دسته‌بندی نشده

بندر مقام کجاست؟ در این سفر از کجا دیدن کنیم؟

یکی از زیباترین جاذبه های غربی بندر هرمزگان بندر مقام بوده که شگفتی های طبیعی و گردشگری فوق العاده ای دارد. تلاقی کوهستان ها با بنادر خلیجی این منطقه موجب شده تا از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. در این بخش با دیدنی های بیشتری از بندر مقام آشنا می شوید.

دیدنی های بندر مقام

این بنادر با وجود صخره های مرتفع و کوهستان های وسیع شناخته شده است. این منطقه گردشگری هر ساله مورد ازدحام گردشگران زیادی بوده و از نظر اکوسیستمی اهمیت زیادی دارد. این نواحی در سال های اخیر به دلیل تردد زیاد گردشگران آسیب های زیادی را تحمل کرده است. این بندر از دیدنی های هرمزگان می باشد.

 بندر مقام کجاست

این بندر کجا قرار دارد؟

این بندر گردشگری زیبا در غرب هرمزگان و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از جاده بندر لنگه واقع شده است. شما باید برای بازدید از این بندر دیدنی و توریستی باید به جاده بندر لنگه تا پارسیان، جاده بندر مقام بروید. در طی این مسیر می توانید از زیبایی های متعددی نیز دیدن کنید. ما علاقه مندان می توانید در سفر به این منطقه مکان های دیدنی هرمزگان را بهتر بشناسید.

جاذبه زیبا بندر مقام

این نواحی به دلیل برخورداری از سواحل صخره ای اهمیت زیادی دارد. در سال های اخیر این منطقه تفریحی بسیار شناخته شده است. قرارگیری نزدیک ترین شهرهای ساحلی همچون جزه، نخلیو، بستانه در این خط ساحلی موجب اهمیت گردشگری این ناحیه شد. مردمان این منطقه اغلب عرب زبان بوده و ویژگی های فرهنگی خاصی دارند.

عکس زیبا از بندر مقام

ساحل مکسر:

این ساحل بکر ویژه علاقه مندان به طبیعت است. تلاقی آب شور و فرسایش های سالانه در این نواحی موجب خلق زیبایی شد. پیاده روی در میان ساحل صخره ای و عکاسی کردن از این صخره های دیدنی یک تجربه بی نظیر برای شما گردشگران است. ساخت و سازهای این اطراف خسارت های جبران ناپذیری را وارد کرده اند.

چه زمانی به بندر مقام سفر کنیم؟

بستانو:

در مسیر بندر مقام می توانید از زیبایی های جاده و دیدنی های بستانو نیز بازدید کنید. این جاده زیبایی های زیادی دارد و نوار ساحلی آن چشم اندازی خارق العاده خواهند داشت. مسیر این جاده در برخی نقا کوهستانی پر پیچ و خم بوده و زیبایی های زیادی دارد.

 بندر مقام در هرمزگان

چه زمانی راهی سفر شویم؟

زمان مناسب برای سفر به این نواحی از هرمزگان فصل های سرد سال است. این ناحیه بسیار گرم و شرجی بوده و در تابستان هوایی طاقت فرسا دارد. با شروع فصل پاییز میزان گردشگران در این ناحیه بیشتر است. این بندر در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی می باشد.

حتماً بخوانید:

معرفی مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان

معرفی مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان

مناطق دیدنی حاجی آباد حاجی ‌آباد یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران و شمال استان هرمزگان است.حاجی آباد شمالی ترین شهر استان هرمزگان است و در…

در سفر به غرب هرمزگان تجربه های بی نظیری در انتظار شما گردشگران است. شما همچنین امکان اقامت در این نواحی را دارید. کمپ گردشگری در این نواحی طرفداران زیادی دارد. شما در صورت اقامت در این نواحی می توانید، از اقامتگاه های بوم گردی یا کمپ استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا