دسته‌بندی نشده

با تحصیل در کانادا آینده ای درخشان برای خود بسازید.

این روزها تب وتاب مهاجرت به کشور های پیشرفته از جمله کانادا علی الخصوص قشر جوان ایرانیان در حال افزایش است. مسلما رؤیای اکثر افراد، زندگی در کشوری با رفاه اجتماعی بالا، اقتصاد در حال رشد و یا حتی تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، مؤسسات عالی معتبر در سطح جهانی و داشتن یک شغل خوب و آتیه‌دار است؛ بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که متقاضیان مهاجرت، کانادا را به‌عنوان اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی بشناسند.

با همه این توصیفات، بدون شک شما هم مشتاق شده اید که بیشتر در مورد این کشور، دانشگاه ها و سیستم آموزشی ارائه شده در موسسات آموزشی کانادا بدانید. پس بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و می رویم سر اصل مطلب.

خوب.اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید به طور حتم باید از شرایط تحصیل و پذیرش در موسسات آموزشی این کشور اطلاع داشته باشید. پس پیشنهاد می کنیم در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا به شرح مختصری از شرایط تحصیل در کانادا و پذیرش تحصیلی در این کشور بپردازیم.

همانطور که می دانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. حال با هم ببینیم این مراحل چیست؟

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کشور کانادا، درابتدا باید محل تحصیل خود را انتخاب کنید. بعد برای موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر اپلای و مدارک مورد نیاز را تهیه و ارسال کنید. پس از اینکه از مرکز آموزشی مورد نظر نامه پذیرش دریافت کردید، 6 ماه زمان دارید که برای ویزا اقدام کنید.

قابل به ذکر است که ویزای تحصیلی کانادا به دو دسته تقسیم می شود:

  1. ویزای دانش آموزی کانادا

این ویزا مختص به افراد زیر 18 سال است که قصد دارند در مدارس کانادا به تحصیل بپردازند. پروسه گرفتن این ویزا مانند ویزای دانشجویی کانادا است. بدین صورت که ابتدا باید از یکی از مدارس کانادا پذیرش بگیرند و بعد از آن برای اخذ ویزا اقدام کنند.

  1. ویزای دانشجویی کانادا

این ویزا هم مختص به افرادی است که قصد دارند در مقاطع مختلف دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند. برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا هم باید ابتدا از یکی از موسسات آموزش عالی یا دانشگاه های مورد تایید کانادا پذیرش گرفت.

خوب. تا به اینجا از ویزای تحصیلی کانادا صحبت کردیم. حالا نوبت می رسد به شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا. پس با هم ببنیم که برای داشتن ویزای تحصیلی کانادا باید دارای چه شرایطی باشیم؟

کمی هم از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا بگوییم.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان یکی است.

به طور کلی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  • دریافت پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا
  • اثبات تمکن مالی
  • عدم سوء پیشینه
  • توجیه آفیسر در اینکه پس از پایان تحصیلات قصد بازگشت به کشور خود را دارید.
  • سلامت جسمی نگاهی به شرایط تحصیل در کانادا

مطمئنا برای تحصیل در هر کشوری یک سری شرایط و قوانین بخصوصی است که کشور کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست. پس اگر موافق هستید، با هم به بررسی شرایط تحصیل در کانادا بپردازیم.

نگاهی به شرایط تحصیل در کانادا

به طور کلی برای پذیرش تحصیلی کانادا چه در مدارس و چه در دانشگاه ها و کالج ها، شرایط خاص خود را دارد که البته به فاکتورهایی از قبیل سن، نمره زبان و تمکن مالی بستگی دارد که در ادامه به طور جداگانه هر کدام را بررسی می کنیم.

سن و گپ تحصیلی

از جمله فاکتورهای لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا سن است که البته به آن گپ تحصیلی هم گفته می شود. یعنی اینکه هر چه از تاریخ گرفتن آخرین مدرک تحصیلی شما زمان کمتری بگذرد، شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی افزایش می یابد.

نمره زبان

با توجه به اینکه کانادا یک کشور دوزبانه است،بنابراین متقاضیان باید بر زبان انگلیسی و فرانسه تسلط داشته باشند. اما در مورد مدارس این قضیه متفاوت است.زیرا برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به داشتن مدرک زبان نیست.

برای پذیرش در دانشگاه ها و کالج های کانادا،داشتن مدرک زبان با حدنصاب نمره لازم است. مثلا برای پذیرش در مقطع کارشناسی اکثر دانشگاه های کانادا، داشتن حداقل نمره 6 آیلتس آکادمیک لازم است.

تمکن مالی

یکی دیگر از شرایط مهم برای تحصیل در کانادا، داشتن تمکن مالی است. برای اخذ پذیرش تحصیلی باید ثابت کنید که می توانید حداقل به مدت یک سال هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنید.

حالا که با شرایط تحصیل در کانادا آشنا شدیم، بد نیست یک اشاره ای هم به شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور داشته باشیم.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

در کانادا، مدارس دولتی، خصوصی، روزانه و شبانه با شرایط تحصیلی تقریبا یکسان برای محصلین فراهم است. یکی از این شرایط داشتن تمکن مالی است. یعنی والدین دانش آموزان باید ثابت کنند که می توانند هزینه تحصیل و زندگی فرزندشان را تامین کنند.

از شرایط دیگر پذیرش در این مدارس، معرفی قیم است. بدین صورت که چنانچه والدین به هر دلیلی نتواند همراه فرزند خود به کانادا بروند، بایستی یک نفر را به عنوان معرف یا قیم او معرفی کند.

و اما شرط دیگر برای تحصیل در مدارس کانادا، شرط سنی است. سن شروع تحصیل در مدارس، 5 سالگی است وتا سن 17 سالگی ادامه دارد. البته دوره های آموزشی مدارس کانادا طیق سن به شرح زیر است:

  • دوره ابتدایی : سن بین 6 تا 11 سالگی
  • دوره دبیرستان مقدماتی: 12 تا 14 سالگی
  • دوره تکمیلی دبیرستان: 15 تا 18 سالگی

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

جالب است بدانید که کالج های کانادا، تمرکز بر دوره های عملی است که معمولا به مدت یک سال طول می کشد. شرط اولیه ورود به کالج های کانادا، داشتن مدرک دیپلم متوسطه و آیلتس آکادمیک با نمره حداقل5.5 تا 6.5 است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

با توجه به کیفیت بالای سیستم آموزشی دانشگاه های کاناداهمواره دانشجویان فراوانی به قصد تحصیل روانه کانادا می شوند. البته طول دوره تحصیلی در دانشگاه های کانادا متفاوت است. اما به طور کلی شرط ورود به دانشگاه های کانادا، داشتن مدرک پیش دانشگاهی و نمره زبان آیلتس حداقل 6.5 است.

خوب.این هم از شرایط تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا، حالا بریم یه اشاره ای هم به هزینه های تحصیل در کانادا داشته باشیم.

هزینه تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین مواردی که باید در ابتدا به آن توجه داشته باشید، مسئله هزینه هاست. چرا که باید قبل از مهاجرت، با یک برنامه ریزی درست و دقیق در این مسیر پیش رفت تا با مشکل مواجه نشوید.

اگر بخواهیم هزینه تحصیل در کانادا را بررسی کنیم، باید بگوییم که عوامل مختلفی از قبیل مقطع و رشته تحصیلی، شهر و دانشگاه مقصد می توانند بر میزان هزینه های تحصیلی موثر باشند. اما به عنوان نمونه مینیمم هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان خارجی در مراکز آموزشی کانادا از قرار زیر است:

مقطع تحصیلی

شهریه( بر اساس دلار کانادا در سال)

مدارس شبانه

30000 تا 80000 دلار

مدارس دولتی

16000 تا 19000 دلار

کارشناسی

15000 تا 40000 دلار

کارشناسی ارشد

20000 تا 40000 دلار

دکترا

8000 تا 20000 دلار

و کلام آخر

با همه این تفاسیر می توان گفت که با مهاجرت به یک کشور مرفه با اقتصاد رو به رشد، موسسات آموزشی و سیستم آموزشی با کیفیت مثل کانادا می‌توانید آینده ای روشن را پیش رو داشته باشید. پس برای دست یافتن به یک زندگی ایده آل فرصت را از دست ندهید.

چنانچه تصمیم خود را گرفته‌اید، می‌توانید روی کمک مشاورین و وکلای مجموعه اسمارت اپلای حساب کنید. مجموعه اسمارت اپلای با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا