دسته‌بندی نشده

بررسی بهترین رنگ عدسی عینک آفتابی مناسب برای کودکان

هنگام خرید عینک آفتابی کودکان باید بدانید که میزان توانایی محافظت عینک از چشم در برابر پرتو UV هیج ارتباطی با رنگ عدسی ندارد. رنگ اغلب عدسی عینک های آفتابی که پرتو HEV را دفع میکنند کهربایی و مسی است. همانطور که می‌دانید اشعه ماوراءبنفش نامرئی هستند.

برای کودکانی که نیازمند اصلاح دید اند و باید عینک بزنند؛ عدسی فتوکرومیک میتواند جایگزین مناسب عینک آفتابی باشد. عدسی فتوکرومیک در انواع مواد و رنگ های مختلف موجود است. طبق ویژگی ذاتی؛ تمام عدسی های فتوکرومیک 100 درصد اشعهUV را مسدود می کنند. عدسی فتوکرومیک از چشم در برابر نور آبی محافظت می کند. (عدسی که نور آبی را جذب کند UV420 می باشد و همان عینک کامپیوتر است.)

انتخاب رنگ عدسی عینک آفتابی کودکان

عینک آفتابی کودکان

عینک آفتابی کودکان را می توان از جاهای مختلف خریداری کرد، از جمله مطب های اپتومتری،عینک فروشی های معتبر وفروشگاه های آنلاین مورد اطمینان. عدسی های پلی کربنات یا دیگر مواد نشکن مانند ترایوکس را برای ترکیب راحتی و مقاومت در برابر ضربه در نظر داشته باشید. در نهایت، قبل از خرید عینک آفتابی برای کودکان، اطلاعات تخصصی مربوط به محصول و تضمین رضایت را بررسی کنید.

لوازم جانبی را فراموش نکنید

در طول انتخاب و تست عینک آفتابی کودک خود، مشاور آگاه شما باید مزایای عینک آفتابی و نحوه مراقبت از آنها را توضیح دهد. معمولا مشاور؛ دستمال و اسپری تمیز کننده و موارد حفاظتی از عینک های آفتابی در هنگامی که استفاده نمی شود، را ارائه میدهد. بند های عینک نیز ایده خوبی هستند. اینها را می توان به دسته عینک آفتابی متصل کرد، به طوری که هنگام برداشتن (یا افتادن)، عینک آفتابی آسیب نبیند.

رنگ عینک آفتابی

حتما معاینه کنید بعد خرید کنید!

قبل از خرید عینک آفتابی برای کودکان،معاینه چشم توسط یک اپتومتریست امری ضروری است.

نکته : برای کودکانی که در آخرین معاینه خود از نظر بینایی کاملا سالم بوده اند تا حداکثر دو ماه میتوان بدون معاینه مجدد عینک آفتابی خرید.

شرایط چشم های کودکان ممکن است در طول سال های مدرسه به سرعت تغییر کنند و داشتن نسخه وارایه آن اولین گام برای کمک به کودک شما است.

نکته : برای کودکانی که عیب انکساری دارند معاینه ی ۶ ماه یکبار ضروری است.بهترین اوقات از نظر ما شهریور ماه (به دلیل رفتن به مهدکودک یا مدرسه) و همچنین اسفند ماه می باشد.

بهترین رنگ عینک آفتابی را متناسب با نیاز انتخاب کنید

هنگام انتخاب رنگ عدسی عینک آفتابی حتما به سبک زندگی و کارهای روزمره خود توجه کنید.
هر رنگ تاثیرات متفاوتی بر درک بینایی می‌گذارد.برخی برای تیراندازی مناسب‌ترند،برخی برای استفاده روزمره و برخی برای استفاده از کامپیوتر بطور تخصصی طراحی شده‌اند.

  • طوسی بهترین رنگ عینک آفتابی برای فعالیت روزمره

عینک طوسی آفتابی بهترین رنگ شیشه عینک برای فعالیت‌های روزمره است. عدسی طوسی باعث کاهش خستگی چشم و کاهش گلر(خیرگی نور) می‌شود.

عینک طوسی اجازه می‌دهد که رنگ‌ها در حالت طبیعی نسبت به یکدیگر دیده شوند.به همین دلیل عینک طوسی برای افراد با نقص دید رنگ رضایت بخش است.عینک طوسی در افراد با نقص دید رنگ به درک بیشتر رنگ‌ها کمک نخواهد کرد.اما باعث مشکلات بیشتری در مورد قضاوت رنگ‌ها هم نمی‌شود.
عینک طوسی آفتابی برای تمام شرایط جوی به جز برفی مناسب است.اما در فعالیت‌هایی مثل تماشاکردن تلویزیون و تیراندازی توصیه نمی‌شوند.

انتخاب عینک آفتابی بچه گانه

  • عینک زرد ، نارنجی ، مسی یا طلایی

عینک آفتابی با لنزهای رنگ روشن مانند زرد،نارنجی،مسی یا طلایی در شرایط نوری متوسط و کم مناسب‌اند.

آنها همچنین درک نور بسیار خوبی می‌دهند.اگر خیلی تیره نباشند به‌عنوان عینک طبی برای استفاده در محیط روباز و سرپوشیده بکار می‌روند.
عینک آفتابی مناسب پوست سفید که زیبایی تان را دوچندان می کند.
آن‌ها دید اشیاء را افزایش می‌دهند و نور آبی صفحات دیجیتال را مسدود می‌کنند.اما ممکن است با تحریف رنگ‌ها،درک رنگ‌ها دچار ایراد شوند.

استفاده از عینک زرد و بقیه رنگ‌های این خانواده در ورزش‌هایی مثل دوچرخه‌سواری،اسکی،تنیس و تیراندازی با افزایش میزان کانتراست بسیار کمک کننده است. همچنین استفاده از عدسی زرد می تواند درمانی برای بی خوابی کسانی باشد که با وسایل الکترونیکی کار می کنند.

  • عینک قهوه‌ای یا کهربایی بهترین رنگ عینک آفتابی برای کاهش خشکی چشم کودکان

عدسی قهوه‌ای بعضی از خصوصیات عدسی‌زرد را داراست.مثلا باعث جذب نور آبی و کاهش خشکی چشم می‌شود.
بدلیل کاهش شدت نور آبی،کانتراست را در روزهای مه آلود یا آفتابی افزایش می‌دهد.
عدسی قهوه‌ای مشابه عدسی قرمز،باعث افزایش دید عمق و تشخیص بهتر فواصل اشیاء می‌شود.
در استفاده روزمره جزو بهترین رنگ شیشه عینک آفتابی است.
استفاده از عینک آفتابی با عدسی قهوه‌ای یا کهربایی در رانندگی،ماهیگیری،تنیس،اسکی،تیراندازی و فوتبال توصیه می‌شود.

 رنگ عدسی عینک

  • عدسی قرمز ، رزگلد و صورتی

عینک آفتابی با عدسی قرمز، رزگلد و صورتی نور آبی را مسدود می‌کند.بنابراین به کاهش خستگی چشم کمک می‌کند. آن‌ها به افزایش دیدعمق و افزایش جزئیات کمک می‌کنند.
بهترین رنگ شیشه عینک آفتابی برای افزایش کانتراست می‌باشد. در تمامی شرایط آب‌و‌هوایی به جز نورکم و شرایط مه‌آلود توصیه می‌شوند. در فعالیت‌‌های ورزشی مثل دوچرخه‌سواری و اسکی و همچنین رانندگی استفاده از عدسی‌های این خانواده پیشنهاد می‌شود.

حتماً بخوانید:

عینک آفتابی مناسب برای مراقبت از چشم

عینک آفتابی مناسب برای مراقبت از چشم

وقتی هوا آفتابی است زندگی می تواند لذت بخش تر به نظر برسد. ولی فراموش نکنید که اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به چشم شما صدمه بزند. بسیاری از مردم…

استفاده از عدسی سبز ابتدا در بین نیروهای نظامی رایج بود.با گذشت زمان استفاده از آن بطور چشمگیری در بین عموم مردم گسترش یافت.
عدسی سبز با فیلتر کردن نور آبی به افزایش کانتراست به‌خصوص در نور کم کمک می‌کند.این ویژگی باعث کاهش خیرگی(glare) و خستگی چشم در نور شدید خورشید می‌شود.
استفاده از عدسی سبز در فعالیت‌هایی مثل رانندگی و تیراندازی توصیه می‌شود.

منبع : دکتر عینک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا