دسته‌بندی نشده

استخر شیطان : مکانی ترسناک در آفریقا + تصاویر

استخر شیطان، ترسناک ترین استخر دنیا

اگر چنانچه اهل سفرهای توام با هیجان و دلهره هستید پس سفر به زیمباوه و بازدید از استخر شیطان در آفریقا را نیز حتما در اولویت خود قرار دهید.
این استخر وحشتناک در رودخانه زامبزی قرار دارد که در واقع مرز بین دو کشور زیمباوه و زامبیا می باشد. به لحاظ جغرافیایی نیز این استخر دقیقا در وسط مرز قرار داشته اما به لحاظ فاصله رسیدن به آن از طرف زیمباوه بسیار آسانتر است.

شنا در لبه این استخر وحشتناک که با خطر سقوط از آبشار ویکتوریا با ارتفاع 108 متری نیز همراه است، جرات زیاد می طلبد و فقط عاشقان ماجراجویی و سفرهای پر ریسک از عهده این کار برمی آیند.

شنا در استخر شیطان در آفریقا

بی تردید استخر شیطان در آفریقا جزء مخوف ترین و دهشتناک ترین استخرهایی است که در دنیا دیده اید. چراکه شما با شنا کردن در لبه این استخر در واقع ریسک پرت شدن از آبشار ویکتوریا با ارتفاع 108 متری را به جان می خرید. علاوه بر این استخر مذکور زیستگاه حیوانات وحشی مثل کروکودیل ها نیز می باشد و این امر نیز ریسک شنا در استخر شیطان را دو چندان می کند.

استخر شیطان

بنابراین گردشگران خارجی برای شنا در این استخر ترسناک و دلهره آمیز حتما بایستی از راهنمائی های لیدرهای تور محلی بهره گیرند. پس نباید فکر کنید که سفر به استخر شیطان و شنا در آبهای آن حتی با وجود داشتن راهنمای محلی امن است. در یک جمله می توان گفت که شما با شنا در استخر شیطان در آفریقا خود را وارد پرمخاطره ترین و هیجان انگیزترین لحاظ زندگی خود می کنید.
این ریسکی است که شما در قبال آن از اوج هیجان و لذت نیز برخوردار می شوید.

تور آبشار ویکتوریای استخر شیطان

به دلیل عدم آشنایی گردشگران خارجی با محیط استخر شیطان و خطرات و ریسک های موجود در آب های رودخانه زامبزی از جمله عمق زیاد برخی نقاط رودخانه، وجود کروکودیل و یا حیوانات وحشی دیگر گردش انفرادی در این منطقه توصیه نمی شود. به همین دلیل، بازدید در قالب تور آبشار ویکتوریای استخر شیطان در بین گردشگران خارجی طرفداران زیادی دارد.
معمولا هم راهنمای اصلی این تورها نیز از مردمان محلی منطقه بوده که از امکانات و تجهیزات لازم برای مدیریت این تور برخوردارند. اما خود تور استخر شیطان از محلی به نام محل ناهار یا Launch Site شروع می شود.

محل مذکور در امتداد سواحل رودخانه زامبزی بین هتل رویال لوینگستون و شهر لوینگستون واقع شده است. اما برای همراهی با این تور و لذت بردن از یک سفر هیجانی و ترسناک در میان استخز شیطان لازم است تا وسایل و تجهیزات مناسبی هم بهمراه داشته باشید. این تجهیزات عبارتند از:

  • لباس تعویضی
  • کفش های شنا
  • مقداری پول نقد
  • پاسپورت معتبر
  • دوربین و یا موبایل
  • محافظ گوشی ضد آب
  • ضد آفتاب
  • کوله پشتی
  • بطری آب و کمی غذا
  • حوله
  • و صد البته جرات!!

مطمئن شوید که جرات رفتن به استخر شیطان در آفریقا را دارید. چراکه شما برای رفتن به لبه آبشار عظیم ویکتوریا حتما باید جرات به خرج دهید و در یک کلمه اهل ریسک باشید!

استخر شیطان کجاست؟

مسیر دسترسی به استخر شیطان در آفریقا

سالانه هزاران گردشگر و جهانگرد از سراسر جهان برای دین یکی از مکان های حیرت انگیز اما بسیار وحشتناک یعنی استخر شیطان در آفریقا عازم قاره آفریقا و کشور زیمباوه می شوند. اما سوال اینجاست که مسیر رسیدن به این استخر از کجا برای مسافران فراهم می باشد؟

برای رسیدن به آبشارهای ویکتوریای استخر شیطان، شما ابتداء بایستی به این ناحیه در جنوب آفریقا سفر کنید و برای انجام این سفر نیز بایستی از قبل بلیط هواپیما به مقصد کشور زیمباوه یا زامبیا را تهیه نمائید . برای این منظور نیز شما می توانید از دو مسیر متفاوت زیر استفاده کنید تا به استخر شیطان برسید:

دو مسیر متفاوت به استخر شیطان در آفریقا

در حقیقت، استخر وحشتناک شیطان در رودخانه زامبزی قرار دارد که مرز بین دو کشور زیمباوه و زامبیا نیز محسوب می شود. به لحاظ جغرافیایی نیز این استخر دقیقا در وسط مرز قرار داشته اما به لحاظ بعد فاصله، رسیدن به آن از طرف زیمباوه بسیار آسانتر است. با اینکه هر دو کشور زیمباوه و زامبیا جزء امن ترین کشورهای قاره آفریقا محسوب می شوند اما در مقایسه این دو کشور باهم، زامبیا امن تر از زیمباوه است و این نکته مهمی در سفر به آفریقا و دیدن انواع جاذبه های طبیعی آن از جمله استخر شیطان می باشد.

شرایط ویزای مسافرتی آفریقا و بازدید از استخر شیطان

ابتداء باید بدانید که دسترسی به استخر شیطان تنها از طرف زیمباوه آبشار ویکتوریا امکان پذیر است. با این حال در صورت اقامت در زیمباوه، ورود یک روزه به زامبیا جهت دیدن استخر شیطان خیلی آسان است. برای اینکار شما نیازمند اخذ ویزای ورود به کشور زامبیا هستید که به ویزای مسافر یک روزه زامبیا معروف بوده و هزینه آن فعلا حدود 20$ (دلار) می باشد.

سفر به استخر شیطان

البته ویزای خود کشور زیمباوه از نوع ویزای توریستی دوبل اینترای یا دوبار عبور با هزینه 45$ (دلار) می باشد که داشتن آن برای ورود و خروج از این کشور الزامی است. بنابراین کل هزینه ویزایی شما برای اقامت در زیمباوه و سفر یک روزه به زامبیا جمعا حدود 65$ (دلار) می شود. در تصویر زیر می توان با انواع روش های اخذ ویزا جهت ورود و خروج به زیمباوه و زامبیا و بازدید از استخر شیطان آشنا شد:

انواع روش های اخذ ویزا جهت ورود و خروج به زیمباوه و زامبیا

علاوه بر روش فوق که روش متداول اخذ ویزای زیمباوه و زامبیا محسوب می شود، روش دیگری نیز وجود دارد که با نام تک ویزای KAZA معروف بوده و اجازه سفر بین زیمباوه و زامبیا را به مدت 30 روز برای گردشگران خارجی فراهم می کند. این نوع ویزا گزینه ویزایی بسیار ایده عالی برای گردشگران است چراکه اولا هزینه این نوع ویزا 10$ (دلار) کمتر از روش قبلی است و در ثانی روند ادارای اخذ این ویزا نیز آسانتر از روش قبلی است.

منبع : وبلاگ سفیران سفر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا