دسته‌بندی نشده

با چای لباسای مشکی بور شده رو مثل روز اول کن !

شستن لباس مشکی با چای

اگر از مایع های مخصوص شستشوی لباس مشکی استفاده نکنید، رنگ لباس مشکی، پس از مدتی بور و بیرنگ و رو می شود.

برای اینکه بوری لباس مشکی را از بین ببریم و بتوانیم رنگ لباس مشکی را برگردانیم، اولین راه حلی که به ذهن میرسد رنگ کردن لباس برای رفع بوری لباس مشکی است!

اما در این بخش از سایت دلگرم یک ترفند خیلی ساده و کاربردی را برایتان آوردیم که می توانید بوری لباس مشکی رو به راحتی با چای در خانه از بین ببرید.

استفاده از چای کهنه دم برای شستن لباس مشکی

مقداری چای کهنه دم را با کمی نمک داخل ماشین لباسشویی بریزید و لباس موردنظرتان را بگذارید تا شسته شود. بوری لباس تا حد زیادی از بین می رود .

در ویدیوی زیر توضیح کامل داده شده است.

آموزش ویدیویی شستن لباس مشکی با چای

5 ترفند برای جلوگیری از بور شدن لباس مشکی

بور شدن لباس، یکی از معضلات جدی در هنگام شستن لباس مشکی است. این موضوع باعث از بین رفتن زیبایی و جلوه لباس مشکی شده و احتمالاً دیگر نتوانید از لباس مشکی خود استفاده کنید.

برای حل این مسئله، نیاز است که در زمان شستن لباس مشکی، به نکات و ترفندهایی توجه کنید تا لباس مشکی شما، رنگ و درخشندگی اولیه خود را به خوبی حفظ کند.

1. لباس مشکی خود را زودبه‌زود نشویید

سعی کنید لباس مشکی خود را خیلی زود‌به‌زود نشویید. این کار باعث آسیب به بافت و الیاف لباس و همچنین بور شدن رنگ لباس مشکی شما خواهد شد.

لباس مشکی خود را تنها در صورت نیاز بشویید. اگر لباس شما لکه شده است، تنها آن را با روش‌های مناسب لکه‌گیری کنید. برای از بین بردن بوی عرق لباس نیز می‌توانید از اسفنج خیس استفاده کنید.

2. برچسب روی لباس مشکی خود را بررسی کنید

قبل از شستن لباس مشکی خود، برچسب روی آن را مطالعه کنید. بر روی این برچسب نوشته شده است که بهتر است لباس خود را با چه روشی بشویید و دمای آب مناسب شستن آن، چه دمایی است.

3. لباس‌های مشکی خود را با هم بشویید

حتماً لباس‌های مشکی خود را با هم و جدا از لباس‌های رنگی و روشن بشویید. این کار باعث می‌شود که رنگ مشکی لباس‌های شما حفظ شود. همچنین شستن لباس مشکی با لباس‌های روشن باعث می‌شود که لباس روشن شما رنگ گرفته و تیره شود.

4. لباس مشکی خود را با لباس پرزدار نشویید

چه با دست و چه با ماشین لباس شویی، هیچ‌گاه لباس‌های پرزدار خود را با لباس مشکی نشویید. با این کار لباس مشکی شما پرز لباس‌ها را به خود جذب کرده و ظاهر لباس کدر خواهد شد.

5. مراقب سفیدکننده‌ ها باشید

سعی کنید از سفیدکننده‌ها در هنگام شستن لباس مشکی خود استفاده نکنید. این کار باعث لک شدن لباس مشکی شما خواهد شد. همچنین در صورت استفاده از سفیدکننده حتما آن را با آب رقیق کرده و سپس استفاده کنید.

شستن لباس مشکی با چای

چند توصیه برای بور نشدن لباس مشکی

توصیه می کنیم برای شستن لباس های مشکی، از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و آنها را با دست بشویید. اما اگر مجبورید آنها را در ماشین لباسشویی بشویید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • لباس های مشکی را از بقیه لباس ها جدا کنید و با مایع مخصوص لباس های مشکی بشویید.
  • دمای ماشین لباس شویی خود را زیر ۳۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • برای خشک کردن آنها حتی الامکان از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. خشک کن با گرمایی که برای خشک کردن لباس ها استفاده می کند باعث بور شدن و چروک شدن بیش از حد لباس مشکی می شود.
  • لباس ها را برعکس کنید و در ماشین بیندازید تا کمتر بور شوند.
  • برای شستن چادر و لباس مشکی از مایع مخصوص لباس های مشکی استفاده کنید. این مواد تأثیری کم تری روی رنگ مشکی می گذارند و لباس شما کم تر و دیرتر بور می شود.
  • همچنین می توانید از مایع ظرف شویی برای شستن چادر و لباس مشکی استفاده کنید. مایع ظرف شویی هم باعث حفظ رنگ چادر مشکی و لباس مشکی می شود و هم جلوی سفیدک زدن چادر و لباس مشکی را میگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا