دسته‌بندی نشده

با آب خیار جوان تر بمانید!

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر آب خیار بیشتر آشنا شوید.

 معجزه آب خیار

مقدمه ای در مورد خیار

* خیار حاوی مقدار كمی فیبر،املاح و ویتامین به ویژه ویتامینC است.یك فنجان متوسط خیار برش خورده، حدود ۶ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

نوشته های مشابه

* اما مهم‌ترین خاصیت خیار كه در روز‌های گرم تابستان مورد توجه قرار می‌گیرد،خاصیت خنكی آن است.خوردن خیار احساس طراوت و شادابی در فرد ایجاد كرده و به میزان قابل توجهی تشنگی و گرمازدگی را رفع می كند.

* گفتنی است كه ۹۵ درصد خیار از آب تشكیل شده است و خوردن یك فنجان خیار ورقه شده با نوشیدن یك لیوان آب برابری می‌كند.

* این در حالی است كه پوست سبز خیار نیز مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم و منیزیم دارد و خوردن خیار همراه با پوست، البته در صورتی كه به خوبی شسته شده باشد،توصیه می‌شود.

* از سوی دیگر برخی پزشكان بر این باورند كه خیار به كاهش فشار خون كمك می‌كند و از این رو مصرف آن برای افرادی كه دچار پرفشاری خون هستند توصیه می‌شود.همچنین خیار به درمان حساسیت‌های پوستی و آفتاب‌‌سوختگی كمك می كند.

* طبع خیار سرد و تر(مرطوب) است.خیار داری خواص مدر،نرم کننده و ملین مسهل،دافع کرم کدو،ضد تشویش و دلهره ضد بی خوابی ،ضد ناراحتی‌های عصبی مسکن حرارت و تشنگی است.

* تخم خیار خواب آور ،آرام بخش ،زرداب آور مدر بول,تصفیه کننده خون حل کننده اورات‌ها و اسید اوریک و جلا دهنده ‌است.

* خیار در موارد ناراحتی‌های جلدی،دفع سموم و چربی‌های مضردرمان دردهای کلیه، نقرس، باد مفاصل،رماتیسم،رفع چاقی و فشار خون،تب‌های عفونی و شدید،التهاب‌های درونی سنگ‌های کلیه و مثانه, تب‌های صفراوی, یرقان زرد رفع التهاب جگر و معده به کار می‌رود.

* خیار برای بیماران مبتلا به دیابت و یرقان خوب است و باعث تقویت کبد و رفع تشنگی می‌نماید و برای خرد کردن سنگ‌های کلیه و مثانه مؤثر می‌باشد .

* خیار را می‌توان در موارد سوزش ادرار به کار برد.

* خیار را بعنوان مدر و برای رفع تب‌های صفراوی و یرقان بکار می‌برند.

* مخصوصاً موقعی که خیار زرد شده و رسیده باشد در این صورت مزه اش ترش می‌باشد و خاصیت زرداب در آن بیشتر است.

* تخم خیار مدر است و برای اورام کبد خوب است . آب خیار بطور مالیدنی و برای رفع خارش بکار میرود.

* مواد غذایی خیار خیلی کم است و سلولز زیاد دارد.

* آب خیار را می‌توانید با آب سیب و هویج و کرفس بخورید.سال هاست آب خیار را در معالجهٔ کلیه مصرف میکنند.زیرا کلیه‌ها را شستشو می‌دهد و نیز در رژیم لاغری و تخلیه آن مصرف میشود.

http://www.delgarm.com/cooking/properties-of-food/151264-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%A8%D8%B1

فواید آب خیار

آب خیار یکی از آن چیزهایی که از قدیم برای پوست توصیه شده است و در نسخه های قدیمی مربوط به زیبایی و سلامت پوست از آن بسیار نام برده شده است.بهترین نسخه آن به شرح زیر است:

مواد لازم :

آب خیار 85 گرم

هماملیس تقطیر شده 85 گرم

گلاب 42 گرم

طریقه استعمال :

مواد یاد شده را مخلوط کرده با انگشت به پوست بمالید.

http://www.delgarm.com/cooking/properties-of-food/151264-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%A8%D8%B1

طریقه آب گرفتن خیار

برای تهیه آب خیار ابتدا خیارها را کاملاً بشویید و سپس آنها را با پوست به قطعات کوچکی خرد کنید. در ظرفی سفالین یا چینی بریزید. روی آنها مقدار کافی آب داغ بریزید. به طوری که روی خیارها را بپوشاند. در ظرف را گذاشته روی شعله ملایم قرار دهید. بگذارید مدت نیم ساعت یا بیشتر به آرامی بجوشد. مراقب باشید نسوزد سپس به وسیله آب کش آن را صاف کنید.

روش دیگر

روش دیگر آن است که خیارها را خیلی ریز خرد کرده و آنها را له کنید. سپس درون پارچه نازکی مانند تنریب ریخته بفشارید تا آبش خارج شود. به جای تنزیب می توانید از الک استفاده کنید. با این روش آب تازه و معطر خیار به دست خواهید آورد. (برای این منظور یک رنده یا مخلوط کن نیز مفید است.)

—————————————————————————————

آزمایش کنید سرحال شوید!

در بیشتر نسخه های قدیمی خیار به عنوان یک گیاه مفید برای پوست جایگاه ویژه ای دارد. سازندگان لوازم آرایش با توجه به منافع خیار کرمهایی به بازار عرضه داشته اند اما برخی از بانوان با آگاهی از رمز و راز نسخه های خیار استفاده می کنند. شما هم می توانید آزمایش کنید. برای این منظور چند تکه خیار را در آب سرد له کنید و صورت خود را با آن آب بکشید. خواص زیادی دارد و پوست را با طراوت و شاداب می سازد و شما را سرحال می آورد.

کارشناسان لوازم آرایش جدید دائم در صدد کشف اسرار زیبایی قدیم هستند و گاهی با آزمایش نسخه های قدیمی به صورت محصول جدیدی روانه بازار می کنند و آن چنان درباره این موضوع تبلیغ می کنند که گویی یک کشف بزرگ باستان شناسی صورت گرفته است نخستین بار که کرم خیار به بازار آمد با همین جار و جنجال همراه بود.

این گونه آگهی های تبلیغاتی که معمولاً با هیاهوی بسیار همراه است برایمان ناآشنا نیست «کشف بزرگ راز زیبایی خیره کننده کلئوپاترا کشف شد! »این آگهی تبلیغاتی معمولا همیشه با تصویری از یک دختر زیبا همراه است که به سبک مصریان باستان لباس پوشیده و چهره «کلئوپاترا» ملکه مصر را در نظر تداعی می کند. هر چند تصویر واقعی کلئوپاترا را کسی به چشم ندیده اما گفته می شود که این زن سرشناس تاریخ یک بینی کوتاه ، پوست تیره، صورت چاق و چله و دندان های سپیدی داشته است.

یک داستان خنده دار

درباره جار و جنجال تبلیغاتی سازندگان لوازم ارایشی داستانی شنیده ام که راست یا دروغش به گردن راوی ماجراست به موجب این داستان زمانی یکی از شرکت های سازنده لوازم آرایش اعلام کرد که موفق شده است راز زیبایی مصریان باستان را که روی کاغذ «پاپیروس» را در حدود سال 2000 قبل از میلاد مسیح تخمین زده بودند. در میان نسخه های زیبایی مربوط به مراقبت از بدن نسخه ای وجود داشت که شامل مخلوطی از مدفوع تمساح، عسل ،سود و نوعی ماده صمغ مانند بود و گمان می رفت که اثر معجزه آسایی بر پوست داشته باشد.

از این رو آن شرکت سازنده لوازم آرایش بی درنگ درصدد تولید آن برآمده بود.خوشبختانه قبل از آن که بتواند مقدار کافی مدفوع تمساح جمع آوری کند بر حسب تصادف شخص مطلعی نگاهی به این سند انداخت. بررسی دقیق تر خطوط تصویری آشکار ساخت که این نسخه اصلاً یک نسخه زیبایی نبوده بلکه دستوری برای جلوگیری از حاملگی بود!

—————————————————————————————

مضررات خیار

خوردن خیار با پوست , مخصوصاً اگر تر و تازه نباشد, دیر هضم بوده و باد معده و قولنج ایجاد می‌کند, برای معده‌های ضعیف و سوءهاضمه ضرر دارد و جهت دفع ضرر باید با عسل یا مویز یا رازیانه خورد. اگر خیار خیلی رسیده و زرد شده باشد خوردن آن تولید دل درد می‌کند همچنین کسانی که طبع صفراوی و دموی دارند این خیار به آن‌ها نمی‌سازد و باعث تحریک دل درد می‌شود .برای هضم بهتر خیار باید آن را با روغن زیتون و کمی سرکه و بهتر است با آبلیمو و نمک به صورت سالاد در آورده و مصرف نمایند.

—————————————————————————————

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا