دسته‌بندی نشده

بیوگرافی فرخنده گل افشان همسر اول استاد محمدرضا شجریان

فرخنده گل افشان کیست ؟

فرخنده گل افشان در خرداد ماه سال 1317 چشم به جهان گشوده است. او همسر اول استاد بزرگ موسیقی ایران، محمدرضا شجریان می باشد و سال های زیادی در کنار این استاد بزرگوار زندگی کرده است.

زندگینامه فرخنده گل افشان

نحوه آشنایی و ازدواج فرخنده گل افشان با محمدرضا شجریان

فرخنده گل افشان و محمدرضا شجریان هر دو معلم دبستان در شهر قوچان واقع در استان خراسان رضوی بودند. آن ها در همین مدرسه با یکدیگر آشنا شدند و تصمیم به ازدواج گرفتند. فرخنده گل افشان دو سال از محمدرضا شجریان بزرگتر بود، اما این اختلاف سنی مانعی برای ازدواج آن ها نشد.

سرانجام مراسم عقدکنان آن ها در 21 مهر 1340 برگزار شد و 10 ماه بعد (20 مرداد 1341) عروسی کردند. بعد از ازدواج، محمدرضا شجریان از بخش رادکان به شاه آباد مشهد منتقل شد و مدیر دبستان شد.

سن فرخنده گل افشان

فرزندان فرخنده گل افشان و محمدرضا شجریان

فرخنده گل افشان و محمدرضا شجریان یک سال بعد از ازدواج صاحب دختری به نام راحله شدند. او متولد 2 مهر 1342 است و پس از آن نیز این زوج صاحب سه فرزند دیگر به نام های افسانه، مژگان و همایون شدند.

خانم گل افشان عقیده دارد که برای هیچ مادری دختر و پسر بودن فرزندش تفاوت نمی کند، ولی پس از 3 دختر هر مادری دلش یک پسر می خواهد. پس آمدن همایون موجب خوشحالی این زوج شد.

همایون و مژگان شجریان راه پدر را ادامه دادند و در زمینه موسیقی به فعالیت می پردازند.

سن فرخنده گل افشان

زندگینامه کامل فرخنده گل افشان

فعالیت ها و شغل فرخنده گل افشان

فرخنده گل افشان قبل از ازدواج با محمدرضا شجریان، به شغل معلمی مشغول بود. اما پس از ازدواج به هنر گل سازی روی آورد و در این زمینه به فعالیت مشغول شد. مدتی بعد، صاحب فرزند شد و وظایف مادری او، فرصتی برای پرداختن به کارهای هنری نمیداد و ترجیح داد به وظایف مادر بودن خود بپردازند.

فرخنده گل افشان درباره فعالیت های خود چنین می گوید: من بعد از ازدواج سعی کردم تا جایی که توانستم امانتدار خوبی برای فرزندم باشم. من به هنر گل سازی می پرداختم ولی بعد از آمدن فرزندانم به دلیل مسئولیت در کار و زندگی نتوانستم به آن ادامه بدهم.

به دلیل اینکه در متن زندگی قرار گرفتن وظایفی را به دوش همسر یا مادر می‌گذارد که شاید انجام آن و رسیدن به نتیجه‌اش فراتر از همه هنرها باشد. به هر حال هنر یک مادر، انسان سازیست.

عکس های فرخنده گل افشان

جدایی و طلاق فرخنده گل افشان و محمدرضا شجریان

در سال 1370 ناگهان زندگی فرخنده گل افشان و استاد شجریان بعد از گذشت نزدیک به 30 سال از هم پاشید و منجر به طلاق شد. این موضوع، سوژه ی داغ رسانه های آن زمان شد و همه به دنبال دلیل این اتفاق بودند.

در نهایت نیز علت طلاق فرخنده گل افشان و محمدرضا شجریان مشخص نشد.

پس از جدایی محمدرضا شجریان و فرخنده گل افشان، بعد از گذشت مدتی آقای شجریان با خانمی به نام کتایون خوانساری ازدواج کردند که ثمره ازدواج آن ها پسری به نام رایان می باشد.

علت طلاق فرخنده گل افشان

بیوگرافی فرخنده گل افشان

مصاحبه ای با فرخنده گل افشان

قبل از ازدواج به چه هنر هایی گرایش داشتید؟

به هنر گل سازی می پرداختم ولی بعد به دلیل مسئولیت در کار و زندگی نتوانستم به آن ادامه بدهم.


آیا خانواده با آن مشکل داشتند ؟

خیر به هیچ وجه.


چرا ادامه ندادید ؟

به دلیل اینکه در متن زندگی فرار گرفتن وظایفی را به دوش همسر یا مادر میگذارد که شاید انجام آن و رسیدن به نتیجه اش فراتر از همه ی هنرها باشد. به هر حال هنر یک مادر، انسان سازیست.

بعد از آنکه با آقای شجریان ازدواج کردید در گرایش های هنری تان چه تغییراتی ایجاد شد؟

آنچه بایسته است بگویم این است که گرایشهای هنری من در این زمینه آنقدر نقش نداشته که عشق و مهر ورزیدنم به عنوان یک مادر به همایون، توانسته ام نقش داشته باشم. همایون دارای ژن هنری از سوی پدرش است، من سعی کردم با عشق و مهر مادریم، این ژن را بارورتر کنم.


اولین بارقه های توجه به هنر کی در همایون پیدا شد ؟

اولین تجلی هنر همایون به صورت ریتم نوازی در سن ۴ یا ۵ سالگی بود که از آن پس نزد استاد فرهنگفر به شاگردی پذیرفته شد. تصنیف هایی را نیز در کلاس های استاد دادبه و شاگردانشان یاد میگرفت که زیر نظر پدرش آنها را به خوبی اجرا میکرد.

حتی من و پدرش چند نمونه از آنها را ضبط کردیم. همایون به هرگونه ای که بود در میان شیطنت های کودکانه، استعدادش را در موسیقی و تقلید صداها نشان می داد. خواهران همایون هم همگی استعداد داشتند و پیش پدرشان آواز کار میکردند ولی هیچ وقت کاری ارائه نکردند.


چه کسی این بارقه ها را کشف کرد ؟

کشف آنها زیاد مشکل نبود. علاقه به ریتم و موسیقی کاملا در رفتار و کردار همایون قوی تر میشد. پدرش در اولین گام برای او تنبکی تهیه کرد و او را تشویق به اصولی کار کردن کرد. در آن زمان آواز را خود به همایون تعلیم می داد.


عکس العمل شما چه بود ؟

بسیار خوشحال می شدم و احساس میکردم هر آنچه میتوانم باید برای رسیدن او به هدفش انجام دهم. فکر می کنم برحسب شرایط گرایش اولشان موسیقی بود.


شما به ایشان اصرار نمی کردید که خواننده شود ؟

خیر همانطور که عرض کردم در تمام این سال ها او نزد پدرش تعلیم می دیده و تمرین میکرد طبیعتا تشخیص ارائه آواز برعهده ی خود او و پدرش بود.


آیا در کنسرت های ایشان شرکت کرده اید ؟

بله در تمام کنسرت هایی که میتوانستم حضور داشته باشم.


کدام آهنگ همایون را دوست دارید ؟

همگی آنها را.


همایون چند روز یکبار به شما سر میزند ؟

اگر بتواند هر روز وگرنه هر فرصتی که دست دهد.

فرخنده گل افشان مادر همایون شجریان

گالری تصاویر فرخنده گل افشان

بیوگرافی فرخنده گل افشان

بیوگرافی همسر اول محمدرضا شجریان

همسر اول محمدرضا شجریان کیست

زندگینامه فرخنده گل افشان

عکس های جدید فرخنده گل افشان

زندگی شخصی فرخنده گل افشان

صحبت های فرخنده گل افشان

مصاحبه با فرخنده گل افشان

مادر همایون شجریان کیست

جدیدترین عکس های فرخنده گل افشان

فرخنده گل افشان

عکس های فرخنده گل افشان و محمدرضا شجریان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا