دسته‌بندی نشده

اوج درخواست برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد چه زمانیست؟

سفر به مشهد یکی از سفرهای جذابی است که شما را با دنیایی از تفریحات بی‌نظیر و متفاوت، جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و همین‌طور زیارتی بسیار دلنشین روبه‌رو می‌کند. از جمله شهرهای ایران که بیشترین سفرها به سمت مشهد از آن انجام می‌شود شهر تهران است. البته سفر به مشهد بازه زمانی مشخص خود را دارد و اگر شما قصد سفر به این شهر را داشته باشید بهتر است که در زمان مناسب این کار را انجام دهید. زمان مناسب سفر به مشهد هم با در نظر گرفتن هدف شما از سفر مشخص می‌شود. اینکه شما با هدف زیارت یا با هدف خرید و تفریح عازم این شهر می‌شوید، می‌تواند زمان‌های مختلفی را برای سفر شما به این شهر مشخص کند و بلیط هواپیما تهران مشهد خود را تهیه کنید.

بهترین و شلوغ‌ترین زمان در خطوط هوایی مشهد

از جمله بهترین زمان‌ها برای سفر به مشهد که بلیط هواپیما تهران مشهد در آن دوره به سختی تهیه می‌شود فصل بهار و عید نوروز، ولادت و شهادت حضرت رضا (ع)، ماه رمضان و دیگر اعیاد و مراسمات ملی، مذهبی و آئینی است. در این بازه زمانی شما می‌توانید با رزرو از قبل بلیط خود را تهیه کنید اما به‌صورت لحظه آخری تهیه بلیط برای هیچ‌کس ممکن نخواهد بود.

بهترین و ارزا‌ن‌ترین زمان برای خرید بلیط مشهد

اوج درخواست برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد چه زمانیست؟

البته بهترین زمان سفر به مشهد و تهیه بلیط هواپیما ارزان در فصول سرد سال است. مشهد زمستان‌های بسیار سرد و سختی دارد و اگر جز افرادی هستید که رابطه خوبی با سرما ندارند توصیه می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان شش ماهه دوم سال خصوصاً سه ماهه آخر سال را برای سفر به این شهر انتخاب نکنید. اما اگر عاشق سرما و آب و هوای خنک هستید به شما مژده می‌دهیم که بهترین فصل سفر برای شما با هدف صرفه‌جویی اقتصادی فقط پاییز و زمستان است.

در این فصل بیشتر مراکز خرید و هتل‌ها بر روی خدمات و کالاهای خود تخفیف‌های ویژه‌ای را عرضه کرده‌اند و بلیط‌های هواپیما نیز با بهترین و اقتصادی‌ترین قیمت به فروش می‌رسند. ضمن اینکه شهر خلوت است و شما می‌توانید بهترین خاطره از تفریح، گردش و البته زیارت در این شهر را در سفر خود به مشهد در زمستان ثبت کنید.

مناسب‌ترین زمان برای ملاقات با جاذبه‌های دیدنی مشهد

برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی شهر مشهد بهترین زمان فصل بهار و تابستان است. شما در این دو فصل می‌توانید ملاقاتی فراموش نشدنی با طبیعت دلچسب اطراف شهر مشهد داشته و از روستاها و سایت‌های تفریحی آن دیدن کنید. آب‌و‌هوا در مشهد و در نیمه اول سال مطبوع است و البته مشهد در این زمان در شلوغ‌ترین حالت ممکن خود به سر می‌برد. ضمن اینکه بیشتر روستاها و مناطق اطراف مشهد ییلاقی هستند و سفر به آن‌ها در روزهای گرم سال بیشتر از روزهای سرد سال دلچسب و دلنشین است. البته سفر کردن به مشهد در فصل زمستان هم جاذبه‌های خود را دارد اما تحمل سرمای استخوان سوز این شهر برای همه افراد ممکن نیست.

البته اگر اولویت و قصد شما از سفر به مشهد دیدن موزه‌ها، مکان‌های تاریخی، پارک آبی، شهربازی و مراکز متعدد و متنوع خرید شهر مشهد است ما به شما توصیه می‌کنیم که فصل‌های پاییز و زمستان را برای این کار انتخاب کنید. در شش ماهه دوم سال شهر مشهد به شدت خلوت است و بلیط‌هایی که در سرزمین موج‌های آبی مشهد ارائه می‌شوند با تخفیفات ویژه‌ای به گردشگران اختصاص می‌یابند. ضمن اینکه شما در این بازه زمانی دیگر نگران ازدحام و شلوغی در حرم و ضریح نیستید. البته دیدار از جاذبه‌های طبیعی مشهد در فصل پاییز و زمستان نیز خالی از لطف نخواهد بود. خصوصاً در فصل پاییز که هوا هنوز آنچنان سرد نشده شما می‌توانید از طبیعت دلچسب و دلنشین اطراف شهر مشهد نیز لذت ببرید.

مدت زمان پرواز از تهران تا مشهد

اوج درخواست برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد چه زمانیست؟

شاید ندانید که مدت پرواز از تهران تا مشهد یک ساعت و ۱۵ دقیقه الی یک ساعت و ۳۰ دقیقه است و همه چیز به برنامه‌ریزی‌هایی که شرکت هواپیمایی منتخب شما انجام داده بستگی دارد. این فاصله هوایی ۷۲۴ کیلومتر است و اگر شرایط جوی مساعد باشد شما در یک ساعت و ۲۰ دقیقه به مشهد خواهید رسید. البته فاصله زمینی بین تهران تا مشهد ۹۰۰ کیلومتر است و شما اگر قصد سفر کردن با اتوبوس را داشته باشید تقریبا طی مدت زمان ۱۳ الی ۱۴ ساعت به مشهد خواهید رسید.

ضمن اینکه در سفر با قطار نیز اگر قطار شما عادی باشد شما در فاصله ۱۰ الی ۱۲ ساعت این مسیر را طی می‌کنید. اما اگر قطار سریع و سیر را انتخاب کنید شما را در بازه زمانی ۸ تا ۱۰ ساعت به مشهد خواهد رساند. ناگفته نماند ایستگاه‌هایی که قطارها در آن‌ها توقف می‌کنند با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

دلایل شلوغ بودن پرواز تهران مشهد و بلعکس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا پرواز تهران مشهد و بالعکس همیشه شلوغ است. علت این موضوع آن است که مسیر بین این دو شهر کوتاه بوده و بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند که این مسافت را با هواپیما طی کنند. همان‌طور که گفتیم سرعت طی شدن این مسافت با هواپیما بسیار سریع و کوتاه است و همین موضوع سبب شده تا سفر هوایی در بین این دو شهر طرفداران زیادی داشته باشد. ضمن اینکه تنوع ساعت‌های پروازی بین تهران و مشهد بسیار زیاد است و شما با هر سلیقه و هر محدودیتی که باشید به‌راحتی می‌توانید پرواز مناسب خود را در این خطوط هوایی پیدا کنید.

پرواز تهران مشهد بدون هیچ محدودیتی

این موضوع غیر قابل انکار است که خطوط هوایی بین تهران و مشهد و مشهد و تهران از جمله شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین خطوط هوایی به‌حساب می‌آید. البته برای سفر به تهران یا مشهد توصیه می‌کنیم که همیشه یک هفته تا ۱۰ روز قبل، بلیط خود را رزرو کنید. علت این موضوع هم آن است که این شهرها همیشه شلوغ و پر رفت و آمد هستند و شما هیچگاه این شهرها را خالی از مسافر و گردشگر مشاهده نمی‌کنید. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که با استفاده از خدمات مجموعه‌های گردشگری مانند اسنپ تریپ بهترین رزرو بلیط هتل را برای خود انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا