دسته‌بندی نشده

با کالری، ارزش غذایی و خواص سالاد فصل آشنا شوید

همه چیز درمورد سالاد فصل (سالاد کاهو)

سالاد فصل محبوب ترین پیش غذا نزد ما ایرانیان است به خاطر موادی که درون سالاد فصل است و با ذائقه هیچ کسی منافات ندارد جایگاهش را در سبد غذایی حفظ کرده است.

کالری و ارزش غذایی سالاد فصل

هر 100 گرم سالاد فصل حاوی 36 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 36
کربوهیدرات 4.87 گرم
پروتئین 1.02 گرم
چربی 1.79 گرم
آب 86.93 گرم
فیبر 1.28 گرم
قند 2.02 گرم
کلسترول 1.27 میلی گرم

خواص سالاد

خواص سالاد فصل

اگر شما هم همواره هنگام خوردن غذا باید سالاد هم میل کنید به شما تبریک می گوییم چون رژیم غذایی خوبی را انتخاب کرده اید. بسیاری از ما عاشق خوردن سالاد در وعده‌های غذایی شام یا ناهاریم چون موادی مغذی را به بدنمان می‌رساند اما مصرف سالاد مزایا و ضرورت‌ های دیگری هم دارد که برای حفظ سلامتی مهم است.یکی از مزایای مهم خوردن سبزیجات خام موجود در سالاد این است که باعث می‌ شود احساسی بهتر و مناسب‌ تر داشته باشید و سالم تر شوید. به چند دلیل مهم برای این‌ که بدانید خوردن سالاد چه ضرورتی دارد در ادامه اشاره شده است:

1. سالاد در کاهش وزن مؤثر است

از آن‌ جا که سالاد های خام کم‌ کالری هستند، باعث از دست دادن وزن اضافه همراه با سم‌ زدایی از بدن می‌ شوند.

2. سالاد موجب دفع بیماری می شود

خوردن میوه‌ ها و سبزیجات برگ‌ سبز در پیشگیری از بیماری‌ های گوناگونی همچون سرطان و بیماری‌ های قلبی موثر است.

3. سالاد موجب سلامت پوست می شود

مصرف سالاد برای بهداشت و سلامت پوست خوب است چون از زبری، شکنندگی و پوسته‌ پوسته شدن آن جلوگیری می‌ کند و باعث کمک به از بین رفتن ترک خوردگی‌ ها و خطوط ریز روی پوست می‌ شود.

4. سالاد موجب هضم بهتر غذا می شود

از آن‌ جا که سبزیجات موجود در سالاد حاوی مقادیر زیادی فیبر حل‌ ناشدنی هستند به سالم نگه داشتن دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا کمک می‌ کند.

5. سالاد موجب کاهش احساس گرسنگی می شود

خوردن سالاد خام اثری مفید در کاهش دادن هوس خوردن بسیاری از غذاهای چرب دارد.

خواص سالاد برای بدن

بهترین زمان برای خوردن سالاد

برای توجه به این موضوع باید به وزن هر کس توجه کنیم و خیلی ساده افراد را در 3 گروه لاغر، متوسط و دارای اضافه وزن قرار دهیم. افراد دچار اضافه وزن، حتما باید سالاد را 20 دقیقه قبل یا لااقل هنگام خوردن غذا میل کنند.خوردن سالاد قبل از غذا به پرشدن معده کمک می‌کند و مهم‌ تر اینکه به مغز 20 دقیقه فرصت می‌دهد تا متوجه شود چه خورده و چقدر خورده است زیرا واکنش مغز بسیاری از افراد چاق نسبت به سیری، کندتر از افراد لاغر و معمولی است و همین مساله باعث می‌ شود بیش از حد معمول غذا بخورند.البته این افراد هیچ‌ گاه نباید به سالاد سس یا روغن‌ زیتون بزنند و می‌توانند کمی ‌فلفل‌ قرمز تند، آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنند. فلفل 12 تا 13 درصد سوخت‌ و‌ ساز سلول‌ ها را بالا می‌ برد و باعث سوزاندن چربی‌ های بدن می‌ شود.افراد لاغر، باید سالاد را تا یکی، دو ساعت بعد از اتمام غذا میل کنند تا جلوی اشتهایشان گرفته نشود. آن ها می‌ توانند روی سالاد مقداری سس و روغن زیتون بریزند.فقط افرادی با اندام متناسب مجازند سالاد را در هر زمانی که خواستند (قبل، همراه با غذا یا بعد از آن) میل کنند اما هیچ‌ کس نباید سالاد را به‌ عنوان یک وعده غذایی اصلی به شمار آورد چون به هیچ‌ وجه جایگزین غذا نیست و با کالری اندک و مقدار ناچیز قندش، بدن را دچار کمبود مواد غذایی و فرد را نسبت به خوردن حریص‌ تر و در نتیجه چاق‌ تر می‌کند.البته برخی افراد به سالاد، سویا، فیله مرغ، تن ماهی، حبوبات، جوانه‌ ها و مخلفات دیگر اضافه می‌ کنند ولی نام چنین مخلوطی دیگر سالاد نیست و می‌ توان آن را به جای شام استفاده کرد.

حتماً بخوانید:

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی

مواد لازم برای تهیه سالاد فصل ساده و مجلسی:

  1. نصف کلم سفید
  2. نصف کلم بنفش
  3. ۲ عدد هویج
  4. ۲ عدد خیار
  5. ۲ عدد گوجه

طرز تهیه سالاد فصل:

برای تهیه سالاد فصل خوشمزه ابتدا کاهو را خرد می کنیم و داخل طرف میریزیم سپس کلم ها را به صورت رشته ای درمی آوریم و در داخل طرف میریزیم.در این مرحله خیارها را که پوست کنده ایم به صورت حلقه ای برش می دهیم و روی کاهوها میریزیم.در اینجا گوجه ها را که یا حلقه ای بریدیم یا مربعی روی سالاد تزیین می کنیم.برای خوشمزه تر شدن سالاد و شکل گرفتن ترکیب رنگی خوب سالاد فصل هویج ها را رنده کنید و روی مخلوط سالاد بریزید.سالاد فصل حالا دیگر آماده شده است و شما می توانید بر حسب سلیقه خود آن را با سس مایونز یا روغن زیتون و سرکه بالزامیک سرو کنید.

نکته قابل توجه برای تهیه سالاد فصل این است که شما می توانید بر حسب سلیقه تان از سیب زمینی، زیتون، لوبیا سبز و بسیار دیگر از مواد غذایی برای تزیین یا سرو غذا کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا