دسته‌بندی نشده

آموزش تصویری ساخت کاردستی کدو تنبل با سینی استیل

آموزش ساخت کاردستی آویز کدو تنبل ساده برای کودکان

کاردستی آویز کدو تنبل یک کاردستی ساده کودکانه برای مناسبت‌های خاص است. شما می‌توانید با وسایل ساده موجود در خانه این کاردستی را درست و کودکتان را خوشحال کنید.

کدو تنبل یکی از نمادهای جشن هالووین است که آن را به شکل‌های مختلف مثل صورتک‌های ترسناک یا خنده‌دار در کتاب‌ و فیلم‌ها دیده‌اید. حتی اگر نمی‌خواهید این روز را جشن بگیرید، می‌توانید از کدو تنبل برای تزیین منزل استفاده کنید. در این آموزش قرار است یادبگیرید چطور یک کاردستی آویز کدو تنبل درست کنید. پس برای ساخت این کاردستی با ما همراه شوید.

وسایل مورد نیاز برای کاردستی آویز کدو تنبل

  • اسپری رنگ نارنجی 1عدد
  • رنگ اکرولیک سفید نارنجی قرمز به مقدار لازم
  • پارچه کنفی به مقدار لازم
  • سیخ چوبی 1 عدد
  • روبان سبز به مقدار لازم
  • اسپری براق کننده 1عدد
  • سینی گرد استیل 1 عدد

مراحل ساخت کاردستی آویز کدو تنبل

مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

نوشته های مشابه

1. رنگ‌آمیزی ظرف
مرحله اول ساخت کاردستی آویز کدو تنبل رنگ‌آمیزی سینی گرد است. سینی یا هر ظرف گرد مشابه آن را با اسپری نارنجی کامل رنگ کنید و اجازه دهید تا رنگ خشک شود.

کافی است سینی را یک گوشه بگذارید تا خودش آرام‌آرام خشک شود.

2. کشیدن طرح کدو تنبل
در مرحله بعد، سینی را به کمک خطوط منحنی شکل به پنج قسمت تقسیم کنید و با مداد علامت بزنید. بعد با رنگ اکریلیک نارنجی این خطوط را پر رنگ کنید تا طرح کدو تنبل مشخص شود. لبه‌های ظرف کاردستی آویز کدو تنبل را هم با رنگ اکریلیک نارنجی بپوشانید.

مراحل ساخت کاردستی آویز کدو تنبل

بعد مثل تصویر، برای کامل شدن طرح کاردستی آویز کدو تنبل با رنگ اکریلیک سفید و قرمز، چند خط دیگر اضافه و صبر کنید تا رنگ‌ها روی کار خشک شوند.

3. استفاده از اسپری براق‌کننده
بعد از خشکی کامل رنگ‌ها، از یک اسپری براق‌کننده کمک بگیرید و از فاصله مناسب روی سطح کار اسپری کنید. اجازه دهید تا براق‌کننده کاملا خشک شود. در این فاصله سراغ مرحله بعد بروید.

4. فر کردن روبان کاردستی
این مرحله بخشی از ساخت ساقه کاردستی آویز کدو تنبل است. برای فر کردن روبان، یک سر آن را با کمک گیره لباس به یک سر سیخ چوبی وصل کنید. روبان را محکم دور سیخ چوبی بپیچید و هر لایه را کمی روی هم قرار دهید. انتهای دیگر را با گیره لباس وصل کنید.

فر گاز را روی حرارت 250 درجه فارنهایت بگذارید و سیخ چوبی را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن قرار دهید. بعد بیرون آوردن سیخ و خنک شدن آن، روبان کاردستی آویز کدو تنبل را از روی سیخ چوبی به آرامی باز کنید. در نهایت شما یک روبان فر شده زیبا دارید.

آموزش ساخت کاردستی آویز کدو تنبل

نکته: اگر فر کردن روبان به این روش برای شما دشوار است، می‌توانید روبان را درون فر قرار ندهید و فقط دور سیخ چوبی بپیچید و کمی صبر کنید تا حالت بگیرد.

5. ساخت ساقه کاردستی آویز کدو تنبل
برای ساخت ساقه کاردستی آویز کدو تنبل پارچه کنفی را به شکل یک مربع برش دهید و آن را تا بزنید. حالا با چسب حرارتی آن را پشت کار محکم کنید. بعد روبان فر شده را از یک طرف دور ساقه بپیچید و گره بزنید.

6. تکمیل کاردستی آویز کدو تنبل
ساخت کاردستی آویز کدو تنبل تمام شد. شما می‌توانید یک قلاب روی در یا دیوار قرار دهید، یک روبان یا نخ را از قلاب رد کرده و آن را به کاردستی وصل کنید.

همچنین می‌توانید از این کاردستی ایده بگیرید و هر طرح دلخواهی را به همین شکل نقاشی کنید.

منبع : کاغذ رنگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا