دسته‌بندی نشده

انديشه بالنده زينب عليها السلام

شرايط سختى همانند شرايط روز عاشورا براى خاندان عترت بى نظير است . عزيزان عترت در توان فرساترين موقعيت به شهادت مى رسند. بازماندگان آنان يك عده زنان و كودكان بى پناهند ، كه در يك بيابان سوزان گرفتار دشمن خشن شده اند. مصيبت بسيار توان زا و بى بديل است ! چگونه انديشه و پايدارى را بايد كه اين گونه مصيبت ها را تحمل نمايد؟! كدامين انديشه بالنده است كه اين مصيبت ها را زيبا ببيند.

انديشه بالنده زينب عليها السلام

انديشه بالنده زينب عليها السلام

كدامين زانوى سترگ است كه در برابر اين فشارهاى متراكم خم نشود.

ارى انديشه علوى و سترگى فاطمى كه در فرزندان آنان زينب و كلثوم وديعه نهاده اينك بالنده و شكوفا مى شود. مصيبت بسيار بزرگ و رسالت بسيار با عظمت ، ليكن عظمت زينب و كلثوم از اين ها فراتر است . زينب ان گونه صبر جميل مستقر ساخته و شكيباست كه اين همه داغ جانسوز را به جان مى خرد. ليكن چون در راه خدا و براى استقرار دين خداست خم به ابرو نمى آورد. و اصولا اين ها را در راه خدا جز زيبايى و نيكى چيز ديگر نمى بيند. مصيبتى كه اين بانوى بزرگوار عقيله بنى هاشم تحمل مى نمايد نمونه ندارد. ليكن انديشه انگونه بالنده و شفاف است و ان گونه عرشى مى انديشد كه اين مصايب را با اغوش باز استقبال مى كند. صبر و تحمل مى نمايد كه گريبان چاك نمى كند. مويه پرنيان نمى كند و از كودكان همراهان مراقبت مى نمايد و به آنان استوارى مى اموزد تا فرصت ها پديدار شود. زبان على در كامش گشوده شود و ان گونه بنى اميه را رسوا سازد كه همگان را به خاك ذلت فرو نشاند.

انديشه بالنده زينب عليها السلام

زينب در انديشه انگونه بالنده است كه اين همه مصيبت را تحمل نمود وقتى فرزند نابكار در مجلس جشنش سخن فتح و پيروزى حزب عثمانيه را پيش كشيد و سخن مصيبت ها اهل بيت به ميان آورد و از وى پرسيد: رفتار خدا را در مورد برادرت چگونه ديدى ، ان گونه پاسخ شفاف و بالنده شنيد كه تا گوش شنوايى در كار باشد بالندگى دارد در برابر وى فرمود من جز زيبايى چيزى نديديم مارايت الا جميلا.

انديشه تا كجا بالنده عرشى است و تا كجا پيش رفته است كه اين همه مصيبت را اين گونه زيبا مى بيند. اين انديشه و اين ايمان اين گونه مصيبت را بر خويش هموار مى سازد كه ما رايت الا جميلا بر زبان جارى مى شود. كه اينان يادگاران على و فاطمه اند، وارثان انديشه تابناك على و سترگى فاطمه اند.

انديشه بالنده زينب عليها السلام

منبع: کتاب امام حسين (ع ) الگوى زندگى – جلد 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا