دسته‌بندی نشده

بهترین قرص‌های خواب برای هواپیما

برخی افراد به شدت از مسافرت با هواپیما می­ترسند اما گاهی اوقات مجبور می­شوند برای کارهای ضروری با هواپیما سفر کنند. آن‌ها به علت استرس و اضطراب ناشی از پرواز ممکن است دچار سنگینی، سرگیجه، حالت تهوع، بی­خوابی و… شوند. همچنین گاهی ممکن است افراد عادی هم به علت تغییرات آب و هوا، تغییر محیط‌های جغرافیایی و… که ممکن است در طول پرواز اتفاق بیفتد، دچار اختلالاتی از جمله اختلالات حرکتی و اختلال در خواب شوند. به همین منظور، قرص‌هایی ساخته شده‌اند که در این مواقع به کمک شما می­آیند و به بهبود حال شما کمک می‌کنند. این قرصها همچنین باعث می­شوند که شما در طول پرواز بتوانید به راحتی استراحت کنید. آژانس هواپیمایی زیما سفر در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بهترین قرص‌های خواب برای هواپیما را بشناسید و با استفاده از آن‌ها سفری راحت و به دور از استرس و نگرانی داشته باشید.

قرص زولپیدم (Zolpidem)

قرص زولپیدم (Zolpidem)

این قرص باعث جلوگیری از حالت سرگیجه و سنگینی شما می­شود و همچنین خاصیت آرام بخشی دارد و خواب آور است و موجب می­شود شما در طول سفر آرام باشید و به راحتی استراحت کنید.

نوشته های مشابه

زولپیدم بسیار سریع اثر می‌گذارد. تاثیر نیمه‌ی این قرص به طور میانگین، یک ساعت و نیم است اما تأثیر دارو تا 8 ساعت نیز ممکن است ادامه داشته باشد. همین آنی بودن تاثیر این دارو، سبب شده تا بسیاری از افراد برای خوابیدن در طول پرواز، از آن استفاده کنند. در بسیاری از افراد، اثر این دارو پس از 14 ساعت از بدن فرد خارج می‌شود ولی برای مدت طولانی می‌تواند در بدن فرد قابل ‌تشخیص باشد.

برای تهیه این دارو نیاز به نسخه پزشک دارید و باید به پزشک مراجعه کنید زیرا با توجه به دستور پزشک شما می­توانید از آن استفاده کنید.

داروهایی که بدون نسخه پزشک می­توان تهیه کرد

قرص مکلیزین (Meclizine)

یکی از داروهایی است که شما بدون نسخه پزشک می­توانید آن را تهیه کنید. این دارو خواب آور است و به شما کمک می­کند که در طول پرواز بتوانید به راحتی بخوابید و از تنش­ها و اضطراب­های ناشی از پرواز دور بمانید. این دارو برای پیشگیری و کنترل تهوع، استفراغ و سرگیجه کاربرد دارد. این قرص که از خانواده‌ی آنتی‌هیستامین ها است، سیگنال‌هایی به مغز ارسال می‌کند که کانال‌هایی را که منجر به تهوع، استفراغ و سرگیجه می‌شوند را مسدود می‌کند. البته مصرف این دارو با نسخه‌ی پزسک امکان‌پذیر است. بهتر است این دارو را کودکان زیر 12 سال نیز مصرف نکنند. چرا که اثربخشی آن برای این کودکان نیز تایید نشده ‌است.

قرص مکلیزین (Meclizine)


قرص دیمن هیدرینات (Dimenhydrinate)

از دیگر داروهایی است که می‌توان بدون نسخه پزشک آن را تهیه کرد. این دارو برای افرادی که در طول سفر دچار تهوع، سرگیجه و بی­اشتهایی می­شوند توصیه می­شود و خاصیت خواب آوری دارد که به افراد کمک می­کند تا راحت بخوابند. این قرص ضد تهوع نیز هست. به این صورت که به از بین بردن حالت تهوع از طریق دخالت سیگنال‌های شیمیایی در مغز که به شما احساس تهوع‌آور می‌دهند کمک می‌کند. بعد از دو و نیم ساعت از مصرف، این قرص به حالت حداکثر خود می‌رسد و جذب بدن شما می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو به علت خاصیت و اثر آرام بخشی که دارد، کودکان زیر 8 سال و افرادی که دچار مسمومیت هستند نباید مصرف کنند.+

قرص دیمن هیدرینات (Dimenhydrinate)


قرص زاناکس (Xanax – آتیوان) (Ativan)

قرص­های زاناکس ((XANAX و آتیوان (ATIVAN) برای کاهش اضطراب و وحشت هستند. این قرص­ها از ترس و وحشتی که ممکن است در حین پرواز برای افراد پیش بیاید جلوگیری می­کنند و یا کاهش می­دهند. همچنین این داروها خواب آور هستند. نکته‌ای که درباره‌ی این قرص باید به آن توجه کنید این است که آن را با شکم خالی و یا با فاصله‌ی طولانی پس از غذا خوردن مصرف کنید. اگر می‌خواهید این دارو در بدن شما اثر بگذارد، آن را با معده‌ی پر مصرف نکنید؛ چرا که ابتدا باید غذا هضم شود و بعد دارو اثر کند. زمان جذب این دارو در صورتی که با معده‌ی خالی استفاده شود، پنج تا سی دقیقه خواهد بود. با مصرف این قرص­ها، استرس و اضطراب فرد در طول پرواز کاهش پیدا می­کند و می­تواند خواب راحتی داشته باشد.

قرص زاناکس (Xanax - آتیوان) (Ativan)


قرص ملاتونین (Melatonin)

ملاتونین یک قرص هورمونی است که از آن برای تنظیم اختلالات خواب استفاده می­شود. این قرص آرام بخش نیز می‌باشد. افرادی که پرواز طولانی دارند و در طول پرواز از مناطق جغرافیایی مختلف عبور می­کنند، برای راحت خوابیدن در هواپیما می­توانند از ملاتونین استفاده کنند. بهتر است نیم ساعت قبل از پرواز، این قرص را مصرف کنید تا در زمان پرواز بتوانید به راحتی به خواب بروید. البته مصرف این قرص در طول روز ممکن است سبب شود که خواب آلودگی شما ادامه داشته ‌باشد. این قرص سبب افزایش قند خون می‌شود. به ‌همین دلیل نباید آن را با داروهای دیابتی مصرف کنید. همچنین از مصرف این قرص با داروهای منعقد کننده‌ی خون به ‌شدت بپرهیزید. چرا که از لخته شده خون جلوگیری می‌کند. به همین دلیل قبل از مصرف، حتما تداخل دارویی آن را به دقت بررسی کنید تا خدایی نکرده دچار مشکل نشوید.

قرص ملاتونین (Melatonin)

قرص آنتی هیستامین

بسیاری از افراد در طول پرواز دچار گرگرفتگی می‌شوند. این گرگرفتگی می‌تواند به دلیل تغییرات فشار داخل هواپیما، زمان بلند شدن و هم چنین فرود آمدن هواپیما باشد. در این زمان به دلیل خنثی ‌نشدن فشار منفی داخل گوش میانی، ممکن است دچار گوش‌ درد شوید. اگر سی دقیقه قبل از پرواز، قرص آنتی هیستامین مصرف کنید، دچار این حالت نخواهید شد. اما به این نکته هم توجه داشته داشته ‌باشید که مصرف آنتی هیستامین به هیچ‌وجه برای کودکان تجویز نمی‌شود. شاید برخی‌ها از آنتی‌هیستامین به عنوان قرص خواب‌آور در طول پرواز استفاده کنند. اما این قرص برای کودکان، نتیجه‌ی عکس دارد و موجب فعال شدن بیش‌تر آن‌ها خواهد شد.

آن‌چه که در مطالب بالا ذکر شد، همگی بخشی از قرص­هایی هستند که شما برای خواب راحت در هواپیما می‌توانید از آن استفاده کنید اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هرکدام این قرص­ها حتما با پزشک خود مشورت کنید و درباره­ی مقدار مصرف و عوارض جانبی دارو نیز اطلاعات کافی بدست آورید. استفاده از این قرص­ها بدون مشورت پزشک می­تواند عوارض جبران ناپذیری را داشته باشد. پس در این زمینه بسیار دقت کنید. امیدوار هستیم تا این مطلب اطلاعات پزشکی شما را بالا برده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا