دسته‌بندی نشده

امکانات و مشخصات فنی خودوری فردا sx5 یا دانگ فنگ X5

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، جدیدترین محصول چینی بازار ایران،= شاسی بلند دانگ فنگ X5 است. خودروسازی فردا این کراس اور را با نام SX5 و قیمتی درحدود ۶۰۰ میلیون تومان پیش فروش می کند.

خودروسازی فردا از معدود شرکت های مونتاژکار محصولات چینی است که با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، وارد مرحله جدیدی از فعالیت تجاری شده است. هنوز هیچ یک از تولیدات این شرکت به تعداد زیاد در خیابان ها دیده نمی شود؛ اما پیش فروش برای تحویل شصت روزه شاسی بلند دانگ فنگ SX5 آغاز شده است.

ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمی توان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقه بندی کرد. بی وای دی، چری، جیلی (امگرند)، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهم ترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکت های کوچک تر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش می کنند تا با تولید محصولات ارزان تر و امکانات جالب، به فعالیت و رشد ادامه دهند.

در بازار ایران، برند دانگ فنگ با هاچ بک H30 کراس شناخته می شود که پیش تر ایران خودرو عرضه می کرد. این محصول زمانی که ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت، در کانون توجه مردم قرار گرفت و از نظر استهلاک و هزینه نگه داری، عملکردی نسبتا رضایت بخش داشت. به تازگی، گروه خودروسازی بهمن نیز به مشتریان دانگ فنگ اضافه شده است و کراس اوری اسپرت با نام دیگنیتی را برای فروش در ایران آماده می کند.

تصویر
طراحی ظاهری فردا sx5

مشخصات فنی فردا sx5

فردا اس ایکس ۵ در بازار چین با دو نوع پیشرانه ۴سیلندر تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری و نمونه دولیتری عرضه شده است. متاسفانه شرکت ایرانی، موتور ضعیف تر ۱.۶ لیتری را برای عرضه به بازار داخل در نظر گرفته و این در حالی است که پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری انتخاب چندان مناسبی برای یک کراس اوور شهری نسبتا خوش هیبت مانند فردا SX5 به نظر نمی رسد.

در هر حال، موتور ۱.۶ لیتری فردا sx5 که با کد شناسایی 4A92 تحت لیسانس میتسوبیشی تولید می شود؛ از توانایی تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز حدود ۱۵۱ نیوتن متر برآورد شده است که در دور موتور rpm۴۰۰۰ به دست خواهد آمد. این میزان نیرو از طریق یک گیربکس CVT شش دنده شبیه سازی شده تیپ ترونیک به سوی چرخ ها روانه خواهد شد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفرتاصد این مدل از سوی گروه خودروسازی فردا منتشر نشده است؛ اما منابع چینی، بیشینه سرعت SX5 را حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده اند؛ هم چنین، نتوانستیم به داده های رسمی و معتبر پیرامون شتاب این خودرو در منابع چینی یا داخلی دست پیدا کنیم؛ اما با توجه به وزن ۱۳۵۰ کیلوگرمی این خودرو و نیز میزان قوای فنی پیشرانه تنفس طبیعی آن، می توان حدس زد که این کراس اوور چینی، احتمالا به زمانی بیش از ۱۳ ثانیه جهت انجام فرآیند شتاب گیری صفرتاصد نیاز خواهد داشت.

تصویر
طراحی ظاهری فردا sx5

به طور کلی، نباید انتظار چالاکی بالایی را از این کراس اوور خانوادگی داشته باشید؛ به ویژه که ماهیت گیربکس های CVT چندان تطابقی با عملکردهای مهیج و پرشتاب ندارند. در نهایت، باید گفت که این خودرو از توانایی فنی متقاعدکننده ای در برطرف کردن احتیاجات خانواده ها بهره می برد؛ اما مشتریان جوان تر که به دنبال هیجان و لذت بیشتر در رانندگی هستند، به احتمال قوی نباید به سراغ فردا اس ایکس ۵ بروند و بهتر است خانه آمال خود را در محلی دیگر بجویند. با مطالعه جدول زیر، می توانید به اطلاعات و جزییات کامل مشخصات فنی فردا SX5 دست پیدا کنید:

مدل خودرو

فردا SX5

پیشرانه

چهارسیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور

1.6 لیتر

حداکثر قدرت

123 اسب بخار

حداکثر گشتاور

151 نیوتن متر

گیربکس

اتوماتیک cvt شش سرعته تیپ ترونیک

مصرف سوخت(ترکیبی)

7.3 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفرتاصد

13ثانیه (تقریبی)

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

آپشن ها و امکانات رفاهی فردا ‏SX5

درون کابین این کراس اوور جذاب، با نوعی طراحی پخته در ناحیه داشبورد، فرمان و سایر ادوات مواجه خواهید شد که رگه هایی از نمای داخلی برخی محصولات فولکس واگن را نیز به نمایش می گذارد. وجود تجهیزاتی هم چون نمایش گر لمسی ایستاده در بالای داشبورد، پنل تهویه مطبوع اتوماتیک، دکمه های کنترل روی فرمان و… شِمایی از یک فضای داخلی نسبتا به روز را در برابر کاربران به نمایش خواهد گذاشت.

فردا اس ایکس 5 تنها در قالب یک تیپ مهمان بازار ایران شده است که در ادامه مطلب، می توانید با نگاه به جدول زیر اطلاعاتی جامع پیرامون تمامی تجهیزات و آپشن های رفاهی این خودرو کسب کنید:

مدل خودرو

فردا SX5

چراغ

چراغ LED در جلو و عقب، د ی لایت، اتولایت، چراغ بدرقه، نورپردازی مجزای سرنشینان، چراغ راهنمای تعویض لاین

سیستم های مالتی مدیا

سیستم صوتی با بلندگوهای جلو و عقب و پورت USB، نمایش گر صفحه کیلومتر

رینگ

215*65 R17 – رینگ آلومینومی اسپرت

صفحه نمایش

لمسی 8 اینچی

آینه

آینه های جانبی تاشونده برقی

سیستم هشداردهنده

سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر

تهویه مطبوع

الکتریکی با فیلتر مجزا

صندلی

صندلی چرمی دورنگ با طراحی اسپرت، ایزوفیکس صندلی

شیشه

شیشه های برقی، سانروف برقی

سایر امکانات

کروزکنترل، دوربین عقب با خطوط پارک ، برق 12 ولت، دوربین عقب، فرمان برقی با دکمه کنترل، باربند سقفی

ایمنی فردا اس ایکس ۵

متاسفانه نتوانستیم هیچ گونه داده معتبری پیرامون نتایج تست و آزمون های ایمنی سنجی دانگ فنگ x5 در موسسات چینی یا اروپایی بیابیم؛ اما ازآن جاکه گفته می شود این خودرو بر پلتفرم برخی مدل های قدیمی تر رنو نیسان نظیر مدل قشقایی توسعه یافته است، بنابراین احتمالا استحکام شاسی خودرو چندان ناامیدکننده نخواهد بود. از سوی دیگر، شرکت خودروسازی فردا در بخش کیسه های هوا، به حداقل ها رضایت داده و تنها دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو در نظر گرفته است که این مورد به ویژه در مقایسه با کراس اوورهای روز چینی موجود در بازار، چندان موردپسند مشتریان واقع نخواهد شد.

در مجموع، باید اظهار داشت که گرچه نمی توان به طور دقیق در مورد ایمنی کراس اوور فردا SX5 اظهارنظر کرد، اما ظاهرا با یک محصول متوسط از نظر ایمنی مواجه هستیم . در جدول زیر، به کلیه تجهیزات ایمنی فردا SX5 اشاره شده است:

مدل خودرو

فردا SX5

تجهیزات ایمنی و حفاظت

قفل مرکزی، قفل خودکار حین حرکت، سیستم ایمنی فرمان حین تصادف، ایزوفیکس

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو

سیستم ترمز و پایداری

ترمز ABS ،EBD ،TCS ،ASR، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا