دسته‌بندی نشده

آیا پوشیدن زیر پیراهنی برای مردها مزیتی هم دارد ؟

زیر پیراهنی مناسب مردانه :

در پوشیدن زیر پیراهنی دقت کنید آنهایی را انتخاب کنید که از روی پیراهن شما دیده نشوند. استفادهاز زیر پیراهن های طوسی و یا آنهایی که به رنگ پوست هستند به افرادی که به این موارد اهمیت می دهند کمک خواهند کرد.

افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند و دوست ندارند به هنگام پوشیدن تیشرت های آستین کوتاه لباس زیرشان مشخص شود می توانند از زیر پیراهن های آستین حلقه ای که از روی لباس هم مشخص نیست کمک گرفته و استایل خود را کامل کنند.

چگونه میتوان زیر پوش مناسب انتخاب کرد ؟


۱- زیرپوشی بخرید که برای زیر پیراهن پوشیده شدن طراحی شده است:

اولا که از هر مدل لباسی برای زیر پیراهن استفاده نکنید و دوما سعی کنید مدلی را (هرچند کمی گران) انتخاب کنید که تمام روز بدن شما را تازه و تمیز نگاه دارد.

۲- زیرپوش سفید نخرید :

شاید رنگ جالبی باشد ولی از زیر پیراهن شما به خوبی قابل تشخیص خواهد بود. به دنبال رنگی باشید که با رنگ پوست شما یکی باشد. متعادل ترین رنگ برای زیرپوش خاکستری است.

۳- زیرپوش آستین دار بخرید :

این زیرپوش ها عرق زیر بغل را هم پوشش می دهند ولی زیرپوش های بدون آستین خیر.

۴- زیرپوش یقه هفتی بخرید :

اگر از جمله کسانی هستید که همیشه پیراهن به تن می کنید و شاید همه ی دکمه های آن را تا بالا نبندید از این مدل یقه استفاده کنید. بقیه ی یقه ها به وضوح از زیر دکمه ها معلوم خواهند شد. یقه هفتی عمیق یا سطحی بودن آن بستگی به مدل پیراهن شما دارد.

۵- جنس آن نخی نباشد :

شاید انتخاب سنتی این باشد ولی خیلی زود آب می رود و رنگ می دهد و خراب می شود. جنس های کشسان هم قابل تنفس تر هستند و هم نرمتر. جذب عرقشان بیشتر است و ماندگاری بالاتر دارند.

۶- زیرپوشی بخرید که با شکل هیکل شما خودش را وفق دهد :

نه تنها دیگر به راحتی قابل دیده شدن زیر پیراهن شما نیست بلکه به هیکل شما کمی حجم هم می دهد.

7 – رکابی یا آستین‌دار بپوشیم ؟

برای افرادی که تعریق زیر بغلشان خیلی زیاد است، زیرپوش‌های آستین‌دار مناسب‌تر است زیرا آستین زیرپوش مقداری از این تعریق را جذب می‌کند.

اما اگر تعریق زیر بغل زیاد نیست،‌ می‌توان بدون دغدغه از زیرپوش‌های رکابی استفاده کرد.

آیا پوشیدن زیر پیراهنی اهمیتی هم دارد

چرا باید زیر پوش بپوشیم ؟


1- زیرپوش به عنوان پوشش زیر لباسهای نازک :

مهمترین دلیل برای پوشیدن زیرپوش برای زن و مرد یکسان است. زیرپوش با ایجاد یک لایه پوشاننده زیر لباس های نازک، بدن شما را در بر میگیرد. مثلا بدون پوشیدن زیرپوش ممکن است بدن خانم ها از زیر لباس نمایان شود. برای آقایانی هم که در فصل تابستان پیراهن های نازک می پوشند، نپوشیدن زیرپوش میتواند باعث دیده شدن موهای سینه شود که بعضی این را نمی پسندند.

2 – زیرپوش برای افزایش عمر مفید لباس :

به گفته یک طراح لباس، زیرپوش ها به دلایل مختلفی مفید هستند. مثلا می توانند باعث افزایش عمر مفید لباس شوند. چرا که به دلیل جذب عرق، مانع عبور آن به لباس رویی شده و بدون نیاز به شستشو تعداد دفعات بیشتری میتوان آن لباس را پوشید

3 – زیرپوش برای پوشاندن یقه :

در تابستان دیدن مردانی که دکمه های پیراهن خود را باز میگذارند، یا خانمهایی که پیراهن یا مانتوی گشاد و یقه باز می پوشند خیلی غیر عادی نیست. بسیاری از افراد دوست ندارند بدنشان معلوم شود. در نتیجه از فواید پوشیدن زیرپوش ، پوشاندن یقه باز است.

4 – زیرپوش برای داشتن یک ظاهر صاف و مرتب :

خانم ها و آقایان گاهی زیرپوش های تنگ و جذب می پوشند تا برجستگیها و برآمدگیهای زیر لباس خود را پنهان کنند. هر دوی آنها به طور یکسان با برجستگیهای کوچک و بزرگ ناراحت کننده ای درگیر هستند. برای بعضی خجالت آور است و اعتماد به نفسشان را پایین می آورد.

از فواید پوشیدن زیرپوش ، پنهان کردن این برآمدگی ها زیر دومین لایه لباس است. به این شکل ظاهر و اندام صاف تر و مرتب تر زیر هر لباسی به نمایش گذاشته می شود.

5 – زیرپوش برای آسایش و راحتی :

کسانی که زیرپوش می پوشند می توانند علی رغم لباس های رسمی یا سخت که برای پوشیدن انتخاب کرده اند احساس راحتی داشته باشند. افرادی که پوستهای حساسی دارند، غالبا از سایش دکمه ها و درزهای لباس روی بدنشان ابراز ناراحتی می کنند. همچنین خیلی از پارچه ها هستند که به دلیل زبری باعث خارش پوست می شوند یا حساسیت ایجاد می کنند. زیرپوش با ایجاد یک لایه نرم و راحت به افراد اجازه می دهد بدون نگرانی هر نوع

مزایای پوشیدن زیر پیراهنی مردانه :


1- جذب عرق

بهتر است زیرپوش‌ها نخی باشد زیرا زیرپوش‌های نخی، حداکثر جذب عرق را دارند و امکان باقی‌ماندن دانه‌های عرق و ایجاد ناراحتی‌ و حساسیت پوستی را به حداقل می‌رسانند.

باقی ماندن دانه‌های عرق روی پوست می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع قارچ‌های پوستی شود.

این قارچ‌ها ممکن است در فصل‌های بهار و تابستان یا در روزهای گرم‌تر سال به دلیل افزایش تعریق، لکه‌هایی روی پوست ایجاد کنند.

لکه‌های قارچی با استفاده از شامپوهای ضدقارچ بسیار کمتر می‌شوند و حتی از بین می‌روند، ولی آقایان می‌توانند به راحتی و با پوشیدن یک زیرپوش ساده نخی، از ایجاد قارچ و لک پوستی در اثر تعریق پیشگیری کنند.

2 – جلوگیری از جوش کمری :

گاهی عرق‌کردن باعث ایجاد ‌جوش‌هایی در ناحیه کمر می‌شود.

کسانی که در محیط‌های گرم کار می‌کنند یا افرادی مانند راننده‌ها و حتی کارمندها که در طول روز برای مدت طولانی روی صندلی می‌نشینند و کمرشان به دلیل تماس مداوم با پشتی صندلی، عرق می‌کند و دچار عرق‌جوش می‌شوند و می‌توانند با پوشیدن زیرپوش‌های نخی، این واکنش پوستی را به شدت کاهش دهند.

3 – رفع تماس پوستی :

وقتی آقایان زیرپوش مناسب نخی زیر پیراهن مردانه خود می‌پوشند، میزان تماس پوستی خود را با پیراهنی که شاید از جنس موادمصنوعی یا چند روز شسته نشده باشد،‌ به حداقل می‌رسانند.

به این ترتیب، بهداشت پوست بدن بهتر رعایت می‌شود.

4 – دوری از آلودگی‌ها :

بهتر است آقایان، زیرپوش‌های خود را هر روز یا حداکثر یک روز در میان تعویض کنند.

این کار باعث می‌شود پوست آنها همیشه با یک پارچه نخی تمیز در تماس باشد.

این پاکیزگی، امکان تماس هرگونه آلودگی را با پوست کم می‌کند و کمتر دچار حساسیت و جوش‌های پوستی‌ می‌شوند.

5 – کاهش ناراحتی پوستی :

جنس زیرپوش باید صددرصد نخ باشد تا بهتر رطوبت را جذب کند.

زیرپوش‌هایی با الیاف مصنوعی نمی‌توانند رطوبت و عرق بدن را خوب جذب کنند و در نتیجه امکان ابتلا به ناراحتی‌های پوستی هم کاهش نمی‌یابد.

به علاوه ممکن است بدن به الیاف مصنوعی زیرپوش هم واکنش نشان دهد.

divider

بیشتر بخوانید :

آیا لباس زیر و شلوار تنگ باعث ناباروری زنان می شود؟

ناباروری مردان با پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ

لباس زیر نامناسب چه عوارضی برای مردها دارد؟

کاربر گرامی چنانچه در مورد ” زیر پیراهنی مردانه” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا