دسته‌بندی نشده

از هزینه های سفر به سوئیس و جاذبه های بهشتی آن بدانید

راهنمای سفر به سوئیس

سوئیس با توجه به زیبایی ها و متقاضیان بسیارش سرزمین گرانی است گردشگر باید با اتخاذ تدابیری مثل خودکفایی در آشپزی، خدمت رسانی به خود و پیاده روی پولش را به خوبی مدیریت کند. شلوغ ترین ماه‌های توریستی سال در سوئیس ماه‌های جولای و آگوست هستند. طبیعی ست که طبق اصل اقتصادی عرضه و تقاضا، در این ماه‌ها قیمت بلیط هواپیما و هزینه ی اقامت و دیگر هزینه های مربوط به اقلام مورد تقاضای گردشگران گران باشد. برای گردشگرانی که دغدغه جیب شان را دارند بهتر است یا در تابستان به سوئیس سفر نکنند یا اگر می خواهند تابستان در سوئیس باشند پیش از شروع تابستان یا بلافاصله پس از پایان تابستان به سوئیس سفر کنند.

همچنین به علت اینکه در سوئیس خدمات بهداشتی رایگان وجود ندارد و هزینه‌ها ی درمان نیز بالاست توصیه می‌کنیم که در سفر به سوئیس حتماً بیمه سلامت به همراه داشته باشید. توجه کنید که یکی از شرایط دریافت ویزای سوئیس داشتن بیمه سفر است. لباس و کفش و دیگر وسایل شخصی مورد نیاز را نیز تا جایی که چمدانتان را زیادی سنگین نمی کند از ایران تهیه کنید.

واحد پول سوئیس فرانک است. در بسیاری از مغازه های سوئیس یورو هم پذیرفته می شود ولی توصیه می‌کنیم همواره مقداری فرانک سوئیس را همراه داشته باشید.

هزینه اخذ ویزا و قیمت بلیط سوئیس

هزینه ی اخذ ویزای سوئیس حدوداً 60 یورو می باشد که باید به ریال پرداخت شود. قیمت بلیط هواپیما از ایران به سوئیس با توجه به نوع هواپیما و مسافت مبدا تا مقصد متفاوت است. این قیمت‌ها برای برخی شهرهای سوئیس به شرح زیر است.

  • ژنو: حدوداً بین 1/3 تا 4/8 میلیون تومان
  • بازل: حدوداً بین 1/3 تا 3/2 میلیون تومان
  • زوریخ: حدوداً بین 1/3 تا 3/2 میلیون تومان
  • برن: حدوداً بین 8/9 تا 18 میلیون تومان

طبیعت

هزینه حمل و نقل در سوئیس

هزینه ی حمل و نقل در سوئیس بالاست مگر اینکه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و از میزان آن بکاهید. برای نمونه هزینه‌ی استفاده از وسایل نقلیه درون شهری در شهر زوریخ که گرانترین شهر سوئیس است به شرح زیر می باشد:

  • قطار اکسپرس از فرودگاه تا مرکز شهر 6/5 فرانک
  • تراموا، قطار/ اتوبوس 2/5 تا 4 فرانک
  • تاکسی برای هر 3 کیلومتر حدوداً 20 فرانک
  • تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر حدوداً 7 فرانک
  • کارت سفر یا STP بیست و چهار ساعته برای حمل و نقل عمومی حدوداً 7 فرانک.
  • سفر با یک قطار بین شهری مثلاً از شهر برن به شهر ژنو حدوداً 2 ساعت زمان می برد و 50 فرانک سوئیس هزینه در بر دارد.

از آنجاییکه سوئیس کشور گرانی است و در نتیجه، هزینه ی حمل و نقل آن نیز گران است توصیه می شود برای رفت و آمد در سوئیس تا جایی که امکان دارد از پیاده روی یا کارت STP که یک کارت مسافرتی ارزان برای حمل و نقل درون شهریست استفاده کنید. اگر زمان سفرتان به سوئیس بیش از دو روز است برای پس انداز پولتان از کارت STP اسفاده کنید. با داشتن STP می توانید از هر نوع وسیله ی نقلیه ی عمومی استفاده کنید و از تخفیف های مرتبط با آن و دیگر مزایای این کارت بهره ببرید.از مزایای STP این است که اگر این کارت را دارا باشید می توانید به طور رایگان از بسیاری موزه ها و دیگر جاذبه های سوئیس دیدن کنید.

هزینه اقامت در سوئیس

سوئیس اگر بهشت سیاره زمین است بدیهی ست که هزینه‌ هتل‌هایش، بویژه در شهرهای بزرگ بالا باشد. این هزینه‌ها با توجه به کلاس هر هتلی و امکانات آن متفاوت است. برای نمونه در زیر متوسط هزینه ی یک شب اقامت در هتل‌های شهر زوریخ را می آوریم.

  • یک ستاره 90 فرانک
  • دو ستاره 130 فرانک
  • سه ستاره 170 فرانک
  • چهار ستاره 230 فرانک
  • پنج ستاره 390 فرانک

هزینه ی اقامت در خوابگاه شهرهای کوچک سوئیس برای هر شب معمولاً 30 فرانک سوئیس ولی در شهرهای بزرگ 50 فرانک است. معمولاً هزینه ی یک اتاق دونفره برای هر شب حدوداً 100 فرانک سوویس است که در کنار آن wifi و صبحانهی رایگان هم داده می‌شود. برای کاستن از هزینه مسکن در سوئیس می توانید به جای هتل های مجلل و گران از شانس های دیگری مثل مهمانسرای جوان (youth hostels)، خانه های خصوصی، آپارتمانهای اجاره ای، جاهایی موسوم به B and B استفاده کنند. اگر به زندگی روستایی و فرهنگ آنها علاقه مندید می‌توانید منزلی را در یک روستا اجاره کنید و از غذاهای روستایی سرزمین سوئیس هم بهره ببرید.

سوئیس

هزینه خورد و خوراک در سوئیس

در سوئیس هزینه خوراک نیز بالاست. معروف است که ژنو و زوریخ در شمار گرانترین شهرهای دنیا می باشند. شما اگر بخواهید در یک کافه معمولی یک قهوه ی ساده و بدون مخلفات مصرف کنید باید حدود 8 فرانک سوئیس هزینه کنید. صرف یک ناهار معمولی در یک رستوران معمولی حدود 20 فرانک سوئیس و شام آن حدود 40 فرانک هزینه در بر دارد. روی‌هم رفته قیمت یک وعده غذای ارزان سوئیس حدوداً 20 فرانک سوئیس می باشد.

جاذبه های گردشگری سوئیس

۱. دریاچه‌ ژنو در سوئیس

دریاچه‌ی ژنو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپاست و زیبایی مسحورکننده‌ای دارد. از کرانه‌های غربی این دریاچه در ژنو تا کرانه‌های شرقی آن در مونترو چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آلپ پیش‌روی‌تان خواهد بود که انعکاس شکوهمندش هم در آب‌های آرام دریاچه پیداست.

۲. مجسمه‌ شیر لوسِرن در سوئیس

در سال ۱۹۷۲، گارد سوئیس، طی انقلاب فرانسه قتل‌عام شدند. چند دهه‌ی بعد، لوکاس آهورن این مجسمه‌ی غم‌انگیز را که طراحی بِرتِل توروالدسِن، مجسمه‌ساز دانمارکی، بود روی تخته‌سنگی در خارج از شهر لوسرن حجاری کرد. این مجسمه‌ی نمادین، شیری را در واپسین لحظات کشمکش با مرگ نشان می‌دهد.

۳. گذرگاه سنت برنارد در سوئیس

گذرگاه سِنت برنارد قدیمی‌ترین گذرگاه آلپ غربی و سومین گذرگاه مرتفع سوئیس است. در مرتفع‌ترین قسمت جاده مهمان‌سرای سنت برنارد قرار دارد؛ همان جایی که سگ‌های نجات سنت برنارد به‌شهرت رسیدند. سنت برنارد نژادی از سگ‌های کاری بزرگ‌جثه‌ای است که در گذرگاه سنت برنارد برای عملیات نجات تربیت می‌شدند.

برن

۴. شهر قدیمی برن سوئیس
فقط کافی است در شهر قدیمی بِرن قدم بزنید تا بتوانید تاریخ شهر را با دیدن گذرگاه‌های طاقی قرن پانزدهمی و آب‌نماهای رنسانسی قرن شانزدهمی از نزدیک حس کنید.

۵. راه آهن ریشن سوئیس

این راه‌آهن ریشِن سوئیس را از میان کوه‌های گرابوندِن به ایتالیا وصل می‌کند و از شاهکارهای مهندسی سوئیس در یکی از خوش‌عکس‌ترین مناطق کشور است. این راه‌آهن معروف ۱۳۰ کیلومتر طول دارد و در مسیرش از ۱۹۶ پل و ۵۵ تونل عبور می‌کند. پل پیچ‌دار لَندواسِر وایاداکت هم از جالب‌توجه‌ترین نقاط مسیرش است که قطعا تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای‌تان رقم خواهد زد.

۶. تاکستان های لاواکس در سوئیس

اینجا تا چشم کار می‌کند در زمینی به‌وسعت ۸۴۳ هکتار تاکستان می‌بینید. تاکستان‌های پله‌ای لاواکس سوئیس در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ‌ثبت رسیده‌اند.

۷. آبشارهای تروملباخ در سوئیس

آبشارهای ترومِلباخ در دره‌ی لاتِربرونِن معروف به دره‌ی ۷۲ آبشار واقع‌اند و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آبشارهای زیرزمینی اروپا محسوب می‌شوند. این آبشار ذوب‌آب‌ها را از قله‌ یونگ ‌فرا به پایین دره هدایت می‌کنند و برای بازدید دسترسی دارند.

۸. خیابان بانهوف سوئیس

بانهوف سوئیس یکی از خوش‌ساخت‌ترین و گران‌ترین خیابان‌های اروپاست که نمی‌شود در سفر به زوریخ از دیدنش گذشت. حتی اگر قصد خرید از برندهای معروف را ندارید، صرفا قدم‌زدن در این خیابان نیز خودش تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهد بود.

خیابان بانهوف

۹. گرویر سوئیس

گرویِر پایتخت پنیر سوئیس است و پنیر گرویر هم که یکی از معروف‌ترین پنیرهای دنیاست، همین‌جا تولید می‌شود. حتی اگر پنیر دوست ندارید، حداقل دسرهای کِرِمی و مَرَنگی گرویر را امتحان کنید.

۱۰. قلعه‌ شیلون سوئیس

قلعه‌ی شیلون در جزیره‌ی کوچکی واقع در کرانه‌ی دریاچه‌ی ژنو قرار دارد و دیدنی‌ترین قلعه‌ی سوئیس است. در اینجا از چشم‌انداز زیبای آلپ نیز بهره‌مند خواهید شد.

۱۱. یونگ فرایوخ سوئیس

یونگ فرایوخ سوئیس را به ‌اسم بام اروپا هم می‌شناسند و شکوه آلپ از همه‌طرفش پیداست. می‌توانید خودتان را به مرتفع‌ترین ایستگاه راه‌آهن اروپا در ارتفاع ۳۴۵ متری برسانید و از چشم‌انداز بی‌نظیر اطراف لذت ببرید.

۱۲. ماترهورن سوئیس

ماتِرهورن کوهی است که رکورددار بیشترین تعداد عکس در جهان است. ازجمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این ناحیه می‌توان به دهکده‌ تفریحی زِرمات اشاره کرد. ماترهورن در سوئیس برای کوهنوردی و اسکی نیز جای شناخته‌شده‌ای است.

شهر سوئیس

۱۳. شیلتورن سوئیس

فکر می‌کنید غذاخوردن بر فراز قله‌ی شیلتورن سوئیس در ارتفاع ۳ هزار متری آن هم در رستوران گردان چه حالی دارد؟ از اینجا می‌توانید قله‌ی یونگ ‌فرا، رشته ‌کوه‌ یورا و کوه‌‌های ووژ را ببینید. ضمنا کوه بلان هم در دوردست‌ها پیداست.

۱۴. یخچال طبیعی آلچ

یخچال طبیعی آلِچ با ۲۳ کیلومتر طول بزرگ‌ترین یخچال آلپی در سوئیس است. می‌توانید از طریق مسیرهای راهنوردی، خودتان را به این بالا برسانید و از منظره‌ی اعجاب‌انگیز اطراف حظ ببرید.

۱۵. کاپل بروک سوئیس

کاپِل بروک قدیمی‌ترین پل چوبی سرپوشیده‌ی اروپاست که روی دریاچه‌ی لوسرن ساخته شده و قدمت سازه‌ی آن به قرن چهاردهم می‌رسد. البته بیشترِ آنچه اکنون از این پل می‌بینید، بازسازی مدرنی است که پس از تخریب پل بر اثر آتش‌سوزی در دهه‌ی ۱۹۹۰ ساخته شد. روی پل هم می‌توانید شاهد مجموعه‌ای از آثار هنری قرن هفدهمی باشید که رویدادهای تاریخی مهم سوئیس را به‌تصویر می‌کشند.

۱۶. آبشار راین سوئیس

آبشار راین سوئیس به‌ پهنای ۱۲۵ متر و ارتفاع ۲۵ متر جزو بزرگ‌ترین آبشارهای اروپاست. این آبشار بیشتر به حجم بالای آبی که در آن جریان دارد معروف است.

قلعه

۱۷. جت دیو سوئیس

به‌قول یکی از کمدین‌های سوئیسی، مردم ژنو به‌قدری به‌همان تکه‌ی کوچک دریاچه‌ی ژنو که مال آنهاست می‌بالند که تصمیم گرفتند ده‌ها متر به هوا پرتابش کنند. خلاصه اینکه نمی‌شود بدون دیدن این فواره‌ی بزرگ از ژنو سوئیس برگشت!

۱۸. صومعه‌ سنت گال سوئیس

صومعه‌ی سِنت گال سوئیس که در میراث جهانی یونسکو هم به ‌ثبت رسیده، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های قرون‌ وسطایی دنیا را دارد و از قرن هشتم تا نوزدهم نیز مهم‌ترین صومعه‌ی اروپا بود. آنچه اکنون می‌بینید حاصل هشت قرن بازسازی است.

۱۹. دریاچه‌ لوگانو سوئیس
در کنار دریاچه‌ لوگانو با آن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، درختان نخل و مردمی که ایتالیایی صحبت می‌کنند، بعید نیست یادتان برود که اینجا سوئیس است. لوگانو با چشم‌اندازهای روح‌بخش و آب‌وهوای عالی جای خوبی برای استراحت و آرامش‌ خیال است.

۲۰. قلعه‌های بلینزونا در سوئیس

قلعه‌های مونت‌بِلو و ساسو کوربارو را درواقع برای حفاظت از بِلینزونا، مرکز کانتون تیسینو (کانتون نوعی از تقسیمات کشوری است)، ساخته بودند. با بازدید از این قلعه‌ها و دیوار دفاعی عظیم‌شان می‌توانید سفری فراموش‌نشدنی در تاریخ داشته باشید.

چند نکته کلی در باب کاستن هزینه سفر به سوئیس توجه کنید

1- رویهم رفته متوسط هزینه یک روز یک گردشگر معمولی در سوئیس 90 فرانک است.
2- دیدن از موزه ها ی سوئیس حدود 10 فرانک سوئیس هزینه بر می دارد ولی چنانچه گردشگر، کارت دانش آموزی، کارت دانشجویی یا کارت حمل و نقل اس تی پی داشته باشد از تخفیفی حدود 20 تا 50 درصد برخوردار می شود.
3- همسفری با دیگران می تواند از هزینه ی سفر گردشگر بکاهد.
4- گاهی اوقات اگر شانس یار باشد برخی از مردمان محلی سوئیس مثل بسیاری از ایرانیان به طور رایگان به گردشگران اقامت می دهند.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به مالزی و جاذبه های توریستی این کشور

از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟

هزینه های سفر به مصر و جاذبه های تاریخی این کشور

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا