دسته‌بندی نشده

چگونه روزی 4 ساعت بخوابیم؟

چگونه میتوانیم روزی 4 ساعت بخوابیم و سرحال باشیم؟

4 ساعت خواب در شبانه روز

یک مقاله را در مورد یک فرد 22 ساله میخواندم که دوسال گذشته را فقط با 3.5 ساعت خواب در شب گذرانده است.جالب است بدانید که او با این کار در ده سال حدود 2 ماه از کم خوابی اش سود میبرد.همان طور که مقاله را میخواندم نمیتوانستم کمک کنم و فقط میخندیدم. نه تنها من این فرد را سرزنش نکردم بلکه 3 سال را برای عملی کردن یک چرخه خواب غیرعادی تمرین کردم.

در وهله اول نمیدانستم که چرخه های زمانی مختلفی برای خوابیدن وجود دارد.اکثر افراد یک برنامه مشخص که شامل 7 تا 8 ساعت خواب است را دنبال میکنند اما دوبوی; این فرد 22 ساله; از 20 سالگی خواست که یک خواب چند فازه داشته باشد.اون با این ترفند که در روز 3 چرت 20 دقیقه ای میزند قادر است در شب فقط 3.5 ساعت بخوابد .

چگونه با حفظ بهره وری فقط روزی 4 ساعت بخوابیم ؟

یک روز کاری معمولی برای من تقریبا از 9 صبح شروع میشود.بیدار میشوم تا روم را به خوبی بگذرانم در حالی که کمتر از 5 ساعت خوابیده ام. همچنین ساعت 4 یا5 صبح میخوابم و خواب 5 ساعته ام را با یک چرت 1 تا 2 ساعته بعد از روز کاری ام تکمیل میکنم.این به خواب دو فازه مشهور است اما من به ان میگویم زمان ((خجالت کشیدن)) عقیده ی شخصی من این است که زندگی بیش از حد کوتاه و هیجان انگیز است و نباید 8 تا 10 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را در تخت خواب لم داد.

هر ثانیه که میخوابم میدانم که یک نفر در جایی از این جهان در تلاش است که من را از کارم متوقف کند.در حالی که از این رقابت چشم پوشی نمیکنم; میتوانم تا جایی که ممکن است کمتر بخوابم و در عوض به کارمندانم خدمت کنم.این فقط برای رقابت نیست بلکه اشتیاق من برای انجام کارهاست.تعداد کمی از افراد هستند که میتوانند بگویند: من زود از خواب بلند میشوم و شروع به کار میکنم.

چگونه با حفظ بهره وری فقط روزی 4 ساعت بخوابیم ؟

عموما برنامه ی کاری من به شکل زیر است:

  • 9 تا 10 صبح: کمی ورزش صبحگاهی; صبحانه و دوش آب گرم. سعی میکنم ایمیلم را تا قبل از 10 چک نکنم.
  • 10 تا 12 ظهر: این زمان را به انجام لیستی از کارهای مهم روزانه ام اختصاص میدهم.بعضی روزها ممکن است جلسه; تماس و یا پاسخ به ایمیل ها باشد و بعضی روزهای دیگر ممکن است برنامه ریزی محتوای اجتماعی برای تبلیغات شرکت یا گزارش هزینه ها باشد.
  • 12 تا 2 بعد از ظهر: مطالعه ;تحقیق و رسیدگی کردن به ده ها مورد(اشخاص کارمندان شرکت و…) این بیش از آنچه فکر میکنید زمان میبرد.من شخصا بیش از ده حساب با جامه آماری بزرگ را مدیریت میکنم.
  • 2 تا 3 بعد از طهر: ناهار و حضور در جلسات
  • 3تا 4 بعد از ظهر: رسیدگی به ایمیل; تماس ها و جلسات
  • 4 تا 6: ورزش
  • 6 تا 7: شام
  • 7 تا 8 : یک چرت یک ساعته
  • 8 تا 10 شب: زمان استراحت!معمولا مطالعه میکنم; موزیک گوش میدهم و بسته به شرایط زمانی را با دوستان و خانواده ام میگذرانم.
  • 10تا 1 بامداد: با تیمم در مورد آنچه گذشت و اینکه برنامه مان بری فردا چیست گفتگو میکنم.
  • 1 تا 4.5 صبح: تنها و بی خبر از جهان! نه ایمیل نه فیلم و نه موزیک.این زمان بهترین زمانی است که بهترین ایده ها به ذهنم خطور میکند. در تنهایی وآرامش میتوانم بر روی مشکلات تمرکز کرده و یک راه حل خلاقانه را برای آنها پیدا کنم.
  • 4.5 تا 9 صبح: میخوابم

اما برنامه ی خوابیدن من در آخر هفته ها متفاوت است.معمولا زمان بیشتری استراحت کرده و روی پروزه های بزرگ تمرکز میکنم.زمان بیشتری را با دوستان و خانواده ام هستم و کمی میخوابم.باید بگویم که روزانه تمرین کرده و یکه وعده غذایی مناسب میخورم..چرخه زمانی(خجالت کشیدن) مختص هر کسی نیست.بعضی ها معتقدند که خواب چند فازه دوبوی در دراز مدت برای سلامتمان مضر خواهد بود.

چگونه با حفظ بهره وری فقط روزی 4 ساعت بخوابیم ؟


با استفاده از برنامه بالا میتوانید فقط روزی 4 ساعت بخوابید و همچنان بهره وری لازم را داشته باشید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا