دسته‌بندی نشده

آموزش کامل طرز تهیه سالاد اسفناج مرحله به مرحله

سالاد اسفناج جدید و خوش طعم

مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد اسفناج ، انار ، گردو و رب انار هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد اسفناج در ادامه با دلگرم همراه باشید.

خواص اسفناج

تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است .اسفناج تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد .اسفناج چون دارای کلروفیل است عضلات روده را تحریک کرده و تخلیه مدفوع را آسان می کند .اگر کسی مبتلا به حبس البول یعنی بند آمدن ادرار است می تواند با مخلوط نصف فنجان آب اسفناج این ناراحتی را درمان کند . به همان مقدار روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرده و باو بدهید .اسفناج را در سالاد خود بریزید و میل کنید .

مواد لازم مقدار لازم
اسفناج نیم کیلو
انار نصف لیوان
پرتقال ۱ عدد درشت
گردو نصف لیوان
رب انار ملس ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و پرتقال و گردو

  1. برای تهیه سالاد اسفناج برگ های کوچک داخلی اسفناج استفاده می کنیم برگ های اسفناج را شسته و روی دستمال تمییز پهن کنید تا آبشون گرفته بشه و خشک شوند.
  2. انار را در ظرفی جدا دون کنید و پرتقال را پوست بگیرید و سپس به قطعات متوسط خرد می کنیم یعنی اگر پرتقال بزرگ باشه هر پره از پرتقال را به ۳ قیمت تقسیم می کنیم و اگر پرتقال کوچک باشه هر پره را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.
  3. در این مرحله اسفناج های خرد شده را در ظرف مناسب سرو بریزید و لابه لای اسفناج ها مخلوط انار و پرتقال هم استفاده کنید البته من از توت فرنگی هم استفاده کردم و در آخر روی سالاد اسفناج گردوها را بریزید.
  4. در مرحله آخر برای تهیه سس سالاد اسفناج, مواد باقی مانده یعنی سرکه بالزامیک, روغن زیتون و رب انار را باهم مخلوط کنید و روی مواد سالاد می ریزیم. در صورت تمایل می توانید نمک و فلفل هم بر روی سس بریزید.

سالاد اسفناج

نکات تهیه سالاد اسفناج

انتخاب اسفناج مناسب

به دلیل اینکه نمی خواهیم اسفناج ها بپزیم بهتر است برای تهیه این سالاد از برگ های کوچک و تازه اسفناج استفاده کنیم. اسفناج هم مانند کاهو برگ های کوچک و وسط آن جوان تر و خوش طعم تر هستند و برای مصرف خام مناسب تر هستند.

در بعضی از دستورات درست کردن سالاد اسفناج از پنیر فتا هم استفاده می کنند که من پیشنهاد میکنم استفاده نکنید چونکه میدونین برای جذب بهتر آهن در بدن بهتر است به همراهش مواد کلسیم دار استفاده نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا