دسته‌بندی نشده

آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه با گندم

سبزه، یکی از سین های قشنگ سفره هفت سین ما ایرانی هاست که نماد برکت و آرامشه. سبز کردن سبزه میتونه خیلی لذت بخش باشه اگه تصمیم بگیری خودت آماده و تزئینش کنی. مدل های مختلف سبزه وجود داره که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. مثلا سرعت رشد و یا ظاهرشون با هم متفاوته. مثلا سبزه عدس برگ های ریز قشنگی داره.

روش کاشت سبزه گندم

مواد لازم برای کاشت سبزه گندم

  • 1 فنجان گندم کامل
  • حوله یا پارچه نخی تمیز
  • صافی
  • بطری اسپری
  • ظرف کم عمق برای کاشت سبزه
  • ربان برای تزیین

آموزش تصویری تهیه سبزه عید با گندم

آموزش کاشت سبزه عید با گندم

طریقه درست کردن سبزه گندم

1. ابتدا گندم‌ها را درون یک کاسه بزرگ آب بریزید و به مدت 1 تا 2 روز اجازه دهید که گندم‌ها درون آب خیس شوند. در این مدت آب گندم را چند بار عوض کنید.

کاشت سبزه عید با گندم

بعد از گذشت 2 روز جوانه‌های ریز و سفیدی روی گندم‌ها ایجاد می‌شود.

یک پارچه‌ی نخی را در مرکز یک صافی قرار دهید و گندم‌ها را درون آن بریزید و بعد از اینکه آب اضافی گندم‌ها از آن خارج شد، روی گندم‌ها را به طور کامل با پارچه بپوشایند و به مدت 2 تا 3 روز کنار پنجره و در تماس با نورخورشید قرار دهید

در این مدت باید پارچه‌ی روی گندم‌ها مرطوب باشد. ابتدا پارچه را خیس کنید و بعد می‌توانید آن را با استفاده از بطری اسپری مرطوب کنید و مطمین شوید که تمام دانه‌های گندم مرطوب می‌شوند.( ظرف مناسبی را در زیر صافی قرار دهید تا آب اضافی درون آن جمع شود ).

آموزش کاشت سبزه عید

برای رسیدگی به گندم‌ها و اطمینان از مرطوب بودن آن‌ها به طور مستقیم با دست آن را امتحان نکنید. می‌توانید آن ها را در چند ظرف تقسیم کنید تا رسیدگی به آن‌ها راحت‌تر شود.

هنگامی که جوانه‌های گندم به اندازه‌ی کافی رشد کردند و قابل مشاهده شدند، جوانه‌ها را به آرامی به ظرف اصلی منتقل کنید، در این مرحله می‌توانید به طور مستقیم به آن‌ها آب دهید( ولی نه به مقدار زیاد ).

در این مرحله نیز باید روی ظرف را پارچه مرطوب بپوشایند و در معرض نورخورشید قرار دهید. زمانی که جوانه‌ها رنگ سبز به خود گرفتند می‌توانید پارچه را از روی ظرف بردارید. ظرف را در کنار پنجره قرار دهید و هر روز با مقدار کمی آب، جوانه‌های گندم را آبیاری کنید.

بعد از گذشت چند روز گندم‌ها سبز و زیبا می‌شود و باید به فکر تزیینی مناسب برای آن باشید.

سبزه گندم را کی بکارم ؟

زمان کاشت سبزه گندم : جهت سبز کردن گیاه گندم شما باید از روز 20 اسفند ماه یعنی 10 روز قبل از عید جهت سبز کردن این گیاه اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید :

ایده جالب ۴۰ مدل سبزه عید سال ۹۸ – ۲۰۱۹ + عکس

آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه عید با گندم

آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه عید در خاک ژله ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا