دسته‌بندی نشده

آموزش کامل دسر توت فرنگی شکم پر خوشمزه

روش تهیه توت فرنگی شکم پر

طرز تهیه توت فرنگی شکم پر موضوع مورد بحث ماست. این دسر جز فینگرفودهای آسان و سریع است که در جشن ها و تولد ها برای تعداد زیاد مناسب می باشد. همچین می تواند به عنوان یک عصرانه خوشمزه برای کودکان استفاده شود.

طرز تهیه توت فرنگی شکم پر/طرز تهیه دسر توت فرنگی شکم پر

طرز تهیه توت فرنگی شکم پر دسر بهاری

مواد لازم برای تهیه توت فرنگی شکم پر با خامه:

  • توت فرنگی درشت ۱۲ عدد
  • شکلات تخته ای خرد شده ۱ بسته
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • پنیر خامه ای نرم شده ۲۵۰ گرم
  • اسانس وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • بیسکویت پودر شده به مقدار لازم

مراحل تهیه توت فرنگی شکم پر با خامه:

ابتدا توت فرنگی ها را بشویید. از سر پهن با یک قاشق چایخوری داخل توت فرنگی را خالی کنید تا برای مواد میانی جا باز شود. شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید.

پودرقند، پنیر خامه ایی و اسانس وانیل را در یک ظرف با هم ترکیب کنید تا نرم شوند. انتهای توت فرنگی را در شکلات آب شده بزنید و کمی زمان بدید تا شکلات ببندد.

می تونید مواد را داخل قیف بریزید و توت فرنگی ها رو پر کنید. در مرحله آخر روی توت فرنگی های آماده شده پودر بیسکویت بپاشید و میل کنید.

این مقدار برای تهیه ۱۲ عدد توت فرنگی شکم پر می باشد. در مرحله آخر می توانید روی توت فرنگی ها رو با شکلات آب شده تزیین کنید.

طرز تهیه دسر بهاری/طرز تهیه دسر توت فرنگی

خواص توت فرنگی برای بدن

1. بیماری قلبی و توت‌ فرنگی

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت‌ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میانسال کاهش می‌دهد؛

همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت‌ فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که روی حیوان‌ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داده است.

همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضد سرطانی نیز داشته باشد، نه‌ فقط پتاسیم و فیبر موجود در توت‌فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت‌فرنگی به کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ‌ها آسیب می‌رساند کمک می کند.

2. سکته مغزی و توت‌ فرنگی

آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در توت‌ فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت‌ فرنگی باعث کاهش خطر تشکیل لخته خون در مغز می‌شود. این لخته‌ها می‌تواند منجر به سکته مغزی شود.

3. سرطان و توت‌ فرنگی

همان‌طور که گفته شد، توت‌ فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی بوده که در برابر رادیکال‌های آزاد عمل کرده، رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‎کند و باعث کاهش التهاب بدن می‌شود.

4. فشارخون و توت‌ فرنگی

به دلیل پتاسیم بالا در توت‌ فرنگی، مصرف این میوه پرطرفدار برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند، توصیه می‌شود. پتاسیم به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می‌کند.

5. یبوست و توت‌ فرنگی

مصرف خوراکی‌هایی که پر از فیبر و آب هستند به کاهش یبوست و اجابت مزاج کمک می‌کنند.

6. دیابت و توت‌ فرنگی

توت‌ فرنگی قند پایینی دارد و در عین حال میزان فیبر آن بالا است. هردو این فاکتورها به حفظ تعادل قند خون کمک می‌کند. توت‌ فرنگی یکی از خوراکی‌ های مناسب برای افراد دیابتی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن ۳۷ دانه توت‌ فرنگی در روز می‌تواند به طرز چشم‌گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

7. افسردگی و توت‌ فرنگی

فولیک‌ اسید موجود در توت‌فرنگی برای افسردگی می‌تواند مفید باشد.

8. حافظه کوتاه‌ مدت و توت‌ فرنگی

تحقیقات نشان داده است که مواد موجود در توت‌ فرنگی، می‌ توانند باعث بهبود حافظه کوتاه‌ مدت شوند.

احتیاط‌ در مصرف توت‌ فرنگی

توت‌ فرنگی یکی از میوه‌ هایی است که میزان سم و آفت‌ کش روی آن زیاد است. برای اطمینان از سالم بودن میوه‌ ای که می‌خورید از انواع ارگانیک آن استفاده کنید؛ اگر قادر به خرید محصولات ارگانیک نیستید، مصرف توت‌ فرنگی را ترک نکنید چرا که هنوز هم خاصیتی بسیار بیشتر از خطراتش دارد.

بتابلاکر، داروهایی هستند که برای افراد مبتلا به بیماری‌ های قلبی عموماً تجویز شده و باعث بالا رفتن سطح پتاسیم خون می‌شوند. میوه‌ ها و خوراکی‌ های حاوی پتاسیم زیاد می‌بایست به‌ اندازه و مناسب مصرف شوند.

روش تهیه دسر طالبی شکم پر خوشمزه و مقوی

روش تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی دسر بهاری خوشمزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا