دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه لازانیا با مرغ و سس سفید

آموزش تهیه لازانیا با مرغ و سس سفید، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 آموزش تهیه لازانیا با مرغ و سس سفید

آموزش تهیه لازانیا با مرغ و سس سفید

لازانیایی حاوی اسفناج و مرغ به همراه سس سفید پنیری. مناسب برای انواع ذائقه ها.

مواد لازم:

9 ورقه لازانیا 1 فنجان پنیر پارمیزان رنده شده

نصف فنجان کره 1 قاشق چایخوری ریحان خشک شده

یک عدد پیاز خرد شده 1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده

1 حبه سیر رنده شده نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

نصف فنجان آرد سفید 2 فنجان پنیر ریکوتا

1 قاشق چایخوری نمک 2 فنجان گوشت مرغ پخته مکعبی خرد شده

2 فنجان آب مرغ 1 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

یک و نیم فنجان شیر یک چهارم فنجان پنیر پارمیزان رنده شده برای تزیین

4 فنجان پنیر رنده شده موزارلا 280 گرم اسفناج خرد شده

مدت زمان آماده سازی: 25 دقیقه

زمان پخت: 50 دقیقه

طرز تهیه:

1.فر را روشن کرده و حرارت آن را روی 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. قابلمه ای را پر از آب کرده و کمی نمک هم اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. ورقه های لازانیا را به مدت 8 تا 10 دقیقه در آب جوش بپزید. سپس آبکش کرده و با آب سرد شستشو دهید.

2.کره را داخل تابه ای که شعله زیر آن متوسط است گرم کنید تا آب شود. پیاز و سیر را داخل کره ریخته و تفت دهید تا وقتی نرم شوند.آرد و نمک را به آنها اضافه کرده و هم بزنید تا جوش بزند. آب مرغ و شیر را اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 1 دقیقه مدام هم بزنید تا به جوش آیند.

2 فنجان پنیر موزارلا و یک چهارم فنجان پنیر پارمیزان را اضافه کرده و با ریحان، پونه و فلفل سیاه موادتان را طعم دار کنید. تابه را از روی حرارت برداشته و کناری بگذارید.

3. یک سوم سس آماده شده را کف یک ظرف مخصوص لازانیا بریزید. یک سوم ورقه های لازانیا را روی سس بچینید.یک سوم مرغ و پنیر ریکوتا را روی مواد قبلی بصورت لایه نازکی قرار دهید. یک سوم دیگر از ورقه های لازانیا را روی مرغ چیده و روی این لایه یک سوم دیگر از سس سفید را بریزید

و سپس اسفناج را ریخته و 2 فنجان پنیر موزارلا و نصف فنجان پنیر پارمیزان باقی مانده را روی این لایه ها بپاشید. بقیه ورقه های لازانیا را روی این پنیرها بچینید و روی آن را با باقی مانده سس سفید بپوشانید. در انتها جعفری خرد شده و یک چهارم فنجان پنیر پارمیزان را روی آن بپاشید.

4.ظرف را در فر از قبل گرم شده قرار داده و به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید.

خواص ریحان :

• سلامت دستگاه قلبی عروقی

ریحان سرشار از کارتنوئیدهایی مانند بتا کاروتن است که می‌توانند در بدن تبدیل به ویتامین A شوند. بتا کاروتن نسبت به ویتامین A دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری است چرا که نه تنها ازسلول‌ها در برابر آسیب رادیکالهای آزاد محافظت می‌کند بلکه از اکسیده شدن کلسترول خون توسط رادیکال‌های آزاد در رگ‌های خونی نیز پیشگیری می‌کند.

با اکسیده نشدن، کلسترول در دیواره رگ‌های خونی ایجاد نمی‌شود و به این ترتیب، از ایجاد تصلب شرائین یا گرفتگی رگ‌ها و حمله قلبی نیز پیشگیری می‌شود.

ریحان منبع خوبی از منیزیم نیز می‌باشد. این گیاه با ایجاد آرامش در عضلات و رگ‌های خونی موجب تقویت دستگاه قلبی عروقی می‌شود و جریان خون را در رگ‌ها بهبود بخشیده و خطر نامنظم بودن ریتم‌های قلبی و اسپاسم‌های قلبی‌ عروقی را کاهش می‌دهد.

• پیشگیری از سرطان

ریحان دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی می‌باشد. آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در این گیاه می‌تواند از بدن در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب با اکثر فرم‌های سرطان مبارزه کند.

• سلامت پوست و مو

روغن فرار ریحان به عنوان مرطوب کننده برای شفافیت پوست و موی کدر شده نیز به کار می‌رود. از این گیاه دارویی برای درمان آکنه نیز استفاده می‌شود.

• سلامت استخوان و بافت همبند

ماده اوژنول روغن‌های فرار ریحان موضوع مطالعات گسترده بوده است. چون این ماده می‌تواند جلوی فعالیت آنزیمی بنام سایکلواکسیژناز در بدن را بگیرد. بسیاری از داروهای ضد‌التهابی از قبیل آسپرین و ایپوبروفن، جلوی فعالیت چنین آنزیمی را می‌گیرند.

این اثر مهارکنندگی اوژنول در ریحان، به آن خاصیت ضدالتهابی می‌دهد و می‌تواند نقش اساسی در درمان داشته و انسان را از درد ناشی از بیماریهای التهابی مثل روماتیسم مفصلی مصون نگهدارد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا