دسته‌بندی نشده

برای بچه ها پلی استیشن 5 بخریم یا نه؟

وقتی صحبت از خرید کنسول PS5 یا ممنوعیت خرید آن برای بچه ها می شود، نیاز است چند نکته مثبت و منفی را بررسی کنیم. مدیریت موثر زمان کودک یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که والدین در عصر تکنولوژیکی با آن روبرو هستند. وقتی به استراحت یا انجام کارهایی نیاز داریم، صفحه نمایش می تواند نجات دهنده والدین باشد و هنگامی که به وجود یچه ها نیاز است، بدترین دشمن والدین خواهد بود. وقتی صحبت از کنسول های جدید بازی می شود، این افراط و تفریط شدت می یابد. ماهیت غوطه وری بازی های ویدئویی جدید باعث ایجاد هیجان بازی های مستقل و خانوادگی می شود، اما ممکن است اثرات بدی نیز به همراه داشته باشد.

با کنسول جدید، پلی استیشن 5، که قرار است در نزدیکی کریسمس امسال منتشر شود، این سوال برای بسیاری از والدین پیش آمده که آیا باید برای خرید آن برنامه ریزی کنند یا کودکان خود را ناامید کنند. در این مقاله به این سوال که برای بچه ها پلی استیشن 5 بخریم یا نه؟ پاسخ داده ایم.

ویژگی مثبت: تجربه ای منحصر به فرد از تکنولوژی

نوشته های مشابه

مارک سرنی، طراح بازی های ویدیویی، در مصاحبه با مجله Wired در آوریل 2019 ، پلی استیشن 5 را “یک تغییر دهنده واقعی بازی” خواند. سرنی خاطر نشان کرد: برخی از تجربیات مهم کنسول فعلی rom مانند بازی سریعتر و ارائه گرافیک، صدای فراگیر مجازی و جلوه های ویژه در سطح هالیوود وجود دارد. برای دوستداران واقعیت مجازی، به نظر می رسد که این دستگاه جدید برخلاف آنچه قبلاً در دنیای بازی های خانگی دیده ایم، تجربه ای همه جانبه را ارائه خواهد داد. به عنوان یک ویژگی مثبت، دستگاه جدید به صورت معکوس سازگار خواهد بود، به این معنی که PS5 بازی های قدیمی PS4 را اجرا می کند و علاقه مندان را مجبور به خرید مجدد بازی های مورد علاقه خود نمی کند.

پلی استیشن برای بچه ها

ویژگی مثبت: فن آوری آن بچه ها را جذب می کند

برای کودکان تفاوت بین آیفون 6 و آیفون 8 قابل تشخیص نیست. مطمئناً، ما عاشق دوربین جدیدی هستیم که یک عکس سلفی عالی از چهره ما می گیرد، اما برای بچه ها، برنامه هایی که استفاده می کنند اغلب در تلفن های قدیمی تر همان عملکرد دستگاه های نسل جدید را دارند. ولی در مورد پلی استیشن 5، ویژگی های فن آوری پیشرفته از مواردی است که هم نظر شما و هم توجه بچه هایتان را جلب می کند. تمرکز دستگاه جدید بر روی بهبود تجربه کاربر از طریق افزایش بی نظیر گرافیک و صداها و سرعت بخشیدن به زمان بارگیری، تمام ویژگی هایی است که کودکان هنگام انجام بازی های ویدیویی از آنها لذت می برند.

ویژگی مثبت: تجربه ای هیجانی برای لذت بردن از با هم بودن

هر پدر و مادری با کودک خود بازی های بی شماری از جمله قایم باشک انجام داده است، پلی استیشن 5 هم برای “زمان با هم بودن خانواده” چیزی برای گفتن دارد که تمام خانواده در واقع می توانند از آن لذت ببرند. حتی در هنگام انجام بازی های متناسب با سن، ویژگی های جالب توجه جدید در PS5 به نظر می رسد که می توانند حتی پیش پا افتاده ترین بازی ها را به یک تجربه تعاملی مهیج تبدیل کنند. وقتی هم کودکان و هم والدین از آن لذت می برند، بازی ویدیویی به روشی هیجان انگیز برای گذراندن وقت با هم تبدیل می شود.

پلی استیشن برای خانواده ها

بازی های پلی استیشن برای خانواده ها

بازی های پلی استیشن 5 در روز عرضه عناوین گوناگونی را برای همه سنین ارائه می دهد. از آنجا که کنسول های جدید اغلب توسط طرفداران مشتاق بازی خریداری می شوند، معمولا تعداد کمی بازی قدیمی وجود دارد. با این حال، چندین بازی PS5 جدید عالی نیز برای خانواده ها وجود دارد:

  • Astro’s Playroom (PEGI 7)
  • Destruction AllStars (PEGI 12)
  • The Pathless (PEGI 7)
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PEGI 16)
  • Sackboy A Big Adventure (PEGI 7)
  • Fortnite (PEGI 12)
  • Just Dance 2021 (PEGI 3)
  • Dirt 5 (PEGI 3)
  • FIFA 21 (PEGI 3)

ویژگی منفی: قیمت بالا

نکته منفی در مورد هر کنسول جدیدی قیمت آن است. PS4 هزینه ای در حدود 400 دلار داشت، بنابراین می توانیم پیش بینی کنیم که PS5 اگر نه بیشتر، اما همان قیمت را خواهد داشت. برای علاقه مندان به بازی، این هزینه در مقابل سرگرمی بی پیایانی که به دست می آورند، می تواند اندک باشد، اما برای برخی خانواده ها این هزینه می تواند یک بازدارنده واقعی باشد، به خصوص اگر قبلاً PS4 خریداری کرده باشند. همانطور که ذکر شد، PS5 با بازی های PS4 سازگار خواهد بود، اما معمولا با هر دستگاه جدید، به احتمال زیاد بازی های بیشتری وجود خواهد داشت و لوازم جانبی بیشتر “ضروری” است که باعث می شود این قیمت حتی بیشتر شود.

قیمت پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 در 19 نوامبر در دو مدل عرضه می شود:

پلی استیشن 5

  • پلی استیشن 5 نسخه استاندارد : 499 دلار
  • پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال : 399 دلار

برخلاف Xbox Series X و Xbox Series S، هر دو نسخه PlayStation 5 از قابلیت گرافیکی یکسانی برخوردار هستند و بازی ها را به طور یکسان انجام می دهند. نسخه دیجیتال به این معنی است که شما نمی توانید به بازی های مبتنی بر دیسک دسترسی پیدا کنید. اگر تعداد زیادی از بازی های دیسک PS4 دارید که می خواهید در پلی استیشن 5 ادامه دهید، توجه به این نکته مهم است.

قیمت لوازم جانبی

علاوه بر خود کنسول، مهم است که در نظر بگیرید چه وسایل جانبی جدیدی را برای انجام بازی ها نیاز دارید. این ممکن است شامل خرید دسته پلی استیشن 5 و همچنین ایستگاه های شارژ و هدست ها باشد.

لوازم جانبی رسمی شامل موارد زیر است:

DualSense Controller – برای بازیکنان اضافی.

Controller Charging Station – برای آماده نگه داشتن کنترلرها برای بازی.

– HD camera برای بازی های کنترل شده با حرکت.

– Media remote برای کنترل راحت تر.

PULSE 3D wireless headset – برای ارتباطات آنلاین و صدای پیشرفته.

اگرچه برای انجام جدیدترین بازی ها در PlayStation 5 به کنترلرهای جدیدی نیاز دارید، با این وجود می توانید بسیاری از بازی های PlayStation 4 خود را در کنسول جدید با کنترلرهای موجود خود انجام دهید.

ویژگی منفی: جدا کردن بچه ها از آن سخت است

با وجود فناوری های فوق العاده ای که قرار است در کنسول جدید باشد، مطمئنا جدا کردن کودکان از دستگاه به اندازه کافی سخت خواهد بود. اگر همیشه با کودک خود بر سر خاموش کردن وسایل الکترونیکی دست و پنجه نرم می کنید، PS5 شاید انتخاب خوبی نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا