دسته‌بندی نشده

بهترین مارک کاپ قاعدگی کدام است ؟

کاپ قاعدگی برای جمع‌آوری خون قاعدگی استفاده می‌شود. جنس کاپ قاعدگی غالبا از سیلیکون است اما برخی نمونه‌های آن نیز از پلاستیک ساخته می‌شوند.

این محصول منحصر به‌فرد، پس از جاگذاری در واژن، باز شده و به دیواره‌های واژن می‌چسبد؛ در این‌صورت، خون قاعدگی در حفره کاپ جمع خواهد شد. اما چرا باید این محصول جایگزین نوار بهداشتی یا تامپون شود؟ با ما همراه باشید.

کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی یا فنجان قاعدگی یکی از محصولات بهداشت بانوان است که در دوران قاعدگی به عنوان جایگزینی برای پد و تامپون مورد استفاده قرار می‌گیرد. فنجان قاعدگی ساختار قیفی شکل و تاشویی از جنس لاستیک یا سیلیکون دارد که برای استفاده باید آن را تا بزنید و درون واژن قرار دهید. خود کاپ درون واژن باز می‌شود و به دیواره‌های آن می‌چسبد و لخته‌های خون را در حفره فنجانی کاپ جمع می‌کند.

کاپ‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و خانم‌ها با توجه به حجم خونریزی خود، بین هر 6 تا 12 ساعت یکبار می‌توانند نسبت به تخلیه و ضد عفونی کردن آن اقدام کنند.

نوار بهداشتی یا کاپ قاعدگی؟

شاید جالب باشد بدانید که کاپ‌های قاعدگی از تامپون و یا پد ظرفیت بیشتری در جمع‌آوری خون قاعدگی دارند. همچنین اغلب مدل‌های این کاپ‌ها قابل شستشو بوده و می‌توانند مجددا مورد استفاده قرار بگیرند، به‌همین دلیل، برای محیط‌زیست نیز مضر نخواهند بود.

تنها کافی است پس از هربار استفاده به‌درستی آن‌ها را شسته و خشک کنید و در یک محل تمیز و مناسب برای استفاده مجدد، نگهداری کنید.

کاپ‌های قاعدگی، بسته به شدت خونریزی، باید هر 6 تا 12 ساعت، تخلیه شوند. درواقع، حداقل روزی دوبار باید آن‌ها را تخلیه کنید. در برابر، تامپون‌ها به طور متوسط باید هر 4 تا 8 ساعت تعویض شوند. به‌همین دلیل، غالبا کاپ‌ها برای استفاده شبانه راحت‌تر هستند.

همانطورکه گفته شد، شما می‌توانید از کاپ‌های قاعدگی چندبار مصرف استفاده کرده و هزینه مصرف پد و یا تامپون را در بلند مدت، کاهش دهید.

غالبا ظرفیت کاپ‌های قاعدگی در حدود سه برابر تامپون‌هاست و در دوره‌های زمانی طولانی‌تری نیاز به تخلیه دارند.

برخلاف تامپون، کاپ‌های قاعدگی منجر به خشکی واژن نمی‌شوند. همچنین در صورتی‌که به‌درستی آن را درون واژن جایگذاری کنید، با خیال راحت می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید.

کاپ قاعدگی

سایز کاپ قاعدگی

اگر به استفاده از کاپ قاعدگی علاقه دارید، با متخصص زنان خود صحبت کنید. اگرچه شما می‌توانید هر برندی که می‌خواهید را به صورت آنلاین یا از اکثر فروشگاه‌ها خریداری کنید، ابتدا باید بفهمید که به چه سایزی نیاز دارید. معمولا کاپ قاعدگی در سایز کوچک(S)، متوسط (M) و بزرگ (L) یافت می‌شوند.

برای فهمیدن سایز مناسب کاپ قاعدگی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

سن طول کرویکس شدت خونریزی استحکام و انعطاف‌پذیری کاپ ظرفیت کاپ قدرت ماهیچه‌های لگن سابقه‌ی زایمان طبیعی

کاپ‌های قاعدگی کوچکتر معمولاً برای خانم‌های زیر 30 سال که سابقه‌ی زایمان طبیعی ندارند، توصیه می‌شود.

سایزهای بزرگتر اغلب برای خانم‌هایی که بیش از 30 سال سن دارند و به احتمال زیاد تجربه‌ی زایمان طبیعی دارند، توصیه می‌شود.

چگونه کاپ قاعدگی را داخل واژن قرار دهیم؟

اگر در دوره‌ی قاعدگی از تامپون استفاده می‌کنید، پس قرار دادن یک کاپ قاعدگی نباید برای شما زیاد سخت باشد. برای استفاده از کاپ فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

دستان خود را کاملا بشویید. لبه‌ی کاپ را با آب یا لوبریکانت چرب کنید. کاپ قاعدگی را محکم از وسط تا کنید و آن را در یک دست نگه دارید. لبه‌ی آن باید به سمت بالا باشد. کاپ را از لبه داخل واژن خود قرار دهید، درست مثل زمانی که از تامپون استفاده می‌کنید، کاپ نیز باید چند سانتیمتر زیر دهانه‌ی رحم شما قرار بگیرد. هنگامی که کاپ در واژن قرار گرفت، آن را بچرخانید. تای کاپ باز می‌شود و از نشت خون به بیرون جلوگیری خواهد کرد.

اگر کاپ را به درستی وارد کنید، اصلا آن را حس نمی‌کنید. هنگام استفاده از کاپ قاعدگی، شما می‌توانید حرکت کنید، بپرید، بایستید، بنشینید و سایر کارهای روزمره را بدون افتادن آن انجام دهید. اگر در قرار دادن کاپ خود مشکلی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

برای بیرون آوردن کاپ قاعدگی، مراحل زیر را انجام دهید:

دستان خود را کاملا بشویید. انگشت اشاره و انگشت شست خود را در واژن قرار دهید. ساقه‌ی کاپ را به آرامی بکشید تا به پایه برسید. پایه را نیشگون بگیرید تا آزاد شود و برای برداشتن کاپ آن را به پایین بکشید. پس از بیرون آمدن، کاپ را درون ظرفشویی یا توالت خالی کنید.

فواید استفاده از کاپ قاعدگی

مقرون به صرفه است از تامپون بهتر است نسبت به پد یا تامپون خون بیشتری را در خود نگه می‌دارد. نسبت به پد یا تامپون، برای محیط زیست ‌ضرر کمتری دارد. هنگام رابطه جنسی احساس نمی‌شود. می‌توان آن را همراه با IUD استفاده کرد.

کاپ قاعدگی چیست؟

بهترین مارک کاپ قاعدگی

برندهای زیادی در زمینه تولید کاپ و فنجان قاعدگی فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین انواع آن کاپ قاعدگی لونت است.

این محصول برخلاف نوار بهداشتی و تامپون، به جمع آوری خون قاعدگی نه جذب آن می‌پردازد و امکان تخلیه، شستشو، استریل کردن و استفاده مجدد را داراست. مایع جمع شده در این کاپ را نهایتاً تا 12 ساعت باید تخلیه کرد.

قابل ذکر است که در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه از جمله پیاده روی، ورزش، خواب و … هیچ گونه مشکلی در استفاده از کاپ به وجود نمی آید و با قرار دادن صحیح محصول در واژن، هرگز آلودگی به بیرون نشت نداشته و خارج نخواهد شد.

خرید کاپ قاعدگی

برای خرید و اطلاع از قیمت کاپ قاعدگی کافی است به وب سایت الو کاندوم مراجعه کنید. در این وب سایت خصوصیات و ویژگی‌های محصولات به تفصیل بیان شده و شما می‌توانید با خیال راحت خرید اینترنتی مطمئنی را تجربه کنید. ارسال رایگان سبدهای خرید بالای 120 هزار تومان هدیه ما به شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا