دسته‌بندی نشده

بدن درد زنان: ۱۶ درمان خانگی برای بدن درد در زنان

درمان های خانگی برای درد بدن در زنان

1- ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به کاهش درد بدن زنان کمک می کند. به آرامی ژل آلوئه ورا را بر روی شانه های بیمار ماساژ دهید.

2- پودر زنجبیل

مقداری پودر زنجبیل را در یک فنجان چای بریزید. پودر زنجبیل کمک می کند تا درد و سفتی التهاب کاهش یابد در نتیجه بدن درد را تسکین می دهد.

3- پودر جلبک دریایی کتانجک

پودر جلبک دریایی کتانجک(کِلپ) را به وان حمام اضافه کنید تا یک حمام گرم و آرام بخشی داشته باشید. این داروی گیاهی برای درمان خانگی درد بدن در زنان قابل دسترس است.

4- کافور، روغن اوکالیپتوس، متیل سالیسیلات و منتول

یک پماد خانگی با استفاده از این مواد تشکیل دهنده آماده کنید و در ناحیه آسیب دیده و دردناک بدن برای تسکین درد بمالید. سعی کنید که به آرامی روی بدن ماساژ دهید. متیل سالیسیلات محصول طبیعی انواع زیادی از گیاهان از جمله گیاهان برگ سوزنی است. پماد موضعی متیل سالیسیلات برای تسکین موضعی دردهای عضلانی یا مفاصل و از بین بردن التهاب موضعی مصرف می‌شود.

5- روغن زمستان سبز

روغن زمستان سبز در تسکین درد مفاصل، روماتیسم، و رفع خستگی روحی و جسمی موثر است. این روغن را روی پارچه پنبه ای یا لیف حمام تمیز پخش کنید و به عنوان کمپرس آن را روی ناحیه دردناک بدن ماساژ دهید.

6- کمپرس سرد

روی ناحیه دردناک بدن کمپرس سرد قرار دهید. گذاشتن کیسه آب سرد روی ماهیچه های آسیب دیده باعث کاهش میزان درد و التهاب آنها می شود. سرما منجر به منقبض شدن رگ ها شده و سرعت و میزان گردش خون در نواحی آسیب دیده را کاهش می دهد.

7- سرکه سیب

سرکه را گرم کنید و آن را روی ناحیه دردناک بمالید. اگر چه بدنتان بوی سرکه خواهد گرفت، اما پس از آن می توانید حمام گرم داشته باشید.

8- سرکه سیب و عسل

سرکه سیب سرشار از پتاسیم می‌باشد به درمان گرفتگی عضلات کمک می‌کند، پتاسیم پایین یکی از علل شایع گرفتگی عضلات است. 2 قاشق چای خوری عسل، 2 قاشق سوپخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به مناطق دردناک بدن بمالید. نوشیدن مقداری سرکه مخلوط با آب گرم نیز می تواند در گرفتگی عضلات موثر باشد.

9- حمام گرم

حمام گرم می تواند برای تسکین درد بدن شگفت انگیز باشد. سعی کنید هنگام صبح دوش گرم بگیرید.

10- روغن گرانیم، روغن اسطوخودوس یا سایر روغن های گیاهی

ماساژ ملایم بدن با استفاده از روغن های گیاهی می تواند به کاهش درد شانه و گردن و بدن درد کمک کند.

11- گیاه اسپیره کوهی

گیاه اسپیره کوهی داراي خواص ضد التهابی است و به عنوان تسکین دهنده درد بدن نسبت به آسپیرین ملایم تر است.

12- کندر

کندر توسط هندی ها برای درمان آرتریت(التهاب و درد مفاصل) استفاده می شود. کندر خاصیت ضد التهابی دارد. کندر در فروشگاه های مواد غذایی به عنوان مکمل یافت می شود. کندر به صورت قرص و کرم موضعی در دسترس می باشد.

13- نمک اپسوم

استحمام با نمک اپسوم می تواند به تسکین درد بدن و گرفتگی عضلات کمک کند. وان را از آب گرم پر کنید. سپس دو فنجان نمک اپسوم به آن اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۲۰ دقیقه در این حمام برای درمان گرفتگی عضلات خود استراحت کنید.

14- زردچوبه

گیاه زردچوبه یک داروی ضد التهاب و مسکن قوی است. پودر زردچوبه را در یک فنجان چای بریزید یا به عنوان ادویه کاری در غذاها استفاده کنید. این گیاه که شبیه ریشه زنجبیل است تسکین دهنده طبیعی درد و درمان خانگی موثر برای کاهش درد بدن در زنان است. با این حال، زنانی که داروهای ضد انعقاد خون وارفارین (کومادین) مصرف می کنند باید از زردچوبه به دلیل تداخل دارویی جلوگیری کنند.

15- آب گیلاس ترش

نوشیدن مقدار زیاد آب گیلاس به کاهش درد عضلانی کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. آب گیلاس ترش قطعا یکی از درمان های خانگی مورد علاقه برای تسکین بدن درد زنان است. آب گیلاس ترش( تارت گیلاس) ورم مفاصل،نقرس، دردهاي عضلانی و کمر درد را درمان می کند.

16- تخم کتان

تخم کتان را به مواد غذایی روزانه خود اضافه کنید. مصرف این دانه ها کمک می کند تا درد های عضلانی ناشی از یائسگی را در زنان تسکین دهد. روغن بذر کتان سبب کاهش علائم آرتریت روماتوئید و سبب روان شدن مفاصل و خشکی می شود و درد مفاصل را کاهش می دهد، زیرا شامل پتاسیم، پروتئین، منیزیم، ویتامین های Bاست که در درمان درد و التهاب مفاصل موثرند. روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن بذر کتان مصرف کنید برای گرفتن نتیجه بهتر این درمان را تکرار کنید.

با این گیاهان سنتی نیز آشنا شوید

۳۸ خاصیت باور نکردنی شیرین بیان

۵۰ خاصیت اثبات شده عناب بر سلامت بدن

divider

سوالات شما کاربران عزیز در مورد بدن درد زنان

سوال

مادر من در حال حاضر حدود 1 ماهه که شانه درد و گردن درد دارد. مادرم زن خانه دار است و تمام وقت کار می کند. او 45 سال دارد و به تدریج دچار بدن درد شد. شانه هایش صبح درد بیشتری دارد. برای کمک به مادرم چه کاری می توانم انجام دهم؟ ممنون

جواب

بدن درد قطعا برای مادرتان آزار دهنده و دشوار است، اما راهکارهایی وجود دارد که شما می توانید برای کمک به تسکین درد عضلات بدن مادرتان انجام دهید. با این حال، همیشه منطقی است که علت بیماری و ضعف بدن را پیدا کنید. شما گفتید که مادرتان 45 سال دارد، بنابراین ممکن است که علت آن هورمونی باشد. همچنین اشاره کردید که هنگام صبح درد بدنش بدتر می شود، بنابراین تشدید درد می تواند به علت فعالیت هایش باشد. یا می تواند به دلیل موقعیت بدنش در هنگام خواب باشد.

ترجمه و تولید مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا