دسته‌بندی نشده

سوزش سردل : ۷ درمان خانگی سوزش سر دل

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با راههای درمان سوزش سر دل بیشتر آشنا شوید

سوزش سر دل (Heartburn) در واقع سوزش دردناک معده ( قفسه سینه) به علت رفلاکس اسید معده است. برگشت اسید معده به مری باعث ایجاد درد و سوزش در قسمت سر معده می شود که مجاور قلب است و بعضی افراد فکر می کنند قلب‌شان درد می‌کند. سوزش سر دل ممکن است ناشی از سوء هاضمه باشد، در موارد جدی تر می تواند منجر به بیماری رفلاکس معده (GERD) شود. اگر چندین بار در هفته دچار سوزش سر دل شوید، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است که دچار بیماری رفلاکس معده شده باشید. سوزش سر دل تحت عنوان ترش کردن معده یا رفلاکس معده نیز نامیده می شود. برای آشنایی با علل و علائم سوزش سر دل و راهکارهای خانگی درمان سوزش سر دل با مجله دلگرم همراه شوید.

عواملی که باعث سوزش سردل میشود

  • فشار
  • سیگار کشیدن
  • الکل
  • بارداری
  • فتق هیاتال (این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که بخشی از معده به سمت بالای قفسه سینه کشیده می شود)
  • آنتی بیوتیک ها
  • آسپرین یا ایبوپروفن
  • غذاهای ادویه دار
  • میوه های خانواده مرکبات

چه افرادی از سوزش سر دل رنج می برند ؟

تحقیقات نشان داده است که 30٪ از بزرگسالان و 25٪ زنان باردار گاهی اوقات مبتلا به سوزش سر دل می شوند که می تواند به راحتی با داروهای خانگی درمان شود. با این حال، کسانی که مبتلا به رفلاکس اسید معده هستند، نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

علائم سوزش سر دل

سوزش سر دل به یک شیوه هرکسی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. در بخش زیر به برخی از نشانه های رایج سوزش سردل را اشاره می کنیم:

  1. سوزش قفسه سینه، معده یا گلو
  2. از دست دادن اشتها
  3. سرفه مزمن
  4. حالت تهوع
  5. استفراغ
  6. ترش کردن معده
  7. طعم تلخ در دهان

سوزش سردل / درمان خانگی سوزش سر دل

درمان های خانگی سوزش سر دل

رژیم غذایی مناسب یک روش قدرتمند برای درمان سوزش سر دل در خانه است. رژیم غذایی غنی از سبزیجات و فیبر، شروع خوبی است. در این قسمت برخی از غذاهایی که به عنوان داروهای خانگی برای توقف سوزش سر دل مناسب هستند را معرفی می کنیم که باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید:

1. سرکه سیب

سرکه سیب یک راه خوب برای مقابله با سوزش سر دل است، زیرا سرکه سیب طبیعی موجب بهبود هضم سالم می شود. همچنین سموم بدن را پاکسازی می کند. برای مصرف سرکه سیب چند راه وجود دارد، می توانید بین قرص ها، کپسول ها یا مایع، یکی را انتخاب کنید . اگر مایع آن را انتخاب کنید، بهتر است آن را با مقداری آب و عسل ترکیب کنید تا طعم و مزه آن را بهتر کنید.

2. روغن یا چای نعناع

منتول ماده اصلی در نعناع است و معده را آرام می کند. نعناع با آرام سازی عضله مری و معده، گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد. زیرا اغلب اوقات این گرفتگی عضلانی منجر به اسیدی شدن مری می شود. با حذف این گرفتگی عضلانی سوزش سر دل از بین می رود. نعناع همچنین گاز و علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش می دهد. جویدن برگ های نعناع یکی دیگر از روش ها برای مقابله با سوزش سر دل است.

3. زنجبیل

زنجبیل تازه نه تنها خوشمزه است، بلکه یکی از قدیمی ترین داروهای خانگی برای سوزش سر دل است. زنجبیل التهاب همراه با سوزش سر دل را کاهش می دهد و همچنین حالت تهوع را درمان می کند. شما می توانید زنجبیل را به عنوان ادویه به غذای تان اضافه کنید، یا می توانید آن را خام بخورید. چای و قرص زنجبیل در بازار نیز وجود دارد. به طور متوسط بزرگسالان باید روزانه 500 میلی گرم زنجبیل برای درمان سوزش سر دل مصرف کنند.

4. چای رازیانه

چای رازیانه یکی دیگر از درمان های خانگی برای سوزش سر دل است. برای آماده سازی چای رازیانه ، تمام چیزی که باید انجام دهید این است که چند دانه رازیانه را در آب جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. برای اضافه کردن به خواص درمانی و طعم و مزه این چای، به سادگی چند قطره اسانس نعناع اضافه کنید.

5. جوش شیرین و آب

این یک روش سنتی و تست شده برای درمان سوزش سر دل است. طعم آن شاید بد باشد، اما فورا سوزش سر دل را برطرف می کند. تقریبا نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن را سریع بنوشید. اگر شما رژیم نمک دارید و نمک کم مصرف می کنید، باید از این داروی خانگی برای سوزش سوزی اجتناب کنید زیرا جوش شیرین حاوی سدیم است.

6. میوه های سالم و ضد سوزش سر دل

چندین میوه خوش طعم وجود دارد که می توانند به سوزش سردرد گاه به گاه را کنترل می کنند. به نظر می رسد که میوه هایی مانند موز، پاپایا و ریواس تاثیر قابل توجهی روی سوزش سر دل داشته باشند. می توانید میوه پاپایا تازه بخورید یا می توانید قرص یا پودر آن را تهیه کنید. در مورد ریواس، ساقه ها و برگ هایش را می توانید خام بخورید، زیرا معده را آرام می کنند و اسیدی را که موجب سوزش سر دل و رفلکس معده می شود، خنثی می کنند.

7. بابونه

این صرفا یک داستان قدیمی نیست که چای بابونه سوزش سر دل را درمان می کند. بابونه غنی از کلسیم است و اسیدهای معده را که موجب علائم سوزش سر دل می شود را کاهش می دهد.
درمان های طبیعی و خانگی مانند روش های فوق الذکر یک راه عالی برای مقابله با سوزش سردلِ گاه به گاه است. اما فراموش نکنید که اگر مشکل شما بسیار حاد است و نشانه یک بیماری جدی تر است، با دکتر متخصص مشورت کنید .

ترجمه و تولید مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا