دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه کباب تابه ای جگر

آموزش تهیه کباب تابه ای جگر ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه برونی کاپوچینو

آموزش تهیه کباب تابه ای جگر

این غذا به دلیل داشتن جگر سفید و گوشت چرخ‌کرده حاوی پروتئین زیادی است و به همین دلیل برای رشد بدن و عضلات مفید است. در ضمن مراحل طبخ این غذا بسیار آسان است و براحتی می‌توان این غذای لذیذ را در منزل درست کرد.

مواد اولیه :

جگر سفید گوسفند یک عدد

هویج رنده‌ شده آب‌پز دو لیوان

گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم

پیاز رنده‌شده یک لیوان

آرد نخودچی چهار قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زرد چوبه و روغن به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا جگر سفید را چرخ کرده و با سایر مواد خوب مخلوط می‌کنیم. سپس در یک تابه کوچک آن‌ها را به شکل گرد درآورده، سرخ می‌کنیم. این غذا را با نان و سبزی میل کنید و لذت ببرید.

خواص جگر

جگر یكی از غنی‌ترین منابع گوشت‌ها و شامل آهن زیادی است اما به علت این كه محل تجمع سموم بدن حیوان است (ارگان دفع سموم بدن) توصیه می‌شود؛ در صورت تمایل در هر هفته حداكثر یك بار و آن هم به میزان ۱۵۰ گرم مصرف شود.

آهن یكی از عناصر كمیاب در بدن بوده و نقش بسیار حیاتی دارد، معمولا در بدن به دو شكل قابل جذب یا سریع‌الجذب و یا سخت جذب وجود دارد.

آهنی كه به صورت سریع‌الجذب است در مواد غذایی همچون انواع گوشت‌ها (مرغ و ماهی و گوشت سایر پرندگان و نیز گوشت غده‌ای یا شكمی مانند دل، قلوه، جگر و زبان) وجود دارد.

مواد غذایی همچون تخم‌مرغ، حبوبات، دانه كامل غلات و سبزیهای غده‌ای نیز حاوی آهن هستند اما آهن موجود در آنها از نوع دیر جذب است و لازم است برای تسهیل جذب آهن در آنها با مواد غذایی خورده شوند كه جذب آنها را آسان كرده و یا با موادی مصرف نشوند كه مانع جذب آهن آنها شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا