دسته‌بندی نشده

با این ویتامین ها دیگه سرما نمی خوری !

ویتامین برای جلوگیری از سرماخوردگی

سرماخوردگی یک بیماری عفونی است که معمولاً به دلیل عفونت ویروسی در سیستم تنفسی ایجاد می شود. برای پیشگیری از سرماخوردگی، مصرف ویتامین هایی که به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند، می تواند مفید باشد. در ادامه به برخی از ویتامین های مورد نیاز برای پیشگیری از سرماخوردگی اشاره می کنیم:

ویتامین پیشگیری از سرماخوردگی

بهترین ویتامین ها برای سرماخوردگی

بهترین ویتامین ها برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی مواد مغذی هستند که سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند. مکمل های سرماخوردگی و آنفولانزا شامل ویتامین C، روی، ویتامین D، گل سنجد، ویتامین B6، ویتامین E، منیزیم، پروبیوتیک ها و جینسینگ است.

ویتامین C یک ماده مغذی ضروری و آنتی اکسیدان کلیدی برای دفع ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا است. مزایای ویتامین C از جمله : عملکرد صحیح سیستم ایمنی و کمک به کاهش خستگی.

ویتامین C به بدن کمک می کند تا سیستم دفاعی خود را برای دفاع در برابر عفونت های ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر ویروس ها مسلح کند. از آنجایی که بدن ما نمی تواند ویتامین C را برای مدت طولانی تولید یا ذخیره کند، باید از طریق رژیم غذایی و مکمل های غذایی مصرف شود.

روی یک ماده معدنی ضروری است. به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی کمک می کند. مزایای روی شامل حمایت از سیستم ایمنی سالم، کاهش التهاب، و یک جزء حیاتی برای عملکرد صحیح صدها آنزیم است که واکنش های شیمیایی ضروری را در بدن ما انجام می دهند. روی به دفع ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و در عین حال به بهبود عفونت ها سرعت می بخشد.

مزایای ویتامین D شامل مبارزه با عفونت ها، حمایت از سیستم ایمنی و کمک به سلامت ریه است.

ویتامین D توسط بسیاری از دولت ها به عنوان یک ویتامین کلیدی برای کاهش تأثیر کووید-19 توصیه می شود. همچنین برای کاهش خطر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی مهم است. ویتامین D همچنین به مبارزه با ویروس آنفولانزا کمک می کند.

آزمایش‌های بالینی و مطالعات مشاهده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D می‌توانند به کاهش خطرات بیماری‌های جدی ناشی از آنفولانزا و کووید-۱۹ کمک کنند. مقاله مروری توسط گرانت و همکاران. در مورد “شواهدی که نشان می دهد مکمل ویتامین D می تواند خطر ابتلا به آنفولانزا و عفونت های COVID-19 و مرگ و میر را کاهش دهد” اهمیت ویتامین D برای کاهش خطر عفونت های دستگاه تنفسی را برجسته می کند.

گل سنجد حاوی برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان های طبیعی است. این آنتی اکسیدان ها از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند و می توانند به کاهش علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کنند.

مزایای ویتامین B شامل حمایت از سطوح انرژی، متابولیسم خوب، سیستم عصبی سالم و سیستم ایمنی است.
ویتامین B6 به بدن ما در تولید گلبول های قرمز کمک می کند. این سلول‌های خونی اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند تا مواد مغذی کلیدی را برای اندام‌های حیاتی و ماهیچه‌های ما برای عملکرد صحیح فراهم کنند. این از سیستم ایمنی بدن ما برای محافظت در برابر بیماری پشتیبانی می کند.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی با اثرات آنتی اکسیدانی است. سیستم ایمنی را تقویت می کند تا از بدن ما در برابر حمله رادیکال های آزاد دفاع کند.

مطالعه ای که توسط هری همیلا از دپارتمان بهداشت عمومی در دانشگاه هلسینکی انجام شد، نشان داد که با مصرف مکمل ویتامین E، بروز سرماخوردگی 28 درصد کاهش یافته است.

فواید منیزیم در سراسر بدن احساس می شود. این ماده معدنی ضروری بسیاری از عملکردهای بدن را پشتیبانی می کند. همچنین به عملکرد مؤثر سایر مواد معدنی کمک می کند. فواید آن در استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، سطح انرژی، دندان‌ها، سیستم عصبی، قلب و سیستم ایمنی دیده می‌شود.

منیزیم به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. این ماده مغذی برای انتقال ویتامین D در اطراف خون بدن ما مورد نیاز است. این به فعال کردن مزایای ویتامین D برای حمایت از عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند.

منیزیم همچنین به تنظیم دمای بدن کمک می کند که برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مهم است.

مطالعه ای توسط جیمز دی نیکولانتونیو و جیمز اچ اوکیف، بیمارستان سنت لوک میسوری ایالات متحده آمریکا، کمبود منیزیم و ویتامین D را به عنوان یک علت بالقوه اختلال عملکرد سیستم ایمنی در بیماران کووید-19 بررسی کرد. نشان داد که سطوح پایین منیزیم می تواند سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی را کاهش دهد. کمبود منیزیم به کاهش پاسخ‌های سیستم ایمنی کمک می‌کند که برای دفع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مورد نیاز است.

پروبیوتیک ها به داشتن یک سیستم ایمنی سالم کمک می کنند. به گفته دکتر آبیناش ویرک در کلینیک مایو، پروبیوتیک ها ممکن است در پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشند. آنها این کار را با بهبود پاسخ ایمنی بدن به ویروس انجام می دهند.

تحقیقات انجام شده توسط سانگ مو کانگ در دانشگاه ایالتی جورجیا بررسی می کند که آیا جینسینگ قرمز کره ای اثرات پیشگیرانه ای برای ویروس آنفولانزا دارد یا خیر. این مطالعه نتیجه می گیرد که جینسینگ می تواند به درمان و پیشگیری از آنفولانزا و ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV) کمک کند. نشان داده شد که جینسینگ قرمز بقای سلول های اپیتلیال ریه انسان را که به ویروس آنفولانزا آلوده شده بودند، بهبود می بخشد.

جینسینگ قرمز عنصر اصلی مکمل های جینسینگ Beeline Healthcare است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا