دسته‌بندی نشده

استیو بالمر: زندگینامه استیو بالمر + ۳ توصیه او برای موفقیت

مجله دلگرم | استیو بالمر یکی از شناخته شده ترین مدیران عرصه ی تکنولوژی می باشد که به سبب سابقه ی کاری طولانی در کمپانی مایکروسافت، در سطح جهان شناخته شده می باشد. استیو بالمر علاوه بر کار در مجموعه ی مایکروسافت ریاست هیات های مختلف تکنولوژی را در کشورهای مختلف بر عهده داشته است و همواره جزو افراد اصلی جشنواره های مربوط به دنیایی فناوری در جهان بوده است. استیو بالمر هم چنین در جمع ثروتمندترین افراد جهان نیز قرار گرفته است. به طوری که ثروت او بر طبق اطلاعات مجله ی فوربس در پایان سال 2013 میلادی، چیزی در حدود 15.2 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

دوستان عزیز با ما در این مقاله همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی به زندگی نامه استیو بالمر این بزرگمرد فعال در دنیای تکنولوژی داشته باشیم.

استیو بالمر کیست؟

بیوگرافی استیو بالمر (steve ballmer)

استیو آنتونی بالمر در ۲۴ مارچ ۱۹۵۶ در شهر دیترویت آمریکا به دنیا آمد. پدرش سوییسی بود و در شرکت فورد موتورز سمت مدیریتی داشت. مادرش اما اصالتا اهل بلاروس بود. بالمر در خانواده‌ای با وضع مالی مناسب بزرگ شد. در ۱۹۷۳ در دوره‌های آمادگی و مهندسی دانشگاه لاورنس شرکت کرد. مدرک متوسطه‌اش را از دبیرستان خصوصی دیترویت گرفت. استیو علاقه‌ی زیادی به ریاضیات داشت و در امتحانات سراسری، بالاترین نمره را در این درس گرفت؛ درنهایت هم موفق به دریافت بورس تحصیلی برای دانشگاه شد. بالمر در حال حاضر عضو هیات امنای همان دبیرستانی است که خود در آن‌جا تحصیل کرده.

با بورسی که داشت به دانشگاه هاروارد رفت و با درجه‌ی عالی در رشته‌ی «ریاضیات کاربردی و اقتصاد» لیسانس گرفت. او در دانشگاه مدیر تیم راگبی دانشجویی هاروارد شد و هم‌زمان در روزنامه کار می‌کرد. از قضای روزگار اتاقش در خوابگاه، طبقه‌ی پایین اتاق «بیل گیتس» (‌Bill Gates) بود. هر سال در هاروارد یک مسابقه‌ی ریاضیات در میان دانشجویان علاقه‌مند برگزار می‌شد که حامی آن انجمن ریاضیات آمریکا بود. استیو بالمر جزو بالاترین رتبه‌ها در آن مسابقه شد، حتی بالاتر از بیل گیتس!

بعد از دانشگاه دو سالی در شرکت بزرگ «پرکتل اند گمبل» (Procter & Gamble) کار کرد. در آن‌جا دستیار مدیر تولید بود. یکی دیگر از اتفاقات جالب توجه در طول حضور بالمر در این شرکت، همکار شدنش با «جفری ایملت» (Jeffrey R. Immelt) بود که بعدا مدیر عامل شرکت جنرال الکتریک شد. برای ادامه تحصیل به دانشگاه تجارت استنفورد رفت اما آن را به اتمام نرساند و در ۱۹۸۰ درس را نیمه‌کاره گذاشت و برای هم‌کاری با بیل گیتس راهی مایکروسافت شد.

نخستین روز فعالیت در مایکروسافت

بیل گیتس رفیق دوران دانشگاه استیو بالمر به سبب اطمینانی که به او داشت یک سمت بسیار مهم را در همان آغاز کار به استیو داد. بدین ترتیب نخستین روز کاری استیو بالمر مصادف بود با مدیریت او در بخش تجاری کمپانی مایکروسافت و شروع روزهای خوب او برای این کمپانی و هم چنین خودش. وی مراتب و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کرد و به همین ترتیب در سال 2000 میلادی، به یکی از مهم ترین پست های شرکت مایکروسافت که مدیر اجرایی بود دست پیدا کرد. در آن سال ها مایکروسافت در دسته پرسودترین کمپانی های دنیا قرار داشت و به همین دلیل استیو نیز از حقوق بسیار بالایی در این مجموعه برخوردار بود.

استیو بالمر جزو معدود افراد شاغل در مایکروسافت می باشد که تقریبا کار در همه ی زیر مجموعه های این شرکت را تجربه کرده است. مدیریت بخش های مختلفی چون سیستم عامل، عملیات، بخش فروش و خدمات پس از فروش از جمله بخش های کمپانی مایکروسافت می باشد که استیو بالمر به عنوان مدیر اصلی در آنجا فعالیت می کرده است. همین پله پله طی کردن مدارج و رتبه های این کمپانی باعث شد تا بیل گیتس از بالمر به عنوان یکی از افرادی که در تبدیل این کمپانی به شرکت فعلی نقش داشته است، یاد کند.

استیو بالمر

شخصیت استیو بالمر

بالمر به شخصیت پرشور و هیجان‌اش مشهور است و با همین روحیه به کارمندان و شرکای شرکت انگیزه می‌داد. اجراهای آتشین او در مراسم‌های مختلف مایکروسافت همیشه سوژه‌ی رسانه‌ها بود و ویدیوهایش در اینترنت دست‌به‌دست می‌شد.

یکی از بارزترین آن‌ها به همایش توسعه‌دهندگان ویندوز ۲۰۰۰ مربوط می‌شود که در آن با تکرار کلمه «دولوپرز» (توسعه‌دهندگان)، جمعیت را به وجد می‌آورد.

در مراسم MIX 08 که در سال ۲۰۰۸ میلادی برگزار شد طی یک مصاحبه پرسش و پاسخ با «گای کاوازاکی» یکی از حضار از بالمر خواست مثل کاری که در هشت سال پیش در همایش توسعه‌دهندگان کرد این بار با کلمه «وب دولوپرز (توسعه‌دهندگان وب)» انجام دهد.

او هم در جواب گفت: «… من برای این کارها همیشه آماده‌ام… پس می‌خواهی این را بشنوی وب دولوپرز، وب دولوپرز …» بعد هم همه تشویقش کردند.

روابط با بیل گیتس

بنابر گزارش وال‌ استریت ژورنال در اوایل دوران انتقال قدرت (۲۰۰۰) از بیل گیتس به بالمر تنش‌هایی بین آن‌ها وجود داشت. به گفته‌ی شاهدان حتی یک بار وقتی گیتس با عصبانیت زیاد در یکی از جلسات حضور یافت بین او و بالمر مشاجره‌ی لفظی شدیدی در گرفت؛ در این جلسه گیتس از عملکرد برخی کارکنان ناراضی بود و بالمر از کارمندان دفاع کرد. ظاهرا بعدا از این اتفاق بالمر از کرده‌ی خود پشیمان می‌شود و بعد از رفتن بیل گیتس می‌گوید: «من قرار نیست سر هر چیزی به او نیاز داشته باشم؛ روال کار همین است؛ بله از او استفاده می‌کنم ولی به او نیازی ندارم» ظاهرا به‌خاطر کنار گذاشتن بالمر از مدیر عاملی مایکروسافت (بالمر، گیتس را پشت این مساله می‌دانست) این‌دو دیگر با هم صحبت نمی‌کنند.

بازنشستگی استیو بالمر

هرچند بالمر در سال ۲۰۰۸ اعلام کرده بود یک دهه دیگر هم در مسند رهبری مایکروسافت خواهد ماند. اما ناگزیر در ۲۰۱۳ و بعد از ضررهای زیادی که شرکت سر خرید بخش‌های خدمات و محصولات نوکیا و همچنین نسل اول تبلت‌های سرفیس متحمل شده بود استعفا داد. بعد از استعفای او ارزش سهام مایکروسافت به شرایط قبل از سقوط بازگشت.

او پس از کناره‌گیری‌‌اش اعتراف کرد از این‌که در دهه‌ی اول ۲۰۰۰ میلادی به ویندوز موبایل توجه کافی نکرده و باعث شده مایکروسافت جایگاه بسیار ناامیدکننده‌ای در این حوزه داشته باشد پشیمان است.

بالمر برای آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۳ در جلسه‌ی مدیران شرکت کرد و نهایتا در آگوست ۲۰۱۴ از هیات مدیره هم خارج شد و به روابط فعال خود با مایکروسافت خاتمه داد. او عاشق مایکروسافت بود و به قول خودش مایکروسافت پسر چهارم‌اش بود؛ جدایی این پدر و فرزند هم در نوع خود جالب بود.

استیو بالمر

ثروت استو بالمر

بالمر دومین نفر بعد از «روبرتو گوزوتا» است که بر پایه‌ی دریافت سهام شرکت به عنوان کارمند به عوض بخشی از حقوق و مزایا به یک میلیاردر در آمریکا بدل می‌شود. بالمر بر اساس آمار مجله معتبر فوربز با ۲۲.۲ میلیارد دلار ۳۵مین ثروتمند دنیا است. او در سال ۲۰۰۹ در سمت مدیر عامل مایکروسافت در مجموع ۱.۲۷۶.۶۲۷ دلار دریافت کرد که ۶۶۵.۸۳۳ دلار آن حقوق پایه، ۶۰۰ هزار دلار دیگر پاداش نقدی و ۱۰۷۹۴ دلار هم مزایای دیگر بود.

زندگی خصوصی استیو بالمر

استیو بالمر در سال 1990 میلادی، با کانی اسنایدر که بعد ها جزو کارمندان کمپانی مایکروسافت شد، ازدواج کرد. این دو با یکدیگر صاحب سه فرزند می باشند و خوشبختانه زندگی مشترکشان با هم تا الان موفقیت آمیز بوده است.

جوایز و افتخارات استیو بالمر

جالب است بدانید که استیو بالمر جزو معدود آمریکایی هایی می باشد که موفق شده است نشان لژیون دنور را که بالاترین نشان افتخار فرانسه می باشد دریافت کند. دریافت این نشان، بالمر را در گروه پر افتخارترین روسای کمپانی مایکروسافت قرار داده و بر شهرت او افزوده است.

نصیحت هایی که استیو بالمر برای دانشجویان دانشگاه واشینگتون

۱. فرصت ها را غنیمت بشمارید

بالمر اعتقاد دارد ” تاریخ فارق التحصیلی شما بهترین زمان برای ورود به بازار کار است.” بالمر معتقد است دنیای تکنولوژی به افکار جدید در هر زمانی نیازمند است زیرا نیاز به تغییر دارد. ” فرصت! فرصت! فرصت!… منتظر تو است.

بیرون برو و بدستش بیار. ”از این نترسید که شاید انتخاب اشتباهی کرده باشید. زیرا شما میدانید زمانی که انتخاب اشتباهی کنید چکار باید انجام دهید؟ میگذارید زمین و یک انتخاب دیگه برمیدارید.”

۲. دیدگاه اختصاصی برای خودتان داشته باشید

فرصت ها به اندازه کافی وجود دارند اما این نگرش و دیدگاه افراد است که چه استفاده ای از فرصت ها ببرند. بعضی ها آنها را رها میکنند، بعضی ها آنها را جدی نمیگیرند و بعضی دیگر توسط همان فرصت ها زندگیشان را متحول میکنند. “بعضی اوقات دیدگاه و طرز فکر شما دلیل دیدن و یا خلق فرصت ها خواهد بود و بعضی مواقع دیگر فرصت هایی که انتخاب کردید دلیل بدست آوردن دیدگاه جدید برای شما خواهند بود.”

۳. سرسخت باشید

سرسخت یعنی پایدار باشید ، بلند مدت فکر کنید ، مصمم باشید… شما قرار است صبور و کوشا و سرسخت باشید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

بالمر معتقد است : “فرصت به معنی بدست آوردن چیزی است که ندارید اما میخواهید داشته باشید، فرصت یعنی داشتن یک دیدگاه. اما داشتن دیدگاه نیازمند مصمم و صبور بودن است. فکر نکنید هرآنچه را بخواهید سریعا بدست خواهید آورد! شما هرچقدر هم اشتیاق داشته باشید باید صبر و پافشاری کنید همچنین دید بلند مدت. ”

و در آخر: “زندگی تماما جستجوی چالش ها است جستجو برای فرصت ها هیچوقت متوقف نخواهد شد! … تمام فرصت هایی که بدنبالشان هستید در برابرتان هستند ،اگر نمیتوانید آنها را ببینید نیازمنددیدگاه جدیدی هستید. “

بیشتر بخوانید:

بیل گیتس را بیشتر بشناسید.

ارزش سهام مایکروسافت تاریخی شد

۱۰ راز از اپل و استیوجابز که تا به حال آن را نشنیده اید!!!


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا