دسته‌بندی نشده

از خواص بینظیر چای سبز بدانید

از خواص بینظیر چای سبز بدانید

از خواص بینظیر چای سبز بدانید

مصرف چای سبز در تعداد انگشت شماری از خانواده ها رایج است اما این اطمینان وجود دارد كه افراد با آگاهی از فواید این چای بیشتر به سمت مصرف این نوشیدنی باارزش جذب می شوند. اخیرا از فواید بسیار چای سبز صحبتهای زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند.

هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطانهای مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است. با این حال چای بدون کافئین هم وجود دارد.

در افرادی که بصورت روزانه چای سبز مصرف می‌نمایند احتمال ابتلاء به انواع بیماریها اعم از بیماریهای باکتریایی و یا عفونتهای سخت و همچنین بیماریهایی نظیر سرطان، سکته، بیماریهای قلبی ـ عروقی و بیماریهای استخوانی را کاهش می‌دهد.

افسردگی: تیانین یک اسید آمینه است که در برگ های چای یافت می شود. این ماده آرامش بخش بوده و آسودگی خاطر به ارمغان می آورد و این از بهترین خاصیت های نوشیدن چای سبز می باشد.

– ضد ویروس و ضد باکتری: کاتچین موجود در چای یک آنتی باکتریال قوی است و عوامل ضد ویروسی آن برای درمان همه بیماری ها از آنفولانزا تا سرطان موثر است. برخی تحقیقات نشان گر آن بوده اند که چای سبز در مهار گسترش بسیاری از بیماری ها مورد استفاده می باشند.

– محافظت پوست: ظاهراً چای سبز حتی به چروک و آثار پیری نیز کمک می کند و این به دلیل فعالیت های ضد التهابی و آنتی اکسیدان های چای سبز می باشد. مطالعاتی که بر روی انسان و حیوانات انجام شده است نشان داده اند که استفاده موضعی چای سبز اثرات مخرب آفتاب را کاهش می دهد.

– کلسترول: چای سبز کلسترول بد خون را کاهش می دهد و نسبت کلسترول خوب خون را نسبت به کلسترول بد بهبود می بخشد.

– آلزایمر و پارکینسون: گفته می شود از زوال عقل که به دلیل آلزایمر و پارکینسون بوجود می آید، به تأخیر می اندازد. مطالعاتی که بر روی موش ها انجام شد نشان داده اند که چای سبز از سلول های مغز در برابر مرگ محافظت کرده و آسیب های سلول های مغزی را ترمیم می کند.

– پوسیدگی دندان: مطالعات نشان می دهند آنتی اکسیدان کاتچین که در چای وجود دارد باکتری ها و ویروس هایی که موجب عفونت گلو می شود را از بین می برد و از بیماری های دندانی و پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

– فشار خون: مصرف مرتب چای سبز موجب کاهش خطر فشار خون بالا می شود.

از خواص بینظیر چای سبز بدانید

چقدر باید چای سبز نوشید؟

با اینکه خواص فراوانی در چای سبز وجود دارد ولی باید بدانید که تنها نوشیدن یک فنجان چای در روز دستاوردهای فراوانی به همراه نخواهد داشت.

نظرات متفاوتی در میزان مصرف چای سبز وجود دارد.

بعضی به نوشیدن 2 فنجان و بعضی دیگر به نوشیدن 5 فنجان در روز معتقدند. بیشتر افراد هنوز معتقدند که حتی می توان تا 10 لیوان در روز نیز نوشید. اگر فکر می کنید که نمی توانید این راه را ادامه دهید می توانید از قرص های چای سبز استفاده کنید (البته باید توجه داشته باشید که به شدت مدر می باشند).

از طرف دیگر با توجه به وجود کافئین در چای سبز که می تواند جذب آهن و اسید فولیک را کاهش دهد، بهتر است که افراد باردار یا افرادی که تصمیم به بارداری دارند از مصرف چای سبز خودداری کنند. البته می توانید چای سبز را در ترکیب با سایر گیاهان سالم نظیر زنجبیل میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا