دسته‌بندی نشده

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست + قانون و قوانین این بازی

اتاق فرار یا اسکیپ روم (escape room) چیست؟

به گزارش دلگرم : شاید بارها نام اسکیپ روم یا اتاق فرار به گوش تان خورده باشد اما دقیقا ندانید که اتاق فرار چیست؟ این عبارت به یکی از تفریحات هیجانی و فکری اشاره دارد که به تازگی جای خود را در میان جوان ترها باز کرده است؛ تفریحی که هیجان را با سرگرمی های فکری در می آمیزد و فضایی متفاوت را پیش روی تان می گذارد.

شما با انتخاب این تفریح هم طعم هیجان را می چشید، هم در یک بازی، کار تیمی را تجربه می کنید و هم ذهن خود را به چالش می کشید؛ البته خنده و شادی هم در این خوشگذرانی جای خودش را دارد.

اگر فیلم اره را دیده باشید درک بهتری از صحبتهای من خواهید داشت. داستان فیلم اره به این صورت می باشد:

“دو مرد در حالی که یک جسد بین شان قرار دارد در لانه مخنی یک قاتل سریالی به نام جیگسو به هوش می آیند. آن دو باید از قوانین مشخصی پیروی کنند و کارهای خواسته شده را انجام دهند تا از این بازی مرگبار که برایشان تدارک دیده شده زنده در بیایند”

داستان این فیلم بیشترین شباهت را به سناریو های بازی اتاق فرار دارد. در بازیهای اتاق فرار شما یک داستان را انتخاب و خود را وارد محیط واقعی آن می کنید و با توجه به قوانین و شرایطی که پیش رو دارید خود را به هدف نهایی می رسانید.

escape room

سناریو اتاق فرار

سناریو بازی در مرحله اول به شما تم و فضایی که قراره داخل آن قرار بگیرید را مشخص می کند. برای مثال امکان داره شما بازی فرار از زندان را انتخاب بکنید پس مطمئن باشید فضایی که قرار است شما داخل آن شوید یک زندان است.

یا امکان دارد برای شما داستان تروریستی تعریف کنند پس انتظار فضایی شبیه مخفیگاه تروریستی را داشته باشید و یا یک داستان ترسناک در محیطی وهم آلود و تاریک .درابتدا گیم مستر سناریو بازی را برای شما بیان میکنه و شمارو با داستان و فضایی که قرار داخل آن قرار بگیرید آشنا میکنه و شما وارد بازی میشوید.

شروع بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم

بعد از انتخاب سناریو و توضیحات مدیر بازی، شما وارد فضای داستان خواهید شد و درب به روی شما بسته خواهد شد. داخل اتاق پر از سر نخ و معما می باشد.شما بعد از اینکه وارد اتاق شدید باید کل فضای اتاق را بگردید و معماها و سرنخ ها رو کنار هم بگزارید و مرحله به مرحله عبور کنید تا در زمان بازی که معمولا 60 دقیقه است به هدف نهاییتون برسید.

هر بازی در دل خودش یک هدف و دنبال می کنه و شما باید در کمترین زمان ممکن با حل معماها خودتون و به هدف نهایی برسونید .این هدف می تونه پیدا کردن کلید خروج یا خنثی کردن بمب و یا پیدا کردن قاتل باشد .

 بازی اسکیپ روم

بازی اتاق فرار معما و هیجان در یک زمان

معما و پازل بازی اسکیپ روم

داخل اتاق فرار پر است از معما و سرنخ که شمارو به سمت هدفتون راهنمایی می کنه. امکان داره با یه کشو یا کمد قفل شده رو به رو شوید پس باید فضای اتاق و بگردید تا بتوانید کلید و پیدا کنید و یا یک قفل عددی که برای باز کردن اون نیاز به یک عدد دارید پس سرنخهای داخل بازی و کنار هم بزارید و سعی کنید از دلش یه عدد خارج کنید.

یا امکان داره شما یه دستگاه الکتریکی یا مکانیکی و از یک طریق خاص فعال کنید . معماها هرچه که باشه سرنخ حل کردن داخل اتاق هست فقط باید هواستون را جمع کنید. قالبا بعد از حل کردن هر معما یک قفل را باید بازکنید.

حتماً بخوانید:

لیست قیمت بازی های فکری

لیست قیمت بازی های فکری

در این بخش قیمت انواع بازی های فکری شامل : آقای گل، بگرد و پیدا کن، جنگای چوبی، دوز ایستاده و مار پله، دمینو، ذهن برتر، مکعب هوش، شعبده بازی، معمای…

گیم مستر یا مدیر بازی

در زمان انجام بازی باید این را در نظر داشته باشید که کلیه بازی شما توسط گیم مستر بازی از طریق دوربین مداربسته مشاهده می شود و هر زمان که شما نیاز به کمک داشته باشید از طریق راه ارتباطی که در ابتدای بازی به شما اعلام شده به شما کمک خواهد کرد،

قانون و قوانین بازی فکری اسکیپ روم

این قوانین امکان داره برای هر بازی متفاوت باشه ولی قوانین کلی هست که برای تمام اتاق های فرار یکسان است.مثلا در تمام بازیها شما بر روی اجسام و وسایلی با برچسب لطفا دست نزنید می بینید که این وسایل یا شامل بازیه شما نیست و جزو دکور بازی می باشد و یا اگر هم جزو معماها یا سرنخ بازی باشه احتیاجی به دست زدن به اونها نیست چون امکان داره تجهیزاتی به اون وصل شده باشه و یا حساس باشه .

داخل بازی به هیج عنوان قرار نیست از زور استفاده کنید. هیچ چیزی شانسی نیست و یا هیچ کار خطرناکی که قرار باشه به شما اسیب برسونه وجود نداره. معمولا طراحان اتاق فرار همه چیزو توی دسترس شما قرار میدن و شما احتیاجی نیست که برای پیدا کردن سر نخی بر روی کمد یا میزها برید.

و در اخر این رو بدونید که بازیه اتاق فرار یه بازیه گروهیه و رمز موفقیت شما انجام یه کار گروهی خوب است و برای این بازی نیازی به دانش و یا تخصص خاصی نیست ولی تجربه این بازی می تونه تو بازیای دیگه خیلی کمکتون کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا