دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی

آموزش تهیه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

مواد لازم :

3 عدد تره فرنگی بزرگ

2 قاشق غذاخوری کره

4 فنجان آب مرغ ( یا عصاره سبزیجات برای کسانی که سبزیجات رو ترجیح میدن )

900 گرم سیب زمینی خرد شده ( به قطعه های سه سانتیمتری برش بدین )

یک و نیم قاشق چایخوری نمک

مقدار کمی مرزنگوش

نصف قاشق چایخوری آویشن خشک شده

یک عدد برگ بو

یک چهارم فنجان جعفری تازه (خرد شده)

مقدار کمی سس فلفل قرمز تند

فلفل سیاه یا سفید برای مزه دار کردن

طرز تهیه :

تره فرنگی ها رو خوب بشورید. اون ها رو از طول برش داده و دوباره زیر آب بگیرید تا هرگونه گل و لای باقی مونده در داخلشون از بین برود. قسمت های سبز تیره را بریده و دور بریزید. قسمت های سبز روشن و سفید رو با ضخامت ۳٫۵ سانتیمتری ببرید.

یک قابلمه برداشته و در حرارت متوسط کره رو آب کنین. تره فرنگی های خرد شده رو اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با کره پوشیده شوند. درب قابلمه رو گذاشته و حرارت رو کم کرده و برای 10 دقیقه بگذارید تا موقعی که تره فرنگی ها نرم بشن. چک کنین که تره ها نسوزن و قهوه ای رنگ نشوند.

عصاره مرغ، سیب زمینی، برگ بو، مرزنگوش، آویشن و یه قاشق چایخوری نمک رو به قابلمه اضافه کنید. حرارت رو زیاد کرده تا جوش بیاد، بعد حرارت رو کم کرده تا برای ۲۰ دقیقه بجوشه تا سیب زمینی ها خوب بپزند.

از یه گوشت کوب برقی یا معمولی استفاده کنید تا نصف سوپ حالت غلیظ پیدا کنه و اگر دوست دارید سوپی یکدست داشته باشید همه اون رو با گوشت کوب مخلوط کنید. جعفری رو بهش اضافه کنید و چند دقیقه بیشتر بذارید تا کاملا بپزد. مقدار کمی سس فلفل و فلفل سیاه اضافه کنید تا مزه دار شود. در آخر هم نمک بریزید.

خواص تره فرنگی

تره ‌فرنگي سرشار از ويتامين‌ هاي B و C و داراي مقادير قابل توجهي املاح معدني نظير: آهن(عامل اکسيژ‌ن‌ رساني به خون)‌، منيزيم(ضد سرطان)‌، گوگرد(ضدعفوني‌ کننده قوي)‌، پتاسيم(کاهش ‌دهنده فشار خون)‌ و فسفر(تقويت کننده حافظه)‌ است.

البته خوب است بدانيد ويتامين C، آهن، منيزيم و کلسيم تره ‌فرنگي کمتر از سبزي تره است. معمولا سوپ تره ‌فرنگي را به بيماران مبتلا به سوء هاضمه و کساني که مبتلا به رماتيسم و کم‌ خوني هستند توصيه مي‌ کنيم. اين سوپ معده‌ هاي ضعيف را تقويت کرده و در عين حال خاصيت مليني دارد.

اين سبزي در هنگام پخته شدن از خود لعاب لزجي تراوش مي ‌کند که به همراه تار و پود سلولزي‌ اش مي ‌تواند بقاياي مدفوع و سموم روده را به خارج دفع کند. لذا براي مبتلايان به يبوست و بواسير بسيار نافع است.

تمام برگ‌ هاي سبز تره ‌فرنگي به دليل دارا بودن مواد گوگردي ضد عفوني‌‌ کننده قوي بوده و موجب تقويت دستگاه ريوي مي ‌شوند. اين مواد از طريق خون وارد ريه‌ ها شده و عفونت ‌هاي مجاري تنفس و ورم گلو را التيام مي ‌بخشد و از لحاظ خاصيت ادرارآوري در درجه اول قرار دارد. لذا با خوردن خام تره‌ فرنگي در انواع سالادها به حفظ سلامتي خود کمک بسزايي مي ‌کنيد.

مصرف اين سبزي مفيد بعد از غذا، مانع از ترش‌ کردن مي‌ شود و خلط ‌آور خوبي است و غريزه جنسي را تقويت مي‌ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا