دسته‌بندی نشده

بهترین زمان سفر یک مسافرت رویایی

سفر یک تفرج همه پسند است و همه دوست دارند بهترین زمان ممکن را به سفر بروند و بهترین سفر ممکن را برنامه ریزی کنند و خاطره سازی.

چگونه میشود بهترین سفر را داشت؟ چگونه میشود سفر را خاطره انگیز کرد؟ یکی از عوامل رویایی شدن یک سفر، زمان خوب است.

تعریف زمان خوب برای افراد مختلف متفاوت، بعضی با توجه به فصول برنامه سفر را می چینند، بعضی ها فقط در تعطیلات و برخی زمانی که کار و برنامه های زندگی سبک تر میشود و معمولا جوانترها برای مناسبت ها؛ مثل تولد، ماه عسل، سالگرد ازدواج، روز عشق و …

توصیه کارشناسان گردشگری سفرمی برای رزرو تور، طبق تجارب متمادی، این است که به طور همزمان به انتخاب زمان سفر توجه کنید، یعنی در عین اینکه برای خودتان زمان دلخواه باشد در شهر مقصد هم زمان مساعد سفر باشد؛

به طور مثال آب و هوا در آن اقلیم مطبوع باشد و یا زمان مناسبت های ویژه باشد؛ جشن های فرهنگی و آیینی ، روزهای زیارتی و عبادتی، برگزاری رسومات قدیمی و یا کنسرت ها.

طبق این توضیحات، سفرمی روزهای جذاب برای چند سفر ویژه را مطرح میکند؛

یک عکس رمانتیک در ساحلی با شن های سفید و دریای آرام نیلی؛

تور کیش؛

یکی از عالی ترین سفرها در داخل ایران به شمار می آید برای هر مناسبتی زیباست و خاطره ساز و تفریحات بیشمارش، هیجان انگیز ترین سفر را ایجاد میکند.

جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در جنوب ایران، بافت کویری و آب و هوای گرمسیری دارد، بهترین زمان برای تفریحات از غروب آفتاب به بعد است و میتوان برای هدر نرفتن روز، از بازارها استفاده کرد.

به دلیل همین شرایط اقلیمی، فصل زمستان مطبوع ترین زمان تور کیش است اما امکان شنا کردن وجود ندارد، اگر تمایل به شنا هم دارید باید نیمه دوم فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید.

زمانی که ایران سیاهپوش مراسمات مذهبی است، هیچ نوع کنسرت، جشن با موسیقی زنده برگزار نمیشود و اگر راغب به اینگونه برنامه ها هستید حواستان به تقویم باشد.

اما در تمام مناسبت های شاد، کیش بستر شادی های فراوان است مخصوصا جشن نوروز و برای برگزاری جشن های شخصی شما، مجموعه هایی هستند که قسمتی از ساحل را برای شما به صورت اختصاصی مزین کنند.

گشت شبانه با کشتی همراه با موسیقی زنده، جنگ های خنده، تفریحات دریایی، کنسرت در تالار خلیج فارس که بر روی دریاست، ساحل مرجان، غروب کنار ساحل کشتی یونانی، غواصی، آکواریوم آزاد دریایی، پرواز بر فراز جزیره، سافاری، موتور چهارچرخ و دوچرخه سواری در مسیر سبز، رانندگی در جاده آرام جهان، شنا و ماساژ و اسپا و … همگی دلیل انتخاب تور کیش است.

یک تصویر رویایی در گلباران باغ های بیشمار؛

تور شیراز؛

شهری که به گل و بلبل شهره است میتواند خاطره ساز خیلی از روزهای مهم زندگیتان باشد، شهری که منتخب جشن های بزرگ ملی و همچنین هنری برای بیان قدمت تاریخ و اصالت ایران بود.

شهر زیبای شیراز با وجود آب و هوای غالب اقلیمی خشک، همیشه آسمان آبی و هوای مطبوع دارد و به دلیل گوناگونی نواحی آب و هوایی در استان فارس، باغ های مشهوری در این شهر ایجاد شده است.

برای سفر به شیراز، دلنشین ترین هوا در فصل بهار و پاییز است، چون گرمای تابستان و سرمای زمستانش به دلیل وجود همزمان کویر و کوهستان، کمی آزار دهنده است.

شکوفه باران شدن باغ های معروف؛ ارم، گلشن، دلگشا، نارنجستان قوام، جهان نما، هفت تنان، باغ ملی و باغ نظر و شب های شاعرانه در حافظیه و سعدیه، حس و حال سفر را دل انگیزتر میکند.

اردیبهشت ماه، طنازی شیراز را چندین برابر میکند، در شهر عطر گل و سبزینگی تازه درختان و گیاهان موج میزند، ازینرو ۱۵ اردیبهشت به روز شیراز نامگذاری شده و جشن هایی برای این روز ویژه در نظر گرفته میشود که دلیل انتخاب تور شیراز برای مسافران میشود.

و البته رسم قدیمی شب یلدا با آیین حافظ خوانی در شهر حافظ بسیار با شکوه تر اجرا میشود و در هر گوشه ای جشن و سرور به پاست.

یک سفر زیبای معنوی در یک قاب؛

تور مشهد؛

مشهد شهریست که هم دل مسافران را جلا میدهد و هم روحشان را صفا.

شهر بزرگ و مدرن که حرم مطهر رضوی قلب تپنده آن است و همچنین در تمام شهر انواع خدمات رفاهی و تفریحی برای مسافران مهیا شده است.

به دلیل قرار گیری مشهد در شرق ایران و در نواحی کویری، آب و هوایی گرم و خشک دارد اما با این وجود، این شهر میتواند مقصد چهار فصل برای سفر باشد چون نه سرمای زمستان و نه گرمای تابستانش آزاردهنده نیست و پاییز و بهارش هم که حرف ندارد.

از زمان های خوب برای تنظیم تور مشهد، مناسبت های مسرور مذهبیست چون این اعیاد مشهد را زینت آذین میکند و صدای شادی در شهر شنیده میشود.

مناطق ییلاقی سبز و خوش آب و هوای طرقبه و شاندیز در نزدیکی مشهد، از جاذبه های این شهر محسوب میشود، همزمانی هوای مطبوع و رستوران های عالی با غذاهای لذیذ خاص مشهد و همچنین انواع تفریحات حتی آبی در منطقه چالیدره، بخش جذاب سفر به مشهد است.

پارک های آبی در مشهد بسیار معروف است و برابری با پارک های آبی در خارج از کشور میکند و نباید هیجان بازی در آنجا از دست داد.

سفرمی امیدوار است با انتخاب زمان مناسب و شهر دلخواه،

بهترین سفر برایتان رقم بخورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا