دسته‌بندی نشده

بره موم چیست ؟ خواص و فواید کپسول بره موم در برابر بیماری ها

بره موم چیست ؟

خواص کپسول بره موم

بره موم (Propolis) ماده‌ای صمغی است که زنبورهای عسل از درختان و گیاهان گردآوری می‌کنند . ترکیبات اصلی بره موم شامل صمغ و موم است . رنگ بره موم از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر بوده که بستگی به میزان مواد داخلی این ماده دارد . این ماده در کندو به عنوان ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از آن به عنوان چسب رزینی برای پر کردن درزها و سوراخ های احتمالی کندو استفاده می شود. برای شنیدن خواص شگفت انگیز کپسول بره موم با مجله دلگرم همراه باشید.

بره موم (Propolis)

بره موم برای انسان خواص فوق العاده ای دارد. این ماده به دلیل خواص ذاتی خود که بر اثر ترکیب صمغ درختان با موادی از بدن زنبور عسل ایجاد شده است، قابلیت های فوق العاده زیادی برای بدن انسان دارد. شاید برای برخی باور تعداد زیادی خاصیت که از یک ماده بدست آید کمی غیرعادی به نظر برسد، اما تحقیقات جهانی وجود بسیاری از این خواص را به صورت قطع اثبات کرده و برای برخی دیگر از خواص بره موم تحقیقات تجربی فراوانی صورت گرفته است. دانشمندان معتقدند که هنوز بسیاری از خواص بره موم به صورت کامل شناخته نشده است.

بره موم برای انسان به صورت خام قابل مصرف نیست و قابلیت هضم در معده را ندارد اما بره موم فراوری شده قابل مصرف بوده و خواص درمانی بسیار زیادی برای انسان دارد. بهتر است افرادی که مشکل معده یا روده دارند به هیچ عنوان از بره موم خام استفاده نکنند. همچنین برای افراد سالم نیز استفاده از بره موم خام می تواند در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد کند.

امروزه بره موم فراوری شده به شکل های مختلف در دنیا عرضه می شود.

  1. عصاره الکلی بره موم
  2. عصاره آبی بره موم

همچنین بره موم به شکل های مختلفی عرضه می شود تا مصرف کنندگان بتوانند با توجه به نیاز خود مصرف نمایند. به عنوان مثال کپسول بره موم و عسل بره موم نمونه های فوق العاده ای برای مصرف کنندگان هستند.

شرکت شهدینه گلها با استفاده از به روز ترین تکنولوژی های دنیا توانسته بره موم را عصاره گیری نموده و به پودر تبدیل کرده و سپس به شکل کپسول بره موم عرضه نماید. این محصول که تمامی خواص بره موم را درون خود حفظ کرده است و مضرات بره موم خالص را نیز ندارد.

بره موم طبیعی

خواص و موارد مصرف کپسول بره موم

کپسول بره موم یک ضد التهاب فوق العاده قوی و یک ضد عفونی کننده و از بین برنده قارچ و میکروب قدرتمند است. بسیاری از خواص منشعب شده از بره موم به دلیل وجود همین خاصیت در این ماده است. به نظر می رسد خواص ضد التهابی بره موم باعث شده تا بیماری های خاصی مثل سرطان، پروستات، کولیت و بسیاری از بیماری های دیگر تحت درمان قرار بگیرد.

دیگر خواص کپسول بره موم شامل :

  1. بهبود کولیت
  2. بهبود التهاب کولون
  3. بهبود سرطان دستگاه گوارش
  4. تقویت کننده دستگاه گوارش
  5. برطرف کننده انگل و کرم معده و روده
  6. تقویت سیستم ایمنی
  7. تقویت کننده و بهبود ضعف بدن
  8. انرژی زا و نشاط آور
  9. تقویت کننده حافظه
  10. بهبود آلزایمر
  11. برطرف کننده خستگی
  12. بهبود ناراحتی های کبدی
  13. بهبود آنفولانزا
  14. بهبود برونشیت
  15. بهبود آلرژی
  16. بهبود تنگی نفس و آسم
  17. بهبود التهاب حلق و حنجره
  18. تب بر
  19. بهبود تب مالت
  20. بهبود تب خال
  21. بهبود زخم بستر
  22. بهبود جای زخم و سوختگی
  23. مرحم سوختگی
  24. بهبود بیماری های پوستی ( اگزما ، جوش و … )
  25. برطرف کننده عوارض ناشی از نور خورشید
  26. بهبود رماتیسم
  27. بهبود درد های مفصلی
  28. بهبود کمر درد
  29. بهبود آرتروز
  30. پیشگیری و بهبود انواع سرطان
  31. پیشگیری از انواع بیماری های عفونی
  32. کاهش دهنده کلسترول
  33. کاهش دهنده چربی خون
  34. کاهش دهنده فشار خون
  35. مفید برای سیستم اورولوژی
  36. بهبود التهاب پروستات
  37. بهبود دیابت
  38. تنظیم کننده قند خون
  39. تقویت بینایی
  40. بهبود مشکلات شنیداری
  41. تقویت کننده موی سر
  42. جلوگیری از ریزش مو
  43. بهبود مشکلات دهان و دندان
  44. برطرف کننده آفت دهان
  45. بهبود آبله
  46. ضد میکروب ، باکتری ، قارچ و عفونت
  47. مفید برای نازایی و ناباروری

کپسول بره موم

درمان رماتیسم با کپسول گیاهی بره موم

رماتیسم نوعی بیماری مزمن مفصلی است. این بیماری منجر به التهاب، تورم و درد در مفاصل شده و در برخی موارد در دراز مدت باعث تخریب مفاصل می شود. روماتیسم به عنوان یک بیماری خود ایمن شناخته شده و عموما افراد در سن ۴۰ تا ۶۰ سالگی به این بیماری مبتلا شده اند. هر چند جوانان بسیار زیادی نیز هستند که از این بیماری رنج می برند. متاسفانه روماتیسم در علم پزشکی هیچ درمان قطعی نداشته و داروهای تجویز شده به منظور کاهش اثرات آن مصرف می شوند. این دارو ها عموما گلبول های سفید بدن فرد مبتلا را ضعیف کرده تا به نقاط مختلف بدن حمله نکنند. این نوع داروها عوارض جانبی فراوانی دارند.

درست است که در علم پزشکی نوین درمان قطعی برای رماتیسم وجود ندارد، اما در طب طبیعی می توان درمان مناسبی برای التهاب مفاصل پیدا نمود. بره موم به خاطر خواص ضد التهابی ای که دارد می تواند گزینه ای مناسب برای بهبود و حتی درمان رماتیسم باشد. به نظر می رسد وجود ماده CAPE ( استر فنیل اتیل اسید کافئیک ) باعث ایجاد خواص ضد التهابی در بره موم شده باشد. بره موم با استفاده از روش های مختلف مصرف، باعث درمان آرتریت یا همان رماتیسم خواهد شد.

ناگفته نماند درمان های طبیعی به زمان بیشتری نیاز دارند، اما در عوض اثرات جانبی داروهای شیمیایی را نیز در پی نخواهند داشت. بیماران مبتلا به رماتیسم با بهره گیری از بره موم در دوره ی درمان منظم و متناوب، بدون هیچ گونه عوارض جانبی شاهد درمان بیماری خود خواهند بود.

بره موم چیست ؟ خواص و فواید کپسول بره موم در برابر بیماری ها

درمان کولیت روده با کپسول بره موم

کولیت اولسراتیو (Ulcerative colitis) که به کولیت روده (ورم و یا آماس روده) نیز معروف است، یکی از انواع بیماری های التهابی روده است که باعث التهاب طولانی مدت در بخشی از دستگاه گوارش می شود. همانند بیماری کرون که یکی دیگر از انواع بیماری های التهابی روده می باشد، کولیت روده نیز می تواند ناتوان کننده و خطرناک باشد. از آنجاییکه کولیت روده بیماری مزمنی است، علایم و شدت آن در گذر زمان بدتر می شود. کولیت روده عموما داخلی ترین سطح روده بزرگ (کولون) و راست روده (رکتوم) را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان کاملی برای بیماری کولیت روده وجود ندارد، اما درمان هایی برای کاهش شدید علایم و شدت بیماری کولیت روده موجود می باشد.

درمان کم خونی با کپسول بره موم

کپسول گیاهی بره موم در رفع کم خونی در تمامی سنسن کمک شایانی خواهد کرد.

درمان گیاهی بیماری کبد چرب با کپسول بره موم

کبد چرب یکی از انواع بیماری هایی است که بره موم می تواند تاثیر مثبت بر روی آن گذارده و حتی آن را درمان نماید. بره موم با فعال کردن چربی های روی کبد در درجه اول از رسوب بیش از حد چربی در کبد جلوگیری کرده و در صورت مصرف مداوم و به مرور زمان چربی های رسوب شده را نیز از بین می برد. آنچه که مشخص است بیماری کبد چرب باعث اختلال در زندگی فرد مبتلا می شود. فرد مبتلا به کبد چرب نمی تواند هر مواد غذایی که مطلوب و باب طبع اوست را میل کند و همین امر باعث ایجاد نوعی دلخوری نسبت به زندگی می شود. همچنین خستگی مداوم باعث کاهش بازدهی کاری می شود که مطلوب نخواهد بود.

بره موم فرآوری شده

بره موم فرآوری شده

بهترین طریقه مصرف کپسول بره موم

یک عدد کپسول بره موم را با یک لیوان محلول آب وعسل (یک لیوان آب به همراه 1 قاشق عسل طبیعی ) مصرف می کنیم.

بهترین زمان مصرف کپسول بره موم

نیم ساعت قبل از استفاده معده خالی باشد

موارد منع مصرف کپسول بره موم

در هیچ موردی بره موم منعی در مصرف ندارد

عوارض جانبی کپسول بره موم

بره موم هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و تاکنون هیچ گونه عوارض جانبی در مورد مصرف بره موم ثبت نگردیده است .

توصیه ها در مورد مصرف کپسول بره موم

  1. بهتر است بره موم را با معده خالی میل کنید و خوردن آن را به شب و به عنوان آخرین خوراکی قبل از خواب موکول ننمایید.
  2. همچنین بهتر است پس از یک دوره درمان ۶ تا ۸ هفته ای یک هفته به بدن خود استراحت بدهید.
  3. بره موم هیچ عوارض جانبی نداشته و می توان آن را با خیال راحت میل کرد اما در مصرف ان زیاده روی نکنید

در صورت کسب اطمینان خاطر از خرید محصولات بره موم (کپسول گیاهی بره موم) با شماره های قرار داده شده تماس حاصل نمایید.
ارتباط با فروشگاه ایران عسل:
موبایل: 09138610971
تلفن:03191014550
تلگرام:@iranasaladmin

با تشکر از همراهی شما همراهان همیشگی مجله دلگرم. درصورت داشتن هر گونه سوال یا داشتن نظر میتوانید انتهای همین مقاله قسمت دیدگاه ما را مطلع و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا