دسته‌بندی نشده

از ارزش غذایی و خواص کشک بدانید

همه چیز درمورد کشک

به گزارش دلگرم : کالری کشک و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. بهتر است بدانید که کشک یکی از محصولات کاملا ایرانی است که از ماست تهیه می‌شود. این ماده شور و خوشمزه در روش سنتی از ماست بدون چربی یا دوغ باقی‌مانده پس از کره گیری آماده می‌شود.اگر می‌خواهید لاغر شوید یا پوست و مو و اندام زیباتری داشته باشید، در کنار رژیم شیر از کشک خشک هم استفاده کنید. این گلوله سفید پر ویتامین ارزش یک بار خوردن و امتحان کردن را دارد؛ چه خوردن خالی آن و چه به عنوان چاشنی غذاهای ایرانی مثل کشک بادمجان، آش رشته، کله جوش و حتی غذاهای قدیمی و سنتی مثل اشکنه.

کالری و ارزش غذایی کشک

هر 100 گرم کشک حاوی 378 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 378
کربوهیدرات 8.07 گرم
پروتئین 70.20 گرم
چربی 7.10 گرم
آب 6.00 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
کلسیم 430.00 میلی گرم
آهن 2.00 میلی گرم
منیزیم 0.00 میلی گرم
فسفر 0.00 میلی گرم
پتاسیم 0.00 میلی گرم
سدیم 0.00 میلی گرم
روی 0.00 میلی گرم
مس 0.00 میلی گرم
منگنز 0.00 میلی گرم
سلنیم 0.00 میکروگرم

کشک/کالری کشک/ارزش غذایی کشک/خواص کشک/فواید کشک/کشک پاستوریزه/کالری کشک پاستوریزه/ارزش غذایی کشک پاستوریزه/خواص کشک پاستوریزه/کشک خشک/کالری کشک خشک/ارزش غذایی کشک خشک/خواص کشک خشک/کشک محلی/کالری کشک محلی/خواص کشک محلی/ارزش غذایی کشک محلی/کالری یک عدد کشک/کالری یک تکه کشک/کالری یک قاشق کشک

خواص کشک

8 خاصیت بی نظیر کشک برای سلامتی

1. خواص کشک برای لاغری

در کشک هیچ گونه مواد قندی وجود ندارد؛ بنابراین مصرف این ماده برای رژیم لاغری مفید است. همچنین کالری کشک کم بوده و استفاده از مقداری کشک قبل از غذا، موجب کاهش اشتها می‌شود و از آنجا که محتوای مواد سفید کلسیم دار آن نیرو بخش است و هیچ گونه مواد قندی در آن نیست، از اضافه وزن و چاقی مفرط جلوگیری می‌کند.

2. خواص کشک برای بدنسازی

داستان خوشمزه کشک فقط به کلسیم آن ختم نمی‌شود؛ یکی دیگر از خواص کشک این است که کشک حاوی تمام اسید آمینه های مورد نیاز بدن است؛ چه پروتئینی بهتر از کشک ! قطعا می‌دانید که مهم ترین نقش پروتئین ها در بدن حفظ بافت ها و تولید آن‌ها است؛ چون بدنسازان به پرورش اندام و تقویت عضلات خود علاقه دارند؛باید بدانند که با ورزش های سنگین نیاز به پروتئین در بدن آن ها افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه ورزشکاران و بدنسازان باید کشک را در وعده غذایی یا میان‌ وعده های خود همراه آجیل و تخم مرغ میل کنند.

3. خواص کشک برای زیبایی و سلامت پوست و مو

شما می‌توانید از این ماده نه فقط به صورت خوراکی بلکه به عنوان ضماد هم استفاده کنید؛ مصرف ضماد کشک و مالش کشکاب برای درمان ریزش مو و پیشگیری از طاسی و کچلی بسیار مفید است.یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست شما معرفی می‌کنیم؛ مخلوط آبلیمو و کشک یا زرد چوبه و کشک ! برای درمان آفتاب سوختگی و بر طرف کردن لکه های قهوه ای رنگ پوست، از این ترکیب روی نقاط آسیب‌ دیده بمالید و خودتان معجزه آن را ببینید.

4. خواص کشک برای از بین بردن تیرگی دور چشم

گذاشتن یک پنبه آغشته به کشک به مدت ۱۰ دقیقه زیر چشم می‌تواند تیرگی دور چشم‌ های شما را تا حد زیادی کاهش دهد؛ باورتان می‌شود ؟ این همه زیبایی فقط در ۱۰ دقیقه !

5. خواص کشک برای درمان پوکی استخوان

همانطور که گفتیم کشک با کلسیم فراوانش با شیر برابری می‌کند؛ مهمترین خواص کشک، پیشگیری از بروز یا پیشرفت بیماری پوکی استخوان است؛ میزان مناسب کلسیم، فسفر و نسبت این دو ماده مغذی در ترکیب کشک موجب پیشگیری از پوکی استخوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: پوکی استخوان : بهترین و سریع ترین راه درمان پوکی استخوان

6. خواص کشک ضد پیری و افزایش طول عمر

طبق بررسی های بدست آمده کشک دارای مقادیر فراوان پیش ساز گلوتاتیون است. این مواد به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شوند. خواص مهم گلوتاتیون در کنترل رادیکال های آزاد موجب پیشگیری از سرطان ها، کند شدن روند پیری و افزایش طول عمر سلول ها می شود.

7. خواص کشک برای درمان آفتاب سوختگی

جهت سوختگی ناشی از آفتاب و لکه های قهوه ای ناشی از آن مخلوط کشک و آبلیمو مفید است این ترکیب را روی قسمت آسیب‌ دیده پوست گذاشته و بعد از خشک شدن آن را شستشو دهید. جهت درمان هر روز این کار را ادامه دهید.همچنین ترکیبی از زردچوبه و کشک هم برای درمان آفتاب‌ سوختگی مفید است این دو ماده را با یک دیگر ترکیب نمایید و به مدت 20 دقیقه روی پوست آسیب‌دیده بماند و پس از خشک شدن آن را با آب سرد شستشو دهید.

تذکر: کشک ساده را به تنهایی روی محل آسیب‌ دیده نمالید زیرا امکان دارد تاثیرات برعکسی بر روی آفتاب‌سوختگی پوست بگذارد.

8. خواص کشک در بارداری

کشک دارای پروتئین و پتاسیم می باشد و لذا استفاده از کشک برای دوران بارداری و شیردهی بسیار مفید است. این لبنیات بسیار غنی است بطوری که تنها استفاده از 50 گرم کشک 100% نیاز روزانه مادر به کلسیم را تامین می نماید.

کشک/کالری کشک/ارزش غذایی کشک/خواص کشک/فواید کشک/کشک پاستوریزه/کالری کشک پاستوریزه/ارزش غذایی کشک پاستوریزه/خواص کشک پاستوریزه/کشک خشک/کالری کشک خشک/ارزش غذایی کشک خشک/خواص کشک خشک/کشک محلی/کالری کشک محلی/خواص کشک محلی/ارزش غذایی کشک محلی/کالری یک عدد کشک/کالری یک تکه کشک/کالری یک قاشق کشک

مضرات کشک

زیاده روی در مصرف کشک مضراتی دارد. یکی از عوارض و مضرات کشک سفت کردن روده می باشد.همچنین از مضرات کشک زیاد این است که فرد دچار حساسیت پوستی می شود. کشک زیاد PH خون را کاهش می دهد و تاثیر منفی روی بدن دارد.یکی دیگر از مضرات کشک طبع سرد آن می باشد. لذا بعد از آن یک غذای گرم میل نمایید. از آنجا که کشک نمک دارد افراد مبتلا به فشار خون بالا باید در مصرف آن محتاط باشند.

بیشتر بخوانید:

آموزش تصویری تهیه کشک خانگی

کشک، میان وعده ای پرانرژی برای چاق ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا