دسته‌بندی نشده

آموزش پخت پای پنیر و تخم مرغ

آموزش پخت پای پنیر و تخم مرغ

آموزش پخت پای پنیر و تخم مرغ

اگر می‌ خواهید دست به پختن غذای تازه ای بزنید پای پنیر و تخم مرغ را حتماً امتحان کنید.

مناسب برای :6 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

با این مقدار مواد برای 6 نفر می‌توانید پای درست کنید.

مواد لازم پای پنیر و تخم مرغ :

آرد : 2 پیمانه

شکر : ¼ پیمانه

بیکینگ پودر : ½ قاشق چایخوری

نمک : ¼ قاشق چایخوری

کره (قطعه قطعه شده) : ½ پیمانه

تخم‌مرغ زده‌شده : 2 عدد بزرگ

پنیر ریکوتا : 500 گرم

تخم‌مرغ درشت : 3 عدد

پنیر پارمزان رنده‌شده : ¼ پیمانه

پنیر موتزارلا : 100 گرم

کالباس خردشده : 100 گرم

جعفری تازه ساتوری‌شده : 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه : ½ قاشق چایخوری

تخم‌مرغ زده‌شده برای براق کردن : 1عدد

طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا گرم شود. برای درست‌کردن خمیر و پوسته این غذا به این صورت عمل می‌کنیم: در یک ظرف مناسب، آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را می‌ریزیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس کره خرد‌شده را به آنها می‌افزاییم و با درجه pulse همزن برقی می‌زنیم تا مخلوط شوند. سپس تخم‌مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم و با درجه معمولی همزن 1 دقیقه می‌زنیم تا خمیر مناسبی بدست آید. سپس روی یک سطح مناسب کمی آرد می‌پاشیم و خمیر را 3 تا 5 دقیقه ورز می‌دهیم.

تهیه مواد داخل غذا: در یک کاسه بزرگ، پنیر ریکوتا(می‌توان از پنیر گودا هم استفاده کرد)، تخم‌مرغ‌ها، پنیر پارمژان، پنیر موزارلا، کالباس، جعفری و نمک و فلفل را می‌ریزیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم.

خمیر را به دو قسمت نا مساوی تقسیم می‌کنیم. خمیر بزرگتر را با وردنه باز می‌کنیم و آن را داخل ظرف پای می‌اندازیم و دور آن را مرتب می‌کنیم. مقداری از دور آن باید بیرون بزند که در آخر بتوان آن را با لایه روی غذا بهم وصل نمود. مواد داخل غذا را روی آن می‌ریزیم. آن را کنار می‌گذاریم.

بخش کوچکتر خمیر را به صورت مربع 22 22× سانتیمتری باز می‌کنیم و آن را به صورت نوارهای یک و نیم سانتیمتری می‌بریم. نوارها را به صورت حصیری می‌پیچیم (مانند شکل) و آن را روی کیک می‌گذاریم و لایه‌های زیر و روی خمیری را کاملاً بهم وصل می‌کنیم به طوری که هیچ سوراخی در اطراف آن باقی نماند. تخم‌مرغ زده‌شده را با قلم مو، روی آن می‌مالیم تا روی پای براق و جذاب ‌تر شود. سپس به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر داغ می‌گذاریم تا مواد کاملاً بپزد. قبل از سرو کردن می‌گذاریم تا کاملاً خنک شود.

منبع : پارسه گرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا