دسته‌بندی نشده

احکام ازدواج با بهایی از نظر مراجع اسلام

ازدواج بهائی از آنجا که محور آموزه های آئین بهائی اصل وحدت عالم انسانی (وحدت در عین حفظ کثرت و تنوع) است، ازدواج بهائی نیز اساس و هدفش وحدت و محبّتِ حقیقی و اتحاد همه جانبه جسمانی – انسانی – معنوی میان زن و شوهر است.
پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «بنگر که فرزندت را از چه فامیلی به دست می آوری، چه اینکه اخلاق و خصایص هر فامیلی، در نسل آنها باقی می ماند و انحراف های اخلاقی آنان، تاثیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوء خود را در فرزندانشان نیز به جا خواهد گذاشت.»

ازدواج بهایی و مسلمان چه حکمی دارد ؟

آیا شخص‌‎ ‎‌مسلمان می تواند طبق دستور و آیین مقدس اسلام با احکام ازدواج اسلامی با دختر بهایی عقد و ازدواج نماید و دختر مسلمان می تواند طبق آیین و شرایط اسلامی با عقد و‌‎ ‎‌نکاح اسلام به وسیله ی عالم عاقد با مرد بهایی که حاضر شده با این شرایط عقد نکاح‌‎ ‎‌نماید ازدواج نماید یا خیر؟

‌‌پاسخ آیت الله ‌العظمی امام خمینی : بسمه تعالی، ازدواج مرد بهایی با زن مسلمان و بالعکس ازدواج مرد‌‎ ‌مسلمان با زن بهایی جایز نیست و باطل است.‌

حکم ازدواج بهایی و مسلمان

‌‌یک جوان مسلمان با یک دختر بهایی ازدواج کرده؛ هم عقد بهایی کرده اند و هم‌‎ ‎‌عقد اسلامی؛ در صورتی که جوان، به عقد بهایی معتقد نبوده و دختر هم به عقد‌‎ ‎‌مسلمانی آیا این ازدواج چطور است؟ و ثمره و اولادهای این جوان مسلمان و این‌‎ ‎‌دختر بهایی و یا بالعکس ـ دختر مسلمان و جوان بهایی ـ چه می شود؟

‌‌بسمه تعالی، عقد مزبور باطل است و بچه ها در صورت جهل، حکم بچۀ‌‎ ‎‌حلال را دارند و ملحق بمسلمان هستند.‌

آیا ازدواج موقت با دختر بهایى جایز است؟

پاسخ همه ی مراجع : خیر، ازدواج دائم و موقّت با آنان جایز نیست.
تبصره. فرقه بهائیت محکوم به کفر است و ازدواج کافر ـ خواه دائم و خواه موقت، صحیح نیست.

اگر مرد مسلمانی بخواهد با دختر بهایی ازدواج کند و اصرار بر آن دارد حکم چیست؟

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی :
ازدواج با اعضای فرقه ضاله جایز نیست مگر اینکه مسلمان شود.

ازدواج کردن با بهایی جایز است؟

ازدواج و معامله با بهایی ها به چه صورت است؟ آیا بهایی نجس است؟

پاسخ آیت الله خامنه ای : همه پیروان فرقه گمراه بهاییت محکوم به نجاست هستند. همه مؤمنین باید با حیله ها و مفاسد فرقه گمراه بهاییّت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران با آن جلوگیری کنند.در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است.ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش آموزان بهایى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی: ازدواج و معامله با بهایی ها باطل و حرام است.

پاسخ آیت الله نوری همدانی : این فرقه را نجس توصیف و معاشرت با آنان و ازدواج با آنان را جایز نمی داند.

پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی: بهایی نجس است و ازدواج با آنها جایز نیست، ولی معامله با آنها فی نفسه مانعی ندارد، مگر اینکه تالی فاسد داشته باشد یا موجب تقویت آنها شود.

حتماً بخوانید:

پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی: بهایی نجس است و معامله با او هم اشکال دارد.

نظر آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائاتی پیرامون بهائیت : فرقه بهائیت دینی ندارند و ضال و مضل هستند و کافر می باشند و نجس هستند و ازدواج با آنها حرام است و همچنین تبلیغ و ترویج آنها حرام است و جائز نیست. مومنین باید باشناخت کامل از عقائد حقه شیعه اثناعشری دفاع نموده و خودشان را از شر مکائد شیطانی و دشمنان محافظت نماید و مانع فعالیت و ترویج آنان شوند .

پاسخ آیت الله وحید خراسانی: بهایی نجس است و ازدواج با بهایی ها حرام و باطل است و معامله با بهایی اگر موجب تعزیز و یا تقویت آنها باشد، حرام است.

پاسخ مرحوم آیت الله بهجت (ره) نیز در پاسخ به سوالاتی در زمینه ارتباط با پیروان بهائیت : بهایی ها نجسند و از معاشرت با آنها پرهیز شود و الله العالم.

پاسخ آیت الله سبحانی: ازدواج مسلمان با کافر مثل بهایی باطل است.
آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی درباره وضعیت ارتباط با بهائیان می فرمایند: اعضای فره ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا