنلاند
فنلاند هم مانند فرانسه 40 روز مرخصی برای تعطیلات با حقوق کامل در اختیار کارمندان خود قرار می دهد. متوسط کارکرد هفتگی کارمندان 50 ساعت است یعنی با این کارکرد تعادلی کاملا سالم بین کار و اوقات فراغت برقرار است. هلند همچنین سومین اقتصاد رقابتی جهان را داراست. فنلاند در بخش سلامت و آموزش پیشروست. همچنین اخلاقیات و ایجاد شفافیت در عملکرد بخش های خصوصی و دولتی این کشور از جایگاه خاصی برخوردار است. شاخص سلامت در فنلاند 67.31 و میانگین عمر افراد در این کشور 79.41 سال می باشد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی/کشورهای برتر جهان
1. هلند
هلند در این لیست جایگاه اول یعنی برترین کشور برای زندگی را دارد چرا که تمامی موارد ذکر شده در این لیست در هلند رعایت شده و در حد مطلوب است. در مقابل آمریکایی ها که بیشترین زمان کاری را دارند هلندی ها هستند که ضمن داشتن کمترین ساعات کاری استاندارد زندگی فوق العاده بالایی دارند. هلندی ها 28 روز مرخصی با حقوق برای رفتن به تعطیلات و 16 هفته مرخصی زایمان با 100% حقوق دارند. هلند رتبه پنجم اقتصاد رقابتی کشورهای جهان را ازآن خود کرده است.این کشور با ارتقا کیفیت تجاری، آموزشی و سیستم حمل و نقل هر روز رتبه خود را بالاتر و بهتر می کند. شاخص سلامت این کشور 62.47 و متوسط عمر افراد در این کشور 80.91 سال می باشد.

ترجمه و گرداوری:
بخش دانستنی های مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا