دسته‌بندی نشده

با ارزش غذایی و خواص شیره انگور آشنا شوید

همه چیز درمورد شیره انگور

شیره انگور که در طب سنتی به آن دبس یا دوشاب نیز می‌گویند از فراورده‌ های آب انگور تهیه می‌ شود و مثل شربت غلیظ است. شیره انگور دارای طبیعت گرم و تر است و استفاده آن برای اکثر افراد مفید است.

در نوع صنعتی شیره انگور آن را از انگورهای نامرغوب و در شهرهایی که برداشت انگور در آن‌ها صورت می‌گیرد، تهیه می‌کنند. اما در نوع سنتی شیره انگور را از انگورهای شیرین و خوش طعم تهیه می‌کنند.

کالری و ارزش غذایی شیره انگور

هر 100 گرم شیره انگور حاوی 329 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری ۳۲۹
چربی کل ۴۰۰ میلی گرم
پروتئین ۹۰۰ میلی گرم
آهن ۱۲ میلی گرم
کلسیم ۷۴ میلی گرم
فسفر ۴۰ میلی گرم

کالری شیره انگور/شیره انگور/ارزش غذایی شیره انگور/خواص شیره اانگور/فواید شیره انگور/کالری شیره

بیشتر بخوانید:

کالری سیب : یک عدد سیب چقدر کالری دارد ؟

آشنایی با کالری، ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز خربزه

کالری شیره انگور/شیره انگور/ارزش غذایی شیره انگور/خواص شیره اانگور/فواید شیره انگور/کالری شیره

خواص شیره انگور

1. خواص شیره انگور برای معده

از شگفت انگیزترین خواص شیره انگور می‌توان به پاک کردن معده اشاره کرد. چرا که مصرف شیره انگور باعث دفع شدن اوره و اسیدهای مضر از بدن می‌شود. به همین دلیل می‌ توان گفت که روده و معده را به صورت کامل از باقی مانده غذاها پاک می‌ کند. همچنین کسانی که به زخم معده دچار هستند، می‌توانند این بیماری را با شیره انگور بهبود ببخشند.

2. خواص شیره انگور برای سلامت پوست

از دیگر خواص شیره انگور می‌ توان به مراقبت از پوست، زیبایی و درخشندگی آن اشاره کرد. شیره انگور را می‌ توانید به صورت مستقیم روی پوست‌ هایی که پر از لک هستند، قرار دهید و تاثیر معجزه‌آسای آن را ببینید. همچنین قرار دادن شیره انگور روی پوست باعث جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود و چین و چروک‌ های آن را از بین می‌برد.

پس اگر می‌ بینید که در محصولات آرایشی بهداشتی از انگور استفاده می‌کنند به خاطر بهره‌ مند شدن از همین خواص شیره انگور است. شما برای درمان کک و مک صورتتان می‌توانید شیره انگور خالص را یا شیره انگور همراه با نمک را روی لک‌ های پوست صورتتان قرار دهید.

برای از بین بردن دمل پوستی شیره انگور را با گل ختمی پخته شده مخلوط کنید و روی دمل قرار دهید. در چند مرحله این کار را تکرار کنید تا دمل باز شود. همچنین شیره انگور برای التیام ورم‌ هایی که به دلیل ضربه در بدنتان ایجاد شده، بسیار کمک کننده است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ ماسک انگور فوق العاده برای جوان سازی پوست و رفع چین و چروک

با این ۱۰ ماسک خانگی برای همیشه با لک های صورت خداحافظی کنید

3. خواص شیره انگور برای لاغری

افرادی که از لاغری مفرط رنج می‌ برند و بسیار کم بنیه هستند، می‌توانند از خواص شیره انگور برای چاقی بهره ببرند. اما از طرف دیگر چون شیره انگور دارای کالری بسیار زیادی است، مصرف آن به افرادی که چاق یا کم تحرک هستند، توصیه نمی‌شود.

خوردن شیره انگور باعث اضافه وزن بیشتر این افراد خواهد شد. مثلا این افراد نباید شیره انگور را با چای یا شیر مخلوط کنند و بخورند. همین کار می‌تواند چربی اضافه در بدنشان به وجود بیاورد.

4. شیره انگور برای درمان کم خونی

برای درمان کم خونی با شیره انگور و استفاده از خواص شیره انگور در غلبه بر فقر آن شیره را با ارده میل کنید. مصرف این ترکیب باعث زیاد شدن پلاکت خون می‌ شود. اشخاصی که فقر آهن در بدن رنج می‌برند، صبح و عصر یک قاشق چایخوری از شیره انگور، خرما و توت را با یک لیوان شیر بخورند.

5. خواص شیره انگور برای بانوان

از خواص شیره انگور برای مادران می‌توان به قطع کردن خون ریزی در زمان بارداری اشاره کرد. شیره انگور روی عملکرد تخمدان‌ها تاثیرات شگفت انگیزی می‌گذارد و به رشد بهتر جنین کمک می‌کند. شیره انگور قوای جسمانی مادران کم بنیه را در زمان بارداری تقویت می‌کند.

توصیه می‌ کنیم که زنان باردار از شیره انگور حتما در وعده صبحانه استفاده کنند و در روز سه مرتبه از آن میل کنند. علاوه بر این مادرانی که در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری هستند، حتما از شیره انگور استفاده کنند.

البته این مادران باید توجه داشته باشند که در مصرف شیره انگور زیاده‌ روی نکنند. مصرف شیره انگور به خانم‌هایی که پیش از بارداری به دیابت دچار بودند، توصیه نمی‌ شود. از دیگر خواص شیره انگور برای مادران شیرده می‌ توان به افزایش شیرشان در دوران شیردهی اشاره کرد.

6. خواص شیره انگور برای کودکان

شیره انگور برای کودکان و نوجوانان بسیار پرفایده است. کودکان و نوجوانان دو گروه سنی هستند که در سن رشد قرار دارند و به همین دلیل بدن آنان به ویتامین، املاح و مواد مغذی نیاز دارند. از همین رو توصیه می‌ شود والدین برای بهره‌ مند شدن فرزندانشان از خواص شیره انگور آن را حتما در برنامه غذایی‌ شان قرار دهند.

البته دقت داشته باشید که شیره انگور را از سن یک سالگی به بعد به کودکان بدهید و باید بدانید که گرچه شیره انگور دارای آهن فراوانی‌ است اما هرگز جای قطره آهن را نمی‌ گیرد.

برای اینکه خوردن شیره انگور برای کودکتان لذت بخش شود، می‌ توانید ۳ الی ۵ قاشق سوپ خوری شیره انگور، یک پیمانه شیر و یک پیمانه بستنی را با هم در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید. برای تزئین این نوشیدنی خوشمزه می‌توانید از پودر کاکائو یا نسکافه، شکلات رنده شده، توت فرنگی یا ترافل‌ های رنگی استفاده کنید.

کالری شیره انگور/شیره انگور/ارزش غذایی شیره انگور/خواص شیره اانگور/فواید شیره انگور/کالری شیره

بیشتر بخوانید:

کالری بادام چقدر است ؟ کالری حاصل از بادام را چگونه بسوزانیم ؟

کالری خیار : با ارزش غذایی و خواص خیار بیشتر آشنا شوید

کالری خورشت قیمه : طرز تهیه خورشت قیمه بسیار لذیذ

جو چه مقدار کالری دارد ؟ خواص شگفت انگیز جو

همه چیز درمورد کالری، ارزش غذایی و خواص خیارشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا