دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه ی ذرت بو داده یا پاپ کورن با روشی آسان در منزل

طرز تهیه پفیلا _ پاپ کورن طعم دار (ذرت بوداده)

با پیدایش مایکروفر تهیه پاپ کورن روی اجاق‌گاز به تاریخ پیوسته است اما علاوه بر مضرات استفاده از مایکروفر طعم پاپ کورنی که در قابلمه تهیه‌شده بهتر است. این کار آسان است و لذت بسیار زیادی دارد. با دلگرم همراه شوید.

آموزش طرز تهیه پفیلا

مواد لازم برای پاپ کورن

  • ذرت 80 گرم
  • روغن به میزان لازم
  • نمک به میزن لازم

آموزش تهیه ی ذرت بو داده یا پاپ کورن با روشی آسان در منزل

ذرت بو داده با کلی خاصیت

ذرت از جمله غلاتی است که سرشار از نشاسته و ویتامین هایی همچون ویتامین های گروهB میباشد. ذرت انواع و اقسام مختلفی دارد که همه خوشمزه هستند: چه به شکل کنسرو، چه تازه، چه کبابی، چه بخارپز و حتی آب­ پز. اما ذرت بوداده یا همان پاپ کورن یکی از یکی از معروف ترین و رایج ترین انواع آن است که هم بسیار راحت تهیه میشود و هم بسیار خوشمزه و مفید است و برای زمان هایی که هوس یک میان وعده سالم و مغذی کرده اید اما زیاد وقت و حوصله آشپزی ندارید بسیار مناسب است. ذرت بوداده با توجه به اینکه نشاسته زیادی دارد میتواند شما را تا زمان زیادی سیر نگه دارد. درست کردن پاپ­ کورن میتواند گزینه­ ی خوبی برای سرگرم کردن بچه ها نیز باشد چرا که شنیدن صدای ترکیدن ذرت ها برای بچه ها حتماً هیجان انگیز است.

طرز تهیه پاپ کورن

  1. قابلمه مناسب درب داری را روی شعله قرار دهید و مقداری روغن بریزید تا کف قابلمه را کاملاً بپوشاند. چند عدد ذرت نیز دورن روغن قرار دهید. زمانی که ذرت ها شروع به باز شدن کردند یعنی روغن به درجه حرارت مناسب رسیده است. در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید، به اندازه ای ذرت بریزید تا کف قابلمه را بپوشاند و ذرت ها روی هم قرار نگیرند. حدود 20 ثانیه صبر کنید تا روغن و ذرت ها به درجه ی یکسان برسند.
  2. در این مرحله دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید و درب قابلمه را کمی کج قرار دهید تا بخار اضافی بتواند خارج شود. (این کار باعث می شود که پاپ کورنها نرم نشوند.) فراموش نکنید که مرتباً قابلمه را تکان دهید تا ذرت ها نسوزند.
  3. زمانی که دیگر صدای بازشدن ذرت های شنیده نشود ذرت های شما آماده است. قابلمه را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه صبر کنید تا ذرت هایی که باز نشده ­اند هم باز شوند حالا زمان آن رسیده است تا کمی نمک به پاپ­ کورنها اضافه کنید و ظرف را خوب تکان دهید تا همگی نمکی شوند. در انتها ذرت ها را به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید.

پاپ کورن سرکه ای

برای داشتن پاپ کورن هایی با طعم سرکه، بعد از آماده شدن پاپ کورن ها مقداری سرکه، نمک و کره را با هم مخلوط کنید و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار دهید.

آموزش تهیه ی ذرت بو داده یا پاپ کورن با روشی آسان در منزل

پاپ کورن گوجه ­ای

برای تهیه این پاپ کورن نیاز به پودر گوجه خشک دارید.( پودر گوجه خشک را میتوانید از عطاری ها تهیه کنید و یا خودتان در فر گوجه را خشک و پودر کنید و یا اینکه گوجه ها را در ظرفی درپوش دار ریخته و در هوای آزاد آنها را خشک کنید.) بعد از آماده شدن پاپ کورنها، پودر گوجه را در قابلمه ریخته و خوب تکان دهید.

پاپ کورن پنیری

این نوع پاپ کورن از جمله خوشمزه ترین طعم های پاپ کورن است. برای تهیه آن کافی است بعد از آماده شدن پاپ کورن ها مقداری پنیر پارمزان یا چدار را رنده کنید به همراه کمی پودر سیر و یا پودر موسیر روی پاپ کورنها بریزید، خوب هم بزنید و سپس چند دقیقه داخل فر داغ قرار دهید.

ذرت بو داده عسلی

برای تهیه این نوع پاپ کورن بعد از آماده شدن پاپ کورنها، مقداری عسل، کره و شکر سفید و یا قهوه ای را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که حالت شربت مانند بگیرد سپس شربت را روی پاپ کورن ها بریزید و خوب هم بزنید در ادامه پاپ کورنها را روی سینی فر چرب پهن کنید و به مدت یک ساعت در فر داغ قرار دهید و هر 15 دقیقه هم بزنید تا همه طرف پاپ کورن ها عسلی رنگ شوند.

پاپ کورن فلفلی

بعد از آماده شدن پاپ کورن، مقداری فلفل روی آنها بریزید و خوب هم بزنید. ذرت های تند شما آماده اند.

ذرت بوداده لیمویی

بعد از آماده شدن پاپ کورن ها، آبلیمو، نمک و کره را با هم مخلوط کنید و روی پاپ کورنها بریزید و برای چند دقیقه در فر داغ قرار دهید.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا