دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی

تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی

تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی

مواد گفته شده به اندازه ی 4 نفر می باشند.

زمان لازم برای آماده کردن مواد : 20 دقیقه

زمان لازم برای پختن ماهی ها : 20 دقیقه

مواد لازم :

4 تا 6 تکه فیله ی ماهی سالمون بدون پوست

2 قاشق غذاخوری چاشنی ادویه فرانسوی که سیاه رنگ است

1 دسته کلم بروکلی (حدود یک گرم )

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 عدد سیر

نمک

1/4 فنجان کشمش

1 عدد لیموی برش داده شده

طرز کار :

1 – در ابتدا ظرف را در حرارت متوسط قرار می دهیم تا داغ شود.

2 – دو طرف ماهی سالمون را در چاشنی ای که در اختیار داریم قرار داده و می گذاریم تا هر دو طرف 3 تا 4 دقیقه در این چاشنی بماند.

3 – در همین حال در یک ظرف مقداری آب می ریزیم و کلم بروکلی های شسته شده را داخل آن می ریزیم تا بجوشد.

4 – کلم بروکلی ها را آبکش کرده و بعد از 3 تا 4 دقیقه که آب آن رفت آنرا در ظرفی می گذاریم.

5 – در ظرفی که گذاشته بودیم تا داغ شود مقداری روغن زیتون می ریزیم و موسیرها و نمک را هم به روغن اضافه می کنیم.

6 – داخل ماهی ها را با کشمش و کلم بروکلی های آماده شده پر می کنیم و آنها را در روغن می گذاریم تا سرخ شوند در آخر هم دور تا دور ظرف را با لیمو تزئین می کنیم.

خواص ماهی سالمون

ـ گوشت سالمون به دلیل وجود برخی رنگدانه‌های کارتنوییدی به این رنگ گرایش یافته است. این رنگدانه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قوی و فعالی هستند که با ورود به بدن موجب رشد و سلامت سلول و بافت‌های بدن شده و با جذب رادیکال‌های آزاد مضر که بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی در بدن ایجاد می‌شوند از تخریب و تکثیر بیش از حد سلول و ایجاد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند. مصرف این ماهی به خصوص برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه توصیه می‌شود.

ـ سالمون سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است. سلنیوم این ماهی از ماهی تن و هرینگ بالاتر بوده و با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر عفونت‌ها را کاهش داده و مهم‌ترین ماده معدنی برای افزایش قدرت جنسی و باروری نطفه در مردان جوان است.

ـ سالمون به دلیل داشتن امگاـ۳ قابل جذب، خاصیت ضدالتهابی داشته و اثر مطلوبی در کاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی دارد. این اسید چرب ضروری با گشاد کردن عروق خونی و ایجاد تعادل در میزان فشار و چربی خون خطر بروزحمله قلبی را کاهش داده و شانس زنده ماندن بعد از سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

ـ این ماهی یکی از بهترین منابع غیرلبنی ویتامین D است. میزان ویتامین D آن از دیگر ماهی‌ها بالاتر و به جذب کلسیم و رسوب مواد معدنی به داخل سیستم اسکلتی کمک می‌کند. ویتامین B۱۲ آن کم‌خونی همراه با عوارض عصبی را التیام‌ بخشیده و میزان ید آن که از میگو، گوشت قرمز و مرغ بیشتر است، برای سنتز(تولید) هورمون‌های تیروئیدی نافع است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا