دسته‌بندی نشده

آشنایی با هزینه های سفر به صربستان و جاذبه های گردشگری آن

راهنمای سفر به صربستان

صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی می باشد که جاذبه های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده که باب میل ایرانی ‏ها است. یک نکته در رابطه با این کشور وجود دارد و آن این است که ایرانیان بدون در دست داشتن ویزا می توانند به این کشور سفر کنند که این موضوع در زمینه هزینه سفر به صربستان بسیار کارآمد می باشد.

پیش از هر چیز باید بدانید که واحد پول ‏صربستان، دینار صربستان بوده و شول های مختلف در این کشور رنگ های گوناگونی دارند، برای مثال 10 دیناری زرد رنگ، 20 دیناری سبز رنگ، 50 دیناری به رنگ بنفش، 100 دیناری آّی رنگ، 20 دیناری صورتی رنگ و 500 دیناری به رنگ فیروزه ای می باشد.

باید بدانید که صربستان در میان کشورهای اروپایی کشوری ارزان می باشد اما تمامی هزینه ‏ها در این کشور حدود 30% از ایران گران تر بوده و یکی از مقاصد گردشگری نسبتاً گران برای ایرانی ‏ها محسوب می شود. این کشور با دارا بودن جاذبه های طبیعی چشم نواز و تاریخی کهن انتخابی مناسب برای تفریحات خانوادگی می باشد که در آن می توانید به آرامشی بی مثال دست یابید و از سفر خود لذت ببرید. این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان است و هزینه سفر به صربستان نسبتا مناسب می باشد.

صربستان

هزینه های سفر به صربستان

برای سفر به کشور صربستان دو راه وجود دارد که عبارتند از رزرو تور و سفر شخصی. اگر قصد ‏سفر به این کشور با تور صربستان را دارید باید بدانید که قیمت تورهای این کشور بسته به تعداد روزها و امکاناتی که به گردشگران ارائه می شود بین 4 تا 6 میلیون تومان متغییر می باشد و ‏گردشگران می توانند با توجه به بودجه ای که برای هزینه سفر به صربستان در نظر گرفته اند، ‏یکی از آن ها را انتخاب کنند، طبیعتا هر چه خدمات دریافتی شما بیشتر باشد سفر لذت بخش تری خواهید داشت. البته گردشگران تور صربستان هزینه عوارض خروج از کشور را نیز باید ‏در نظر بگیرند. اگر به صورت شخصی به این کشور سفر کنید هزینه سفر به صربستان تا حد ‏زیادی به چگونگی سفر شما و محل اقامتی که انتخاب می کنید بستگی دارد.‏

هزینه های حمل و نقل و جابجایی در صربستان

سیستم حمل و نقل شهری این کشور وسیع بوده و شامل اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی، قطار و تاکسی می ‏باشد که گردشگران صربستان می توانند از آن ها بهره مند شوند. یک نکته منفی که در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی این کشور موجود است، عدم وجود مترو می باشد که تا به حال برنامه ریزی درستی در این زمینه انجام نشده است. برای پرداخت هزینه های حمل و نقل هنگام استفاده از اغلب وسایل حمل و نقل ‏عمومی نظیر اتوبوس، تراموا و اتوبوس های برقی جهانگردان می توانند از بلیط های باس ‏پلاس استفاده کنند. بلیط های باس پلاس سه نوع مختلف دارند که عبارت اند از بلیط های یک ‏روزه، بلیط های سه روزه و بلیط های پنج روزه که به ترتیب 250، 700 و 1000 دینار قیمت ‏دارند. بلیط های باس پلاس را از ایستگاه های اتوبوس موجود در تمامی شهرهای صربستان ‏می توان تهیه کرد. همچنین لازم است بدانید که گردشگران می توانند کرایه را به صورت ‏نقدی نیز به راننده ها پرداخت کنند. گردشگران صربستان می توانند برای یافتن مکان های مورد نظر خود در این کشور از 2 اپلیکیشن محبوب به نام های ایزی وی و سیتی مپر بهره ببرند.

تاکسی

تاکسی یکی دیگر از وسایل حمل و نقل درون شهری در صربستان می باشد و استفاده از آن ‏نیز امری رایج در این کشور است. گردشگران تور صربستان باید بدانند که کرایه تاکسی در ‏صربستان از 170 دینار شروع شده و به ازای هر کیلومتر در ساعت های 6 صبح تا 10 شب ‏تقریبا 70 دینار به مجموع کرایه اضافه می شود. توجه داشته باشید که هزینه کرایه تاکسی به ‏ازای هر کیلومتر بیشتر، در ساعت های 10 شب تا 6 صبح حدود 75 دینار است. اگر گردشگران صربستان برای سفر های بین شهری بخواهند از تاکسی استفاده کنند به ازای هر کیلومتر ‏باید حدود 130 دینار بپدازند. پیشنهاد می کنیم که برای امنیت خاطر به علامت تاکسی بر روی ماشین ها دقت کنید و بعد از آن ها استفاده کنید، یک نکته که گردشگران صربستان خوب است بدانند این است که اغلب تاکسی هایی که در اطراف مراکز گردشگری و دیدنی کشور وجود دارند، فاقد سیستم تاکسی متر هستند و به همین دلیل ممکن است که کرایه بیشتری از شما دریافت کنند، پس بهتر است که از نزدیک این مکان ها تاکسی نگیرید.

مینی بوس

یکی دیگر از وسیله هایی که گردشگران صربستان برای تردد در شهرهای صربستان می توانند از آن ‏استفاده کنند مینی بوس های سریع هستند که هشت خط را شامل می شوند. لازم به ذکر است این مینی بوس ها قیمت ‏بیشتری نسبت به اتوبوس یا تراموا دارند و سرعت بالاتری نیز دارند. اگر شما می خواهید که هزینه سفر به صربستان برایتان به صرفه باشد و عجله ای هم ندارید، بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

اجاره اتومبیل

در برخی از شهرهای مهم صربستان نظیر بلگراد امکان اجاره اتومبیل برای گردشگران تور ‏صربستان فراهم شده است که برخی از آن ها برای راحتی و سهولت در جا به جایی اقدام به ‏کرایه اتومبیل می کنند تا بتوانند آزادانه در شهرهای مختلف صربستان به گشت و گذار بپردازند. اگر شما نیز قصد اجاره خودرو در این کشور را دارید، لازم است بدانید ‏قیمت هر یک لیتر بنزین در صربستان معادل 146 دینار می باشد که ممکن است به سبب آن هزینه سفر به صربستان برای شما کمی گران شود.

دوچرخه

در خیابان های مختلفی در صربستان مسیرهای ویژه دوچرخه سواری وجود دارد که تعدادشان هم کم نیست. گردشگران صربستان می توانند با اجاره ی دوچرخه در خیابان های مدرن شهر هم تفریح کنند و هم به ورزش بپردازند.

جاذبه های صربستان

هزینه های اقامت در صربستان

اگرچه اقامت در این کشور گران نیست ولی بخش اعظمی از هزینه سفر به صربستان به هزینه های مربوط به اقامت در این کشور مربوط ‏می شود. صربستان در سال های اخیر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و سالانه افراد ‏زیادی به این کشور سفر می کنند به همین جهت هتل ها و اقامتگاه های بسیاری در شهر ‏های مختلف کشور صربستان تأسیس شده است که گردشگران بسته به بودجه ای که می ‏خواهند به هزینه سفر به صربستان اختصاص دهند، می توانند یکی از آن ها را برای اقامت ‏انتخاب کنند. هزینه اقامت در هتل های صربستان بسته به نوع هتل و امکاناتی که در آن ها وجود دارد ‏متغیر بوده و به شرح زیر می باشد:

  • هتل های 3 ستاره: هزینه اقامت در هتل های 3 ستاره صربستان بین 10 تا حدود 160 یورو به ازای ‏هر شب می باشد.
  • هتل های 4 ستاره: برای اقامت در هتل های 4 ستاره صربستان گردشگران باید به ازای هر شب ‏حدود 38 تا 160 یورو پرداخت کنند.
  • هتل های 5 ستاره: اقامت در هتل های 5 ستاره صربستان هزینه ای بین 66 تا 265 یورو برای ‏گردشگران صربستان در بر دارد.

گردشگرانی که می خواهند در هزینه سفر به صربستان صرفه جویی کنند می توانند در هاستل ‏های موجود در این کشور که تعدادشان هم کم نیست اقامت کنند. هزینه اسکان در هاستل های صربستان به ازای هر ‏شب بسته به مکان و امکاناتی که دارند بین 6 تا 80 یورو متغیر می باشد. همچنین خوب است بدانید که در این کشور آپارتمان های لوکس زیادی وجود دارد که برای اجاره در اختیار مسافران قرار می گیرد و بنا بر فاکتورهایی مانند: فاصله از مرکز شهر، تعداد اتاق ها و موقعیت مکانی هزینه ی اقامت در آن ها متفاوت است. در سفر به صربستان می توانید در این آپارتمان های اجاره ای ‏اسکان پیدا کنید و به ازای هر شب هزینه ای بین 16 تا 630 یورو پرداخت کنید.

جاذبه طبیعی

هزینه های خورد و خوراک در صربستان

در سفر به هر شهر و کشوری، هزینه های مربوط به خورد و خوراک بخش قابل ملاحظه ای از ‏هزینه ها را تشکیل می دهند. در کشور صربستان به طور کلی می توان گفت هزینه های ‏مربوط به خورد و خوراک نسبت به ایران کمی گران تر می باشد ولی نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. به طور کلی رستوران ها را ‏می توان به سه دسته ارزان، متوسط و گران تقسیم بندی کرد. در ادامه لیستی از انواع ‏رستوران ها و قیمت غذاهای آن ها مشاهده می کنید.

  • رستوران ها ارزان: برای صرف یک وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت موجود در ‏صربستان باید حدود 600 دینار هزینه کنید.
  • رستوران های متوسط: صرف یک وعده غذایی در رستوران های میان رده صربستان حدود 1500 ‏دینار هزینه در بر دارد که نسبت به رستوران های ارزان قیمت کیفیت غذا در آن ها بالاتر می باشد.
  • رستوران های گران قیمت: رستوران های لوکس و گران قیمت بسیاری در صربستان وجود دارد ‏که گردشگران می توانند با پرداخت هزینه ای بین 1200 تا 6000 دینار یک وعده غذایی بسیار ‏با کیفیت و خوش طعم را در این رستوران ها نوش جان کنند.

گردشگران صربستان برای صرفه جویی در هزینه سفر به صربستان می توانند برای صرف ‏غذا به رستوران های فست فود مراجعه کنند که این دسته از رستوران ها دارای منویی ارزان تر ‏از سایر رستوران های صربستان بوده و گردشگران برای هر وعده غذایی باید حدود 500 دینار ‏پرداخت کنند.

گردشگران تور صربستان می توانند برای کاهش در هزینه سفر به صربستان برای وعده صبحانه خود کیک های ویژه صبحانه را با قیمت 1 دلار خریداری کنند. قیمت نوشیدنی های گرم و سرد نیز در این کشور بین 120 تا 220 دینار متفاوت است. برای وعده ی ناهار در اغلب رستوران های این کشور غذاهای گوشتی طبخ می شود که نزد گردشگران تور صربستان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. البته آن دسته از افراد که گیاهخوار هستند و یا رژیم دارند می توانند از سالادهای دلچسب موجود در منوی رستوران ها سفارش دهند. قیمت پیتزا در این کشور حدود 50 دینار و قیمت برگرهای سنتی و لذیذ صربی تقریبا 200 دینار می باشد. به طور کل برای کاهش هزینه سفر به صربستان می توانید با 10 دلار 3 وعده غذایی دلچسب را میل کنید.

آن دسته از مسافران صربستان که معده حساسی دارند و غذاهای فست فود و رستورانی به معده آن ها نمی سازد، می توانند با پرداخت هزینه کم تری نسبت به خرید مواد غذایی اولیه اقدام کنند و خودشان به آشپزی بپردازند که به این روش در هزینه سفر به صربستان نیز صرفه جویی به عمل می آید.

گردشگری صربستان

هزینه های گشت و گذار در صربستان

بخشی از هزینه سفر به صربستان را هزینه های مربوط به تفریح و گشت و گذار در این کشور ‏تشکیل می دهند. همان طور که می دانید صربستان جاذبه های گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است که تعداد کثیری از بازدیدکنندگان تنها با هدف بازدید از آن ها به صربستان سفر می کنند تا سفری به یادماندنی را برای خود به ارمغان آورند.

برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری موجود در صربستان و هزینه ی ورود به آن ها عبارت اند از: موزه نیکلا تسلا 500 دینار، باغ ‏وحش بلگراد 500 دینار، پارک آبی آکوا فان 409 دینار، اقامتگاه پرنسس لوبیکسا 2.50 دلار، اتاق فرار آدرنالین 409 دینار، قلعه بلگراد 80 دینار، موزه تاریخی یوگسلاوی 398 دینار و برج آوالا 300 دینار. به طور کلی می توان گفت هزینه بازدید از اغلب ‏جاذبه های گردشگری و توریستی صربستان تقریباً 500 دینار می باشد. همچنین برای گشت و گذار در بخش های مختلف شهر تورهایی مانند: تور دانوب، تور کروز بلگراد، تور جزیره آدا سیگانجیلا و تور دوچرخه سواری نیز وجود دارد که قیمت آن ها به ترتیب 75 یورو، 19 یورو، 20 یورو و 19 یورو می باشد که گردشگران صربستان می توانند از آن ها نیز بهره ببرند.

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به صربستان

۱- قلعه کالمگدان صربستان

اگر می خواهید سفرتان به صربستان را آغاز کنید چه جایی بهتر از پایتخت این کشور، یعنی بلگراد؟! بلگراد مشهورترین شهر صربستان است و بسیاری از جاذبه های معروف صربستان در این شهر قرار دارند. قلعه کالمگدان در پارکی سرسبز و زیبا و در کناره رود دانوب قرار گرفته است. این قلعه شاهد خوبی بر تاریخ پرفراز و نشیب این منطقه از بالکان است و موزه این قلعه نیز دیدنی های بسیاری دارد.

۲- کلیسای سنت ساوا صربستان

اگر کالامگدان را مهم ترین جاذبه گردشگری بلگراد بدانیم، در زمینه معماری بدون شک این عنوان به کلیسای سنت ساوا می رسد. این کلیسا در محلی ساخته شده که سنت ساوا توسط عثمانی ها در آتش سوزانده شد و یادبودی باشکوه برای این فرد به شمار می رود. معماری با ابهت و زیبای این کلیسا این مکان را به یکی از نمادهای شهر بلگراد تبدیل کرده است.

۳- کلبه رود درینا صبرستان

در وسط رود درینا کلبه ای قرار دارد که در سال های اخیر به لطف شبکه های مجازی شهرتی جهانی پیدا کرده است. احتمالا عکس های این کلبه را دیده اید که درست وسط رودخانه و بالای یک صخره کوچک ساخته شده است. این خانه که به کلبه رود درینا شهرت پیدا کرده بهترین تصویر از خلوت و آرامش در دل طبیعت است. این کلبه در سال ۱۹۶۹ و توسط شناگرانی ساخته شده که نیاز به فضای آرام و خلوت برای استراحت داشتند. امروزه اما این کلبه به یکی از جاذبه های معروف صربستان تبدیل شده است.

کلیسا

۴- صومعه استودنیکا صربستان

کشور صربستان مملو از صومعه و نیایشگاه هایی است که بعضی از آن ها بسیار قدیمی هستند. بهترین و مشهورترین این بناها، صومعه استودنیکاست که یکی از بهترین نمونه های معماری قرون وسطی در کل کشور به شمار می رود.

۵- آرامگاه یوسیپ بروز تیتو صربستان

وقتی به تاریخ صربستان در قرن بیست نگاه می کنیم یک نام بیش از همه به چشم می خورد: یوسیپ بروز تیتو. این مرد که در بخش زیادی از عمرش رئیس جمهور یوگسلاوی بود رهبری بسیار محبوب و پرابهت بود و اکنون در بلگراد دفن شده است.

۶- ساختمان شهرداری سوبوتیکا صربستان

صربستان بناها و ساختمان های قدیمی زیاد دارد، اما بدون شک ساختمان شهرداری سوبوتیکا منحصربفردترین آن هاست. ساختمان شهرداری یکی از بهترین نمونه های معماری هنر نو در صربستان است و در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است.

۷- رود درداپ جورج صربستان

رود درداپ در پارک ملی درداپ قرار گرفته و بدون شک یکی از زیباترین مناطق طبیعی صربستان را تشکیل داده است. این رود از لابلای صخره های باشکوه و باعظمت عبور می کند و دورنمای سرسبز جنگل های اطراف فضایی بسیار زیبا ایجاد کرده است.

رودخانه

۸- برج جمجمه صربستان

در بین جاذبه های معروف صربستان برج جمجمه شاید خیلی زیبا نباشد اما به هرحال بازدیدکنندگان زیادی دارد. این برج نیش قرار دارد و از جمجمه شورشیان علیه امپراتوری عثمانی ساخته شده تا درس عبرتی برای بقیه معترضین باشد.

۹- دره اوواچ صربستان

صربستان طبیعت بی نظیری دارد، اما بدون شک منحصربفردترین جاذبه طبیعی صربستان دره اوواچ است. در این منطقه صخره هایی بسیار باشکوه و نفس گیر قرار دارد و رود درینا در پیچ و خم دره جریان پیدا می کند.

۱۰- شهر اهریمنی صربستان

در این منطقه ۲۰۰ صخره عجیب و غریب وجود دارد که به اشکال خاصی درآمده اند. به گفته محلی ها این صخره ها انسان های ساده ای هستند که توسط جادو به شکل سنگ درآمده اند.

۱۱- سرمسکی کارلوفسکی صربستان

زیباترین شهر صربستان، سرمسکی کارلوفسکی، آنقدر کوچک است که خود یکی از جاذبه های معروف صربستان به شمار می رود. در این شهر ساختمان ها و بناهای قدیمی زیادی وجود دارد و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد.

قلعه

۱۲- خیابان کنز میهایلوا صربستان

خیابان کنز میهایلوا معروف ترین خیابان بلگراد و به نوعی سمبل این شهر محسوب می شود. در این خیابان اکثر برندهای پوشاک شعبه دارند و همیشه شلوغ و پرهیاهوست. کافه ها و رستوران های مختلفی در این خیابان وجود دارند و موسیقی های زنده خیابانی هم فضای بسیار شاد و جالبی ایجاد می کنند.

۱۳- ژیشا صربستان

یکی دیگر از جاذبه های معروف صربستان صومعه ژیشا است که به دست خود سنت ساوا ساخته شده است. این کلیسا نقشی بسیار مهم در تاریخ صربستان داشته و بسیاری از صرب ها خود را مکلف به بازدید آن می دانند.

۱۴- دهکده دِرونگراد صربستان

این دهکده توسط کارگردان مشهور، امیر کاستاریکا و برای فیلمبرداری یکی از فیلم هایش ساخته شده است! این دهکده امروزه یکی از جاذبه های معروف صربستان تبدیل شده و می توانید حاصل تخیلات یک کارگردان مشهور را از نزدیک ببینید.

۱۵- قلعه گلوباک صربستان

در کشور صربستان قلعه های زیادی وجود دارد، اما هیچ کدام به زیبایی قلعه گلوباک نیستند. این قلعه در قرن ۱۴ ساخته شده و در کناره رود دانوب قرار گرفته است و بدون شک یکی از جاذبه های معروف صربستان است.

زمستان صربستان

۱۶- کوسماژ صربستان
ناحیه ای که سابقا به یوگسلاوی متعلق بود مملو از یادبودها و ساختمان هایی است که پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده اند. یادبود ۵ پر کوسماژ یکی از هنرمندانه ترین این سازه هاست که یادآور مشقت ها و فداکاری های مردم در جریان جنگ است.

۱۷- قلعه پترووارادین صربستان

این قلعه در کناره رود دانوب و در شهر مشهور نووی ساد قرار گرفته است و چشم انداز بی نظیری به شهر دارد. در فصل تابستان فستیوال معروف اگزیت در این قلعه برگزار می شود و جماعت بسیار زیادی در این منطقه جمع می شوند.

۱۸- کلیسای اوپلناک صربستان

کلیسای اوپلناک در شهر توپولا قرار دارد و محل دفن اعضای خاندان سلطنتی است. امروزه این کلیسا به دلیل معماری بسیار باشکوه و نقاشی های دیواری هنرمندانه اش به یکی از جاذبه های معروف صربستان تبدیل شده است.

۱۹- سارگان ایت صربستان

یکی دیگر از جاذبه های معروف صربستان را باز هم مدیون کارگردان مشهور، امیر کاستاریکا هستیم. این ایستگاه قطار کوچک در مسیری قرار گرفته که از بالا شبیه به عدد ۸ انگلیسی است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است.

۲۰- گامزیگراد صربستان

گامزیگراد یکی از شهرهای رم باستان است که در قرن سوم میلادی ساخته شده است. در این شهر ویرانه های فراوانی به جا مانده که یادآور شکوه و عظمت امپراتوری رم باستان هستند. این منطقه در بین ۲۰ جاذبه برتر صربستان رده بندی شده است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لبنان و جاذبه های توریستی عروس خاورمیانه

هزینه های سفر به لیسبون پایتخت پرتغال و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا