دسته‌بندی نشده

آشنایی با مناطق دیدنی شرق تهران 

معرفی جاهای دیدنی شرق تهران

تهران از بزرگ ترین و صنعتی ترین شهرهای ایران است این شهر که پایتخت ایران است دارای جاذبه های متنوع و مختلفی است که برای بازدید کنندگان جالب است مکان های دیدنی شرق تهران نیز دارای جاذبه های خاصی برای گردشگران است.

برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی در شهر تهران و گشت و گزار در مناطق مختلف آن می توانید به سراغ مکان های دیدنی شرق تهران بروید که برای سلیقه های مختلف بازدید کنندگان مناسب است امکانات تفریحی مختلفی که در پارک های تهران شرق وجود دارد گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و فرصت های مختلفی را در اختیار گردشگران خود قرار می دهد.

مکان های دیدنی شرق تهران

تهران به دلیل وسعت بی نظیر خود به بخش های مختلفی تقسیم شده است تا به لحاظ مدیریتی دارای کیفیت و نظم بیشتری باشد از نمونه این بخش ها شرق تهران است که در کنار سایر امکانات خود جنبه توریستی و گردشگری نیز دارد. و برخی از جاهای دیدنی تهران را می توان در این بخش پایتخت جستجو کرد.

پارک های شرق تهران

از مهم ترین جاذبه هایی که در شرق تهران در اختیار گردشگران قرار داده می شود پارک هیا مختلف است که دارای امکانات تفرحی مناسبی هستند پارک های آبی سرپوشیده، پارک کودکان و پارک های خانوادگی از جمله این پارک ها هستند.

پارک جنگلی

پارک جنگلی شیان در شرق تهران

پارک جنگلی شیان از جمله گردشگاه ها و تفرجگاه های جنگلی محدوده شرقی تهران به شمار میره که در مجاورت بوستان لویزان و در محدوده شهرداری منطقه چهار قرار دارد.

پارک جنگلی تلو شرق تهران

این پارک جنگلی با فضای آروم و زیبایی که داره می تونه یه روز خوب و آرامش بخش برای علاقه مندان به طبیعت فراهم کنه. شما می تونین برای تعطیلات یا آخر هفته ها با یه برنامه ریزی فوق العاده به این پارک جنگلی زیبا مراجعه کنین و نهایت لذت رو از طبیعت و ویو عالی به سد زیبای لتیان ببرین. تو این پارک امکاناتی مثل آلاچیق و فضای بازی برای کودکان هم وجود داره تا با خیال راحت بتونین با خانواده یا عزیزانتون به تفریح و استراحت مشغول شوید.

پارک جنگلی سرخه حصار شرق تهران

پارک جنگلی سرخه حصار یکی از پارک های ملی ایران است که در شرق تهران قرار گرفته است و مساحتی در حدود ۹۱۶۸ هکتار دارد که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

این پارک در محدوده منطقه ۱۳ قرار دارد و به دلیل وسعت زیاد، امکانات متنوعی در خودش دارد و به یکی از مراکز تفریحی خانواده‌ های تهرانی تبدیل شده است. سرخه حصار یکی از قدیمی‌ ترین شکارگاه‌ های ایران محسوب شده به همین دلیل از گذشته تا به حال از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

این منطقه در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی به سازمان محیط زیست واگذار شد که این سازمان یک قسمت از اراضی را به عنوان پارک ملی و قسمتی دیگر را به عنوان محیط حفاظت شده تعیین کرد و بقیه منطقه را در اختیار اهالی منطقه برای علوفه دامداری قرار داد.

پارک

فودکورت پارک ساید شرق تهران

اگر قصد دارید بعد از بازدید از مکان های دیدنی شرق تهران به یک مرکز رستوران و فست فود خوب مراجعه کنید می توان این مجموعه شیک و بی نظیر را انتخاب کنید و به همراه خانواده خود روزی خوب را در این مجموعه سپری کنید.

تفریحات هیجان انگیز شرق تهران

از تفریحات مهم برای گردشگران در شرق تهران تفریحات هیجان انگیز است این تفریحات شامل اسکی سواری، زیپ لاین و تفریحات ارتفاع از جمله تفریحات مهم در شهر تهران است که گردشگران از آن استقبال می کنند.

فست فود شوئینه شرق تهران

اگر می خواهید از رستوران ها و فست فودهای لاکچری در تهران میل کنید می توانید با بازدید از فست فود شوئینه غذاهای مختلف آلمانی که در این مرکز سرو می شود را نوش جان کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

رستوران

سرای سنتی سوته دلان شرق تهران

از سفره خانه های سنتی که دارای غذاهای سنتی بی نظیر و اصیل ایرانی است به این سرای ایرانی می توان اشاره کرد که بسیار معروف و شناخته شده است و در کنار دیزاین زیبا و سنتی خود دارای غذاهایی اصیل و ایرانی است.

مراکز خرید شرق تهران

در بیشتر خیابان های تهران شرق مراکز و فروشگاه های خرید بسیاری وجود دارد که دارای انوع فروشگاه است و دارای پاساژهایی شیک و زیبا هستند که به راحتی می توانید در آن خرید خود را انجام دهید.

مکان های گردشگری شرق تهران بسیار متنوع هستند و برای سلیقه های مختلف وجود دارد جاذبه های این بخش از تهران شامل مکان های توریستی و طبیعی است که برای داشتن تفریحات یک در هوای خوب مناسب است.

separator line

بیشتر بخوانید:

مناطق دیدنی منطقه ۲۲ تهران

مناطق دیدنی و تفریحی تهران

آشنایی با مناطق دیدنی اطراف تهران

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا