دسته‌بندی نشده

بهترین کار قبل از خواب برای خلاصی از افکار بد و بیخوابی!

بهترین کار قبل از خواب

دکتر شریل هریس، روانشناس بالینی، سلامت و توانبخشی در بیمارستان اتاوا: “تفکر رفتارهای غیرمفید مرتبط است که خواب خوب را مختل می کند، بنابراین فکر و رفتار سالم برای خواب سالم مهم است.”

اینترنت مملو از نکات بهداشتی خواب است مانند «تلفن خود را کنار بگذارید»، «اتاق خوابتان را تاریک نگه دارید» و «زیاد نزدیک به زمان خواب ورزش نکنید».
اگرچه این نکات مفید هستند، اما افراد کمی روی این موضوع تمرکز می کنند که چگونه تغییر افکار شما می تواند خواب شما را بهبود بخشد.

دکتر ایوان والدیویا، روانشناس در بیمارستان اتاوا: دراز کشیدن آرام در رختخواب زمانی است که نگرانی ها – افکار ناراحت کننده و تکراری – ممکن است ظاهر شوند. این افکار می توانند ضربان قلب، فشار خون و تنش عضلانی را افزایش دهند و خواب را کمتر کنند.

اهمیت فکرهای قبل از خواب

بهترین کار قبل از خواب

اگر از آن دسته هستید که شب ها به رختخواب که می روید تازه موجی از فکرها و در گیری ها به سراغتان می آید و با آنها به خواب می روید باید بدانید که افکار قبل از خواب می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روی خواب و روی روزمره شخص داشته باشند.

چند دقیقه قبل از خواب هر افکاری داشته باشید، فردا صبح بعد از بلند شدن همان افکار سراغ شما میایند، و بعد از بیداری هر‌افکاری که داشته باشید، همان ها در طول روز با شما خواهند بود !
اگه کل روز هم نباشد اکثر اوقات با شما هستند و بدین شکل انسان ها در‌ چرخه افکار قرار گرفته ، گرفتار شده و طعم واقعی زندگی رو نمی چشند.

حالا اگر قبل از خواب شما شکر گزاری انجام بدید رفته رفته حال شما هر‌ روز بهتر و بهتر خواهد شد و اتفاقات زیبایی برای شما خواهد افتاد.

شکرگزاری قبل از خواب

فواید شکرگزاری قبل از خواب

بسیاری از تحقیقات افزایش شکرگزاری را با خواب با کیفیت بالاتر و اختلالات خواب کمتر مرتبط می دانند.

این به دلیل است که شکرگزاری درست قبل از خواب به شما این امکان را می دهد که با دید مثبت تری به خواب بروید. تمرکز بهبود یافته قدردانی ممکن است تمرکز شما را آسان‌تر کند.

نکته طلایی اینجاست که یه شعار کلی وجود دارد ، حالی عالی= اتفاقات عالی ، یعنی وقتی حس و حالتان خوب است اتفاقات عالی هم برایتان می افتد و این می تواند زندگی شما را دگرگون کند.

تحقیقات علمی هم تایید کرده‌اند که انجام این تمرین به طور مداوم، روی خلق و خوی انسان و حتی سلامتی او تاثیر مثبت دارد! پس شکرگزاری قبل از خواب و هنگام خواب، می‌تواند یک عادت سازنده باشد که هم حال و هوای دل‌تان را خوب می‌کند و هم باعث سلامتی‌تان می‌شود!

شما می توانید هنگام خواب به جای فکر کردن به مشغله ها و مشکلات و رنجش هایتان این جملات را تکرار کنید تا به خواب بروید

  • بابت روزی که به سلامت گذراندم، شکرگزارم!
  • بابت ارتباطاتم شکرگزارم!
  • بابت سلامتی‌ام شکرگزارم
  • بابت غذاهایی که امروز خوردم، شکرگزارم
  • بابت موسیقی شکرگزارم!
  • بابت یادگیری شکرگزارم

اگر افکار منفی حین گفتن این جملات دوباره به سراغتان آمد دوباره شروع کنید و به عبارات توجه کنید ، هر چقدر با احساس بهتری این عبارات را تکرار کنید بهتر و بهتر خواهد بود.

separator line

بیشتر بخوانید

50 متن و جملات شکرگزاری از خداوند ، مثبت و با احساس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا